• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4174 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۲ شهريور

پايان ماه‌عسل دولتي‌ها

روزنامه رسالت به بهانه بيانيه‌هاي حزب كارگزاران و حزب اعتدال و توسعه كه پاسخي به يكديگر بود، سرمقاله‌اي به قلم كاظم انبارلويي نوشته و معتقد است كه ماه‌عسل ائتلاف در دولت به پايان رسيده است: «صدور اين دو بيانيه و نقدهايي كه اصلاح‌طلبان در رسانه‌هاي مكتوب و نيز در فضاي مجازي عليه عملكرد دولت منتشر مي‌كنند، نشان مي‌دهد ماه‌عسل ائتلافي كه دولت يازدهم و دوازدهم را به وجود آورده به پايان رسيده است. صداي كي بود كي بود من نبودم از هرگوشه اين بيانيه‌ها و نقدها به گوش مي‌رسد. اين در حالي است كه رقباي آقاي روحاني و منتقدين مشفق او يا ساكتند يا مرتب با حفظ كرامت رييس‌جمهور به او پيشنهاد براي برون‌رفت از اين اوضاع را مي‌دهند.»

نويسنده سپس از جايگاه موعظه‌كننده مي‌نويسد: «توصيه ما به رفقا و شركايي كه حيثيت دولت را نمايندگي مي‌كنند اين است امروز كه ملت ما با تهاجم سنگين اقتصادي امريكا و اروپا روبروست، بايد صداي واحد از درون دولت شنيده شود.»

انبار‌لويي خطاب به هر دو اين احزاب مي‌نويسد: «چرا حرف خود را يكي نمي‌كنند و آن را مبناي عمل قرار نمي‌دهند؟ تصميمات نادرست، متناقض و متفاوت به كشور آسيب مي‌زند. چرا بروكرات‌ها به جان تكنوكرات‌ها افتاده‌اند.» با وجود آنكه دولت در سه سال پاياني از هشت سال رياست‌جمهوري قرار دارد اما به اعتقاد اين رسانه اين احزاب به دنبال تقسيم پست هستند. از همين رو مي‌نويسد: «به راستي حزب اعتدال و توسعه و حزب كارگزاران سازندگي و ديگر شركاي دولت در اين مقاومت ملي در برابر استكبار جهاني به سركردگي امريكا در چه جايگاهي نشسته‌اند؟ اگر هنوز در خوان اول كه خوان تقسيم قدرت و پست‌هاست، متوقف شده باشند، مشكلات كشور حل نمي‌شود.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون