• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4170 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۶ شهريور

بقایای اعضای بدن و جنین‌ مرده نباید وارد سایت آرادکوه شود

گروه اجتماعي | زهره عبادتي ؛ رییس اداره کل محیط‌زیست شهرستان ری در گفت و گو با ايلنا با بیان اینکه سایت زباله‌سوز آرادکوه برای این منطقه معضل ایجاد کرده، گفت: " در صورتی که سازمان پسماند مشکلات زیست‌محیطی این سایت را برطرف نکند، از طریق مراجع حقوقی و قضایی اقدام می‌کنیم. بی‌خطرسازی پسماندهای پزشکی باید در بیمارستان‌ها و با نظارت دقیق دانشگاه‌های علوم پزشکی انجام شود و در حقیقت آن چیزی که تحویل سایت آراد کوه می‌شود، باید پسماند بی‌خطر باشد.اگر پسماند عفونی بدون بی‌خطرسازی به سایت آراد کوه منتقل شود، در حقیقت این بیمارستان است که مرتکب تخلف شده و نظارت مستقیم بر عملکرد بیمارستان‌ها در زمینه پسماندهای بیمارستانی برعهده دانشگاه‌های علوم پزشکی است و اداره محیط زیست استان تهران طی جلسات متعددی با دانشگاه‌ها خواستار نظارت بیشتر آنها بر عملکرد بیمارستان‌ها شده‌است. "

وي در واکنش به این سوال که بقایای بدن انسان نیز در سایت آراد کوه دیده شده، توضیح داد: " بقایای بدن انسان به هیچ عنوان نباید وارد آراد کوه شود و باید به بهشت زهرا منتقل و در آنجا دفن شود. حتی جنین‌های مرده نیز به هیچ عنوان نباید به سایت آراد کوه وارد شود، البته ما هم چنین اخباری را در فضای مجازی دیده‌ایم و به همین دلیل چند نفر از کارشناسان ما برای بازدید از این سایت رفته‌اند.با توجه به انتشار تصاویری از سایت آراد کوه در فضای مجازی بازرسان محیط زیست به این سایت رفته و در صورتی که این تصاویر صحت داشته باشد ما از طریق مراجع قضایی تخلفات این سایت را پیگیری حقوقی خواهیم کرد.آراد کوه به عنوان یکی از کانون‌های منتشر کننده بوی نامطبوع در اطراف فرودگاه امام خمینی نیز معرفی شده و اداره کل محیط زیست شهرستان در بسیاری از بخش‌ها عملکرد این سایت را تایید نمی‌کند. انتظار ما این بود که سازمان مدیریت پسماند اقدامات مناسبی را برای بهبود این وضعیت در سایت آراد کوه ایجاد کند، اما متاسفانه هیچ اقدامی انجام نمی‌شود. "

مدیر کل اداره محیط زیست شهرستان ری گفت: " روزانه ۸ هزار تن پسماند از شهر تهران و برخی شهرستانهای اطراف به این سایت و شهرری وارد می‌شود که مشکلات زیست محیطی متعددی را برای این منطقه ایجاد کرده است. در حقیقت این سایت به معضلی برای این شهرستان تبدیل شده است."

عبادتی در خصوص وجود لکه‌های نفتی در چاه‌های کشاورزی در این منطقه توضیح داد: " در ضلع غربی این پالایشگاه در سه حلقه چاه کشاورزی لکه‌های نفتی مشاهده شده و این منطقه را آلوده کرده است، از همین رو کارگروهی با حضور همه دستگاه‌های متولی تشکیل شده و در حال انجام اقداماتی برای برطرف شدن این مشکل هستند. ما نیز پیگیری‌های حقوقی را انجام داده و به پالایشگاه اعلام کردیم تا برنامه‌های پاکسازی و کنترل نشت نفت را ارائه دهند، اما تاکنون هیچ برنامه‌ای از طریق پالایشگاه به ما ارائه نشده است و در صورت عدم ارائه برنامه از پالایشگاه قطعا اداره محیط زیست پیگیری‌های حقوقی خود را انجام خواهد داد. "

به دنبال اظهارات اين مقام مسئول ، ناهيد خداكرمي ؛ رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران هم در گفت‌وگو با ايسنا بر لزوم تعیین تکلیف زباله‌های بیمارستانی درجلسه مشترک وزرات بهداشت و شهرداری تهران تأکید کرد و در مورد تعیین تکلیف زباله های بیمارستانی با بیان اینکه امحاي زباله‌های بیمارستانی، وظیفه تولید کننده زباله عفونی یعنی بیمارستان‌ها است، گفت : " پروسه غیرعفونی و اتوکلاو کردن زباله ها با بیمارستان است.برخی گزارشها مبنی بر اینکه نسوج و اعضای بدن در میان زباله ها وجود داشته، منتشر شده؛ اما به نظر محال است، چراکه همه تمهیدات در نظر گرفته می‌شود.البته قبول دارم که در پروسه ضدعفونی، جمع آوری و دفع برخی از زباله‌ها در مراکز مشکل وجود دارد؛ اما می‌طلبد که مدیریت شهری و وزارت بهداشت با یکدیگر جلسه‌ای برگزار کنند تا همکاری‌ها افزایش یابد. میکروب‌های موجود در زباله های بیمارستانی امکان انتقال به خاک و آب را دارند و به همین دلیل در بحث زباله‌های بیمارستانی با هیچ کس ملاحظه‌ای نداریم، در صورت ارائه گزارشی در مورد تخلفات بیمارستان‌ها سریعا وارد شده و اخطارهای لازم را به بیمارستان خاطی خواهیم داشت و با اینکه بازدیدهای سرزده از بیمارستان‌ها داریم تا در مورد نحوه چرخه دسته بندی زباله‌هایشان گزارش تهیه کنیم؛ اما از مردم نیز درخواست می‌شود تا در صورت مشاهده مراتب را اطلاع دهند. "

 


دستگيري 106 عنصر اصلي توزيع مواد مخدر در كشور

سردار سرتيپ دوم پاسدار محمد مسعود زاهديان، رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با اعلام دستگیری ۱۰۶ عنصر اصلی توزیع‌ مواد مخدر در کشور گفت : “ بیش از ۷۱ درصد کشفیات در مناطق شرق و حاشیه شرق کشور است و این نشان می‌دهد اقدامات ما در منشاء ورود مواد به کشور افزایش پیدا کرده و توانستیم مبداء را تحت تاثیر قرار دهیم.حضور پلیس در افغانستان و پاکستان از نظر اطلاعاتی افزایش پیدا کرده و بیشتر کشفیات ما نیز با رویکرد اطلاعاتی بوده، بطوریکه حدود ۷۱ درصد کشفیات در سال گذشته با کار اطلاعاتی انجام شده است. ما می‌دانستیم مواد از کجا و چگونه وارد شده، از همین رو در نقطه مناسب قاچاقچیان را غافلگیر کرده ایم. سال گذشته ۱۰۶ عنصر اصلی توزیع در کشور شناسایی و دستگیر شدند. دستگیری این افراد کار بسیار سنگین و پر مشقتی بود و هر کدام از این افراد یا در مناطق مرزی و کویری مانند سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان زندگی می‌کردند یا در داخل شهرها فعال بودند که در هر دو حال شناسایی این افراد بسیار سخت و مشکل بود.گاهی اوقات نیروهای ما در مکان‌هایی که به سختی می‌توان تردد کرد، ماه‌ها حضور دارند تا بتوانند این افراد را شناسایی کنند . “ ايلنا

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون