• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4173 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۱ شهريور

خبر

بازداشت موقت نسرين ستوده براي دومين‌بار تمديد شد

رضا خندان همسر نسرين ستوده از تمديد بازداشت موقت همسرش براي دومين‌بار خبر داد.

رضا خندان در گفت‌وگو با ايسنا با اعلام اين خبر افزود: فكر مي‌كنم 10 روز ديگر ماه سوم بازداشت همسرم به اتمام مي‌رسد. خندان چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ از بازداشت نسرين ستوده به اتهام اجتماع و تباني و تبليغ عليه نظام خبر داده بود.

 

توضيح علي مطهري درباره حواشي سخنراني در گلپايگان

علي مطهري با اشاره به انتشار ويديويي از حواشي سخنراني خود در گلپايگان، توضيحاتي را در اين باره ارايه كرد.

علي مطهري در صفحه شخصي خود در اينستاگرام نوشت: «در سخنراني گلپايگان به مناسبت عيد غدير حدود ۵۰ دقيقه درباره حديث غدير و مساله امامت صحبت كردم و بعد حدود يك ربع درباره مسائل روز و پاسخ به سوالات. آن شخصي كه در ويديوي منتشر شده در فضاي مجازي بعد از آنكه من تريبون را ترك كردم با تندي مي‌گويد چرا درباره غدير صحبت كردي و بايد درباره گراني پرايد صحبت مي‌كردي، مي‌توانست قبل از آنكه صحبت من تمام شود سوال خود را شفاها يا كتبا مطرح كند اما چون هدف او و همكارانش تهيه آن ويديو بود، بعد از آنكه من پايين آمدم نمايش خود را اجرا كرد و البته پاسخ درخور را دريافت نمود. هر كس ويديو را كامل ببيند به سخافت انتقاد او كه چرا در عيد غدير درباره غدير صحبت كردي، اذعان مي‌كند ولي همه مي‌دانيم كه ويديو را همراه با شيطنت‌هايي منتشر مي‌كنند، از جمله صحبت از روحاني همراه من به ميان آوردند، درحالي كه من روحاني همراه نداشتم و وي يكي از حضار بود كه به اقتضاي مبارزه با ظلم و نفاق عكس‌العمل نشان داد.

صدا و سيما هم در بخش خبر ۲۰ و ۳۰ مانند هميشه ويديو را تقطيع شده و هدفدار و ناجوانمردانه پخش كرد و انتقاد آن شخص را صرفا مساله گراني پرايد اعلام كرد نه اين سوال عجيب كه چرا در عيد غدير درباره غدير صحبت كردي؟ و بعد نصيحت كرد، در حالي كه خود صدا و سيما نياز به نصيحت دارد.

البته انتشار اين ويديو توسط آقاي رسايي همه ابهامات را برطرف مي‌كند.»

نايب رييس مجلس همچنين در نامه‌اي به رييس سازمان صدا و سيما پخش ويديوي مربوط به حواشي سخنراني خود در گلپايگان را مغرضانه و هدفدار توصيف كرد و خواستار اختصاص ميزان دو برابر زمان براي جبران آن شد.

 

متن نامه مطهري به علي عسكري به اين شرح است:

«با سلام، در بخش خبري ۲۰ و ۳۰ شبكه ۲ آن سازمان در روز جمعه ۹ شهريور، بخشي انتخاب ‌شده از يك ويديوي فضاي مجازي در ارتباط با سخنراني اينجانب در گلپايگان در روز عيد غدير، به صورت مغرضانه و هدفدار پخش شد كه در شأن اين سازمان نبود. صدا و سيما به جاي آنكه فردي را كه در قالب يك نمايش براي تهيه ويديو، با تندي اعتراض مي‌كند كه چرا در روز عيد غدير درباره غدير صحبت كردي محكوم كند، او را صرفا به عنوان معترض گراني پرايد محق جلوه مي‌دهد و طرف مقابل را محكوم مي‌كند. در واقع يك بازيگر سياسي را منتقد اقتصادي معرفي مي‌كند و به نفع او راي صادر مي‌كند. اينكه بخش سياسي و خبر صدا و سيما در اختيار جناب‌عالي نيست و از جاي ديگر دستور مي‌گيرد رافع مسووليت شما نيست و بايد پس از چندين ماهي كه از رياست جنابعالي مي‌گذرد تسلط لازم را بر اين بخش پيدا كرده باشيد.

لازم است بخش خبري مذكور طبق ماده واحده مصوب ۲۳/ ۳/ ۱۳۸۸ مجمع تشخيص مصلحت نظام به ميزان دو برابر زماني كه صرف وارونه جلوه دادن واقعيت كرد، براي جبران آن اختصاص دهد. متن پيوست جهت استفاده ارسال مي‌گردد.

 

كميسيون حقوقي درخواست بازديد از زندان فشافويه نداده

رييس كميسيون حقوقي مجلس شوراي اسلامي ضرب و شتم زندانيان دراويشي در فشافويه را تكذيب كرد. خبرگزاري برنا، خانواده‌هاي دراويش مدعي شدند كه زندانيان در فشافويه مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و خواستار معرفي آمران و عاملان اين حادثه شدند. «الهيار ملك‌شاهي»، رييس كميسيون حقوقي مجلس شوراي اسلامي، در گفت‌وگو با برنا در پاسخ به اين سوال كه آيا كميسيون حقوقي و قضايي مجلس در خواست بازديد از زندان فشافويه را داده است، گفت: در زندان فشافويه هيچ اتفاقي نيفتاده است زيرا ما مرتب با سازمان زندان‌ها ملاقات داريم. كميسيون حقوقي مجلس درخواست بازديد از زندان فشافويه را نداده است زيرا نيازي به ورود به اين موضوع نيست.

 

محسني‌اژه‌اي امروز مهمان مجلس است

عضو فراكسيون مستقلان ولايي مجلس از جلسه مشترك اعضاي فراكسيون با سخنگوي دستگاه قضا خبر داد. محمد وحدتي عضو فراكسيون مستقلان ولايي مجلس شوراي ‌اسلامي در گفت‌وگو با تسنيم، از نشست مشترك اعضاي اين فراكسيون با حجت‌الاسلام غلامحسين محسني‌اژه‌اي سخنگوي قوه قضاييه خبر داد و گفت: براساس برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده اين جلسه امروز برگزار مي‌شود. وي افزود: بررسي آخرين وضعيت پرونده‌هاي فساد اقتصادي، بررسي آيين‌نامه داخلي پارلمان درباره سوال از رييس‌جمهور، نحوه ارجاع و بررسي اين پرونده در دستگاه قضا و همچنين مباحث مربوط به قوه قضاييه از جمله موضوعاتي هستند كه در اين جلسه بررسي مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون