• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4169 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۵ شهريور

الياس حضرتي در دفاع از استيضاح:

بايد روحاني استيضاح مي‌شد اما دست‌مان به وزير اقتصاد رسيد

الياس حضرتي، نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي: امروز روز سختي براي مجلس است زيرا بايد تصميم بزرگي بگيرد. براي خود من هم روز سختي است. سخت‌ترين تصميم امروز بود كه اولا استيضاح وزير را امضا كردم كه حدود 30 سال است با هم دوست هستيم. استيضاح يك رفيق براي من سخت بود. علاوه بر اين به خاطر قدرت و لابي قوي وزير كه بايد به جاي ظريف او را معرفي كنيم، از داخل و خارج مجلس به من رجوع كردند و از من خواهش كردند كه امضايت را پس بگير. پاسخ منفي به آنها هم براي من سخت بود. بعضي‌ها به من گفتند اگر امضايت را پس نگيري تا ابد رابطه دوستي‌شان را با من قطع خواهند كرد.

موضوع استيضاح و برنامه اقتصادي دولت به گونه‌اي چرخيده كه امروز ما با مردم مواجهيم، با مردم اقشار پايين كه نابود شدند و پوست‌شان كنده شد و از بين رفتند. من براي اينكه در جريان مشكلات مردم قرار بگيرم با 250 نفر از مردم ديدار كردم كه همه نالان و گريان بودند و من جوابي براي‌شان نداشتم.

تورم اين ملت را بيچاره كرده است. من نمي‌توانم مشكلات مردم را فداي رفاقت 30 ساله كنم. بسياري از همكارانم به من گفتند لااقل صحبت نكن. ما وظايف‌مان را در قبال دولت روحاني در سال 92 انجام داديم و در يك رقابت ناعادلانه و فشرده وي را در پست رياست‌جمهوري نشانديم. در سال 94 ملت مجلسي را انتخاب كردند كه مجلس معتدلي است و افسارش مثل مجلس قبل در دست تندروها نيست. روحاني در دوره اول خوب عمل كرد. موضوع برجام و ارتباط با كشورهاي اروپايي و آفريقايي برقرار شد و فضا براي فعاليت اقتصادي در مسير درست قرار گرفت. در سال 96، مردم با او اتمام حجت كردند و راي بالاتري به او دادند با اين انتظار كه مشكلات اقتصادي مردم را بيشتر مورد توجه قرار بدهند اما روحاني نتوانست به اين مشكلات توجه كند. روحاني لحظه به لحظه عقب نشست و يأس بر اين ملت نشست. بياييد به دور از نگاه حزبي و جناحي به عملكرد دولت نگاه كنيم. من از كرباسيان پرسيدم كه مي‌دانيد ميانگين تورم در دنيا چقدر است؟ 1.7درصد. در افغانستان 4درصد است. آيا تورم 19درصد براي كشور افتخار است؟ تورمي كه پيش‌بيني مي‌شود 40درصد بشود؟ كي بايد ستاد فرماندهي جنگ تشكيل شود؟ آنهايي كه فقير بودند بدبخت شدند. ما نمي‌توانيم نسبت به مردم بي‌اعتنا باشيم. وزير اقتصاد يعني معمار اقتصاد اين كشور. خيلي از كشورها وزير اقتصادشان معمار وضعيت اقتصادي كشور بود. ملت احساس بي‌پناهي مي‌كنند، مي‌روند مسكن و ارز و طلا مي‌خرند نمي‌دانند بايد چه كنند. دولت كدام ستاد جنگي را تشكيل داد در مقابل اقدامات امريكا؟ مردم از كجا ببينند كه شما داريد جدي كار مي‌كنيد؟ ما بدبخت سوءتدبيرها هستيم. نيمه آبان تحريم‌ها شروع مي‌شود و هنوز كاري نشده و ما داريم مي‌لرزيم. در رفتار دولتمردان ما و قوه‌ قضاييه آمادگي براي جنگ تمام عيار ديده نمي‌شود. حقش اين بود كه رييس‌جمهور و جهانگيري و نيلي و نهاونديان و نوبخت و سيف استيضاح مي‌شدند، اما ما فقط دست‌مان به وزير اقتصاد رسيد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون