• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4174 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۲ شهريور

دليل عصبانيت رونالدو چيست؟

علي كربلايي

 

 

گفته مي‌شود كريستيانو رونالدو بعد از اينكه متوجه شده لوكا مودريچ جايزه بهترين بازيكن فصل گذشته اروپا را خواهد برد، پرواز از پيش برنامه‌ريزي شده‌اش به موناكو را كنسل كرده است. بلافاصله پس از رسيدن جايزه بهترين بازيكن فصل گذشته اروپا به مودريچ، ابتدا خواهر كريستيانو با گذاشتن پستي در اينستاگرام به اين انتخاب انتقاد كرد و سپس مدير برنامه‌هاي مرد پرتغالي، يعني ژرژ مندس در مصاحبه‌اي اين انتخاب را افتضاح يوفا خواند. اما اين همه ناراحتي براي چيست؟ صادقانه بخواهيم نگاه كنيم، اين جايزه براي رونالدو نبايد ارزش تا اين حد زيادي داشته باشد. صحبت‌هاي مدير برنامه يك بازيكن به عنوان صحبت‌هاي خود بازيكن محسوب مي‌شود. او به هم‌تيمي سابقش توهين كرده است. اما براي چه؟ دليلش به نظر مشخص مي‌رسد. پيش‌تر فرانك ريبري هم اين جايزه را برد، اما در نهايت تهديدي براي رونالدو نبود.سال‌هاي زيادي بوده كه بازيكنان فاتح توپ طلا، جايزه بهترين بازيكن سال اروپا را نبرده باشند. اما امسال داستان متفاوتي دارد. سال، سال جام جهاني است. اما باز هم بخواهيم واقع‌گرايانه نگاه كنيم در چند دوره اخير هرگز بهترين بازيكن جام جهاني موفق به كسب توپ طلا نشده است.

نوير، مسي، فورلان، خامس، زيدان و چند مورد ديگر بازيكناني بودند كه در جام جهاني درخشيدند و گاه توپ طلاي جام را هم به خانه بردند، اما در مراسم بالون دور، تنها براي برنده توپ طلا دست زدند. امسال اما لوكا مودريچ، رهبر نسل تاريخ‌سازي بود كه كرواسي را به فينال جام جهاني رساندند.رونالدو تصورش اين بود كه مانند گذشته با درخشش در نقطه كليدي فصل، مي‌تواند فاتح توپ طلا شود. نقطه كليدي فصل، ماه‌هاي ارديبهشت و خرداد هستند. ماه‌هايي كه قهرمانان ليگ‌ها و علي‌الخصوص ليگ قهرمانان مشخص مي‌شوند. او همواره در مراحل پاياني ليگ قهرمانان درخششي وراي تصور داشته و با همان عملكرد خيره‌كننده، توپ طلا را به خانه مي‌برد. اما زماني كه مودريچ به عنوان بهترين بازيكن اروپا انتخاب مي‌شود، يعني زنگ خطر به صدا در آمده است. مودريچ حالا دو جايزه مهم فوتبال جهان را كسب كرده است. تنها جايزه باقي‌مانده، توپ طلا است. لوكيتا با عملكردي حتي معمولي در ماه‌هاي باقي‌مانده مي‌تواند توپ طلا را بعد از يك دهه، از سيطره رونالدو و مسي دربياورد.حالا ديگر رسيدن توپ طلا به مودريچ يك رويا نيست. او واجد شرايط‌‌ترين فرد براي رسيدن به اين جايزه است. او در دو تورنمنت مهم فصل بهترين بازيكن شده و اگر به عنوان بهترين بازيكن سال انتخاب نشود، انتقادات زيادي روانه فرانس فوتبال و فيفا خواهد شد.

پس با دانستن اين موضوع ديگر عصبانيت رونالدو براي‌مان عجيب نخواهد بود. او مي‌دانست كه اين فصل بهتر از مسي بوده و در دوئل با او برنده شده است. اما ناگهان بازيكن ديگري از راه رسيده و گوي رقابت را از اين دو ربوده است. لوكيتا مي‌تواند فصل جديدي را در فوتبال شروع كند. بعد از مدت‌ها يك هافبك خلاق كه عملكردش با آمار و عدد و رقم قابل سنجش نيست در حال تبديل شدن به بهترين بازيكن جهان است. اين يعني ديگر فقط تعداد گل و پاس گل نيست كه بهترين را مشخص مي‌كند، «تاثيرگذاري» است كه برنده را مشخص مي‌كند. اگر اين اتفاق واقعا رخ بدهد و مودريچ به توپ طلا برسد، شاهد جنجال‌هاي رسانه‌اي بزرگي خواهيم بود. اما فوتبال وارد يك عصر جديد خواهد شد. عصر آمار به پايان خواهد رسيد و بازيكناني مثل مودريچ هم مي‌دانند درخش‌شان ديده خواهد شد. و اين يك هديه است براي فوتبال.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون