• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4174 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۲ شهريور

واكنش «تئوريسين اصولگرايان» به حواشي فيضيه قم

ازغدي طلبكار شد

يك سخنراني از «حسن رحيم‌پور ازغدي» همه‌چيز را به هم ريخت. بيش از يك هفته اغلب رسانه‌ها واكنش‌هاي مربوط به سخنراني او در مراسم فيضيه قم را پوشش دادند. دو مرجع تقليد شيعه، آيات نوري همداني و مكارم شيرازي مواضع تندي نسبت به او اتخاذ كردند. ازغدي هم مدتي سكوت را بر صحبت ترجيح داد اما بالاخره پس از ادامه واكنش‌ها در سخنراني روز گذشته خود به حواشي اتفاق افتاده واكنش نشان داد.

حسن رحيم‌پور ازغدي كه علاوه بر سخنراني در مراسم‌‌هاي مختلف در شوراي عالي انقلاب فرهنگي هم عضويت دارد در دوره معرفت رضوي دانشگاه آزاد اسلامي در جمع دانشجويان با اين پرسش مواجه شد «شما گفتيد ريشه سكولاريسم در حوزه است، آيا با مواضع برخي مراجع نظر شما تغيير كرده است؟» ازغدي در پاسخ به اين پرسش گفت كه احتمال مي‌دهد تمامي سخنانش در مدرسه فيضيه مطالعه نشده و تمامي فيلم سخنراني ديده نشده است.

ازغدي همچنين تاكيد كرد كه آنچه گفته و به آن اعتقاد دارد مبناي انقلاب اسلامي بوده و حرف‌هاي صريح و تعابيري است كه امام(ره) در سخنراني‌هاي مختلف و حتي در وصيتنامه خود گفته‌اند.

مصداق آن را هم البته نقل كرده‌ و در اين سخنراني گفته‌ «امام مي‌گويد افعي‌هاي خوش خط و خال حوزه! چه كسي جرات مي‌كند اين حرف‌ها را بزند؟ خوب شد من اين حرف را نزدم، وگرنه مي‌گفتند فلاني گفته در حوزه افعي داريم.» يا «برخي از انتقادهايي كه شهيد بهشتي و شهيد مطهري كرده را ما جرات نمي‌كنيم بگوييم.»

اين استاد دانشگاه در مورد بحث پرحاشيه «سكولاريسم» هم توضيح داده و اين‌بار از به سخنان رهبري اشاره كرد و گفته است كه «تعبير سكولاريسم در حوزه را رهبر انقلاب دو سه بار به كار بردند.» او همچنين از آيات مكارم‌شيرازي و نوري‌همداني كه در تقبيح سخنراني او سخن گفته بودند نيز نام برد و گفت «اصلا مخاطب بنده آيت‌الله نوري‌همداني، آيت‌الله مكارم و اينها نبودند، كسان ديگري بودند، ولي يك عده با شيطنت خود و انتقال نادرست مطالب به آقايان، طوري رفتار كردند كه انگار ما به اينها داريم مي‌گوييم.»

او در بخش ديگري از سخنان خود به پلاكاردهاي مراسم فيضيه اشاره كرد و گفت: «من همه تابلوها را خواندم تا نگويند كه سانسور مي‌كنيم ولي چنين تابلويي نديدم. اصلا فرض كنيد چنين تابلويي بوده است، ولي چرا بايد چنين مسائلي مطرح شود كه بگويند اينها تهديد به قتل كردند! البته من فهميدم كه اين فضاسازي براي چه بوده، يك كار رسانه‌اي بود كه از تهران هم هدايت مي‌شد و در قم
اجرا شد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون