• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4170 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۶ شهريور

خبر

اساسنامه و مرامنامه اعتمادملي با قانون منطبق شد

بهرام سرمست مديركل سياسي وزارت كشور با اشاره به بررسي گزارش مجمع عمومي حزب اعتماد ملي در جلسه كميسيون ماده 10 احزاب گفت: از نظر كميسيون انطباق اساسنامه و مرامنامه حزب اعتمادملي با قانون جديد مورد‌تاييد است اما انتخابات اعضاي شوراي مركزي و بازرسي اين حزب بايد مجددا برگزار شود.

به گزار‌ش ايسنا، وي گفت: با توجه به بروز برخي اشكالات در فرآيند انتخاب اعضاي شوراي مركزي و بازرسي حزب، مقرر شد كه ظرف يك ماه از تاريخ ابلاغ، مجددا مجمع عمومي حزب اعتماد‌ملي با حضور نمايندگان كميسيون ماده 10 احزاب از جمله آقاي اميري‌اصفهاني به عنوان نماينده دادستاني در كميسيون، حسين كمالي به عنوان نماينده احزاب در كميسيون و پروانه مافي به عنوان نماينده مجلس شوراي اسلامي در كميسيون و همچنين ناظر وزارت كشور برگزار و اعضاي شوراي مركزي و بازرسي حزب انتخاب شوند. وي با اشاره به شكايت يكي از اعضاي شوراي مركزي اعتماد‌ملي نسبت به عضو ديگر اين حزب در دادگاه قضايي با تاكيد بر اينكه «براساس قانون كميسيون ماده 10 احزاب متولي صدور پروانه فعاليت احزاب و نظارت بر فعاليت آنهاست»، اظهار كرد: آقاي بيگدلي به عنوان يكي از اعضاي حزب با مراجعه به قوه‌قضاييه دعوايي حقوقي به طرفيت آقاي حضرتي مطرح كردند و از طرف دستگاه قضا نيز قرار موقتي درباره عدم فعاليت حضرتي در حزب اعتماد‌ملي صادر شده بود كه اين موضوع به اطلاع كميسيون ماده 10 نيز رسيده است. وي همچنين تاكيد كرد: براساس نامه آقاي كروبي، دبير كل اين حزب، آقاي حضرتي به عنوان قائم‌مقام معرفي شده است و در اين شرايط كميسيون ماده 10 احزاب نفيا و اثباتا وارد موضوع تعيين اركان حزب نمي‌شود.

 

تامين كالاهاي اساسي مردم خط قرمز دولت است

عبدالرضا رحماني‌فضلي، وزير كشور با اشاره به وضعيت كشور و طرح موضوع احتمال كمبود كالاهاي اساسي در كشور گفت: تامين كالاهاي اساسي مورد نياز مردم خط قرمز دولت است و دولت تمام تلاش خود را در اين زمينه مي‌كند. به گزارش ايسنا، او در‌خصوص پرداخت تسهيلات اشتغالزايي روستايي نيز تصريح كرد: در اين زمينه محدوديتي در روستاهاي مناطق مرزي و زلزله‌زده نداريم و روستاييان در اين مناطق هرچقدر طرح اشتغالزايي داشته باشند و اگر بيش از سهميه درنظرگرفته‌شده هم باشد، تسهيلات پرداخت مي‌كنيم. وزير كشور در ادامه به موضوع اشتغال در كشور اشاره كرد و افزود: بايد از ظرفيت مرزهاي كشور در اين زمينه حداكثر استفاده شود و هيچ مانعي براي استفاده از مرزهاي كشور نداريم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون