• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4175 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۳ شهريور

خبر

با حكم حضرت آيت‌الله خامنه‌اي

حجت‌الاسلام رستمي رييس نهاد نمايندگي رهبري دردانشگاه‌ها شد

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي طي حكمي حجت‌الاسلام مصطفي رستمي را به عنوان رييس نهاد نمايندگي در دانشگاه‌ها منصوب كردند. متن حكم رهبر معظم انقلاب اسلامي به اين شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحيم

جناب حجت‌الاسلام آقاي شيخ مصطفي رستمي دامت توفيقاته

اكنون كه پس از يك دوره فعاليت ارزشمند و پرثمر، جناب حجت‌الاسلام آقاي محمديان از رياست نهاد نمايندگي در دانشگاه‌ها كناره‌گيري كرده‌اند، ضمن تقدير و تشكر فراوان از تلاش دلسوزانه و سلوك مهربانانه ايشان، جنابعالي را كه از فضلاي جوان و پرانگيزه و آشنا و مرتبط با محيط دانشگاه مي‌باشيد، به پيشنهاد شوراي نهاد، به رياست نهاد مزبور منصوب مي‌كنم.دانشگاه مهم‌ترين مركز توليد و گسترش و افزايش دانش و دانشمند است و همت و تعهد و تلاش مبارك استادان و مديران اين مركز حساس، ترسيم‌كننده چشم‌انداز آينده كشور و رقم‌زننده سرنوشت ملت است. حضور علماي دين و فضلاي روشن‌بين حوزه‌هاي علوم ديني در كنار استاد و دانشجو و مدير دانشگاهي، بايد بتواند- به توفيق و هدايت‌اللهي- خروجي مطلوب اين تلاش مبارك و تعهد اخلاقي را تضمين كند و دانشگاه را پرورشگاه انسان‌هاي بزرگ و مديران كارآمد آينده كشور و دانش‌آموختگان صالح و فرزانه و پُركار و پُرنشاط سازد. ان‌شاءالله. لازم است مجموعه‌هاي مرتبط از جمله شوراي عالي انقلاب فرهنگي و وزارت‌هاي علوم و بهداشت و مديران موسسات آموزش عالي حمايت و همكاري لازم را با اين نهاد معمول دارند. توفيق همگان را از خداوند متعال مسألت مي‌كنم.

سيدعلي خامنه‌اي

۱۲ شهريور ۱۳۹۷

 

مشكل اقتصادي با برخوردهاي صرفا قضايي حل نمي‌شود

صادق آملي‌لاريجاني، رييس دستگاه قضا روز گذشته گفت: مشكل اقتصادي را بايد با تدبير اقتصادي حل كرد و البته همه مشكلات نيز ناشي از سوءتدبير نيست. بخشي از آن هم به جنگ اقتصادي تمام‌عيار دشمن بازمي‌گردد كه اميدواريم قدرت، اقتدار و حضور مردم در صحنه و عزت ملت، موجب فائق آمدن بر مشكلات شود اما همه بايد كار هر قوه را در چارچوب وظايف خود ببينيم و انتظار ناصحيح از دستگاه‌ها نداشته باشيم. به‌گزارش ميزان، وي افزود: مفاد استجازه اخير از رهبر معظم انقلاب، براي همين برهه خاص بوده و حالت موقت دارد و علي‌القاعده اگر بخواهيم چنين مواردي دايمي شود، تشريفات تقنيني خود را طي خواهد كرد... جهت پيشگيرانه برخوردهاي قضايي مشخص است اما مشكلات اقتصادي با برخوردهاي صرفا قضايي حل نمي‌شود.

پاسخ پسر جهانگيري به كمپين فرزندت كجاست؟

محمدحسين جهانگيري، فرزند معاون اول رييس‌جمهور در واكنش به كمپين «فرزندت كجاست؟» گفت: من محمدحسين جهانگيري فرزند دكتر اسحاق جهانگيري دانش‌آموخته دكتري مديريت زنجيره تامين، اكنون مشغول انجام خدمت سربازي هستم. برادر كوچك‌ترم محمدحسام دانش‌آموز سال سوم دبيرستان است. به گزارش ايسنا، وي افزود: دو خواهرم هم هر دو ازدواج كرده‌اند و ساكن تهرانند. همه اينها را براي اين نوشتم كه بگويم هيچ ‌يك از ما، نه در اسپانيا هستيم و نه در هيچ كشوري غير از ايران و نه آن‌گونه كه «اخبار جعلي» به خانواده ما هم رسيد، نه «فِراري» داريم، نه از ايران عزيز «فراري» هستيم.

فقط گزارش نمي‌گيرم

زجر مردم را لمس مي‌كنم

آيت‌الله حسين نوري‌همداني، ‌مرجع تقليد شيعه اظهار داشت: اين زجر مردم و مشكلات مردم را خودم لمس مي‌كنم. اين‌جور نيست فقط گزارش بگيرم، خودم به درون بازار مي‌روم. مردم مي‌آيند و گله مي‌كنند و نامه‌هاي فراواني داريم. به گزارش فارس، وي افزود: امروز ضعف مديريت بزرگ‌ترين مشكل است. هيچ اشرافي بر قيمت‌ها نيست. بنده خودم خريد شخصي را انجام مي‌دهم و مي‌بينم كه هر روز يك قيمت روي اجناس است.

دانشجويان بازداشتي دي ماه ۹۶ از تحصيل محروم نشده‌اند

غلامرضا غفاري، معاون فرهنگي، اجتماعي و دانشجويي وزير علوم، تحقيقات و فناوري گفت: هيچ‌كدام از دانشجويان بازداشتي مربوط به حوادث دي ماه ۹۶ از تحصيل محروم نشده‌اند. به گزارش ايسنا، وي افزود: احكامي هم كه براي برخي صادر شده، ناظر بر محروميت از تحصيل نبوده است.

مستند كريمي‌‌قدوسي طنز بود نه سند جاسوسي

غلامعلي جعفرزاده ايمن‌آبادي، نماينده رشت در واكنش به مستندي با موضوع جاسوسي كه هنگام حضور ظريف در مجلس از سوي كريمي‌قدوسي پخش شد، گفت: فيلمي كه ما ديديم، چند عكس و تصوير بود كه در كنار هم قرار گرفته بود. درواقع ما در اين فيلم سندي از خيانت و جاسوسي نديديم. يعني چه كه فيلم كارتوني و طنز پخش مي‎كنند؟ به گزارش ايرنا، وي افزود: اين فيلم درواقع نوعي فيلم كارتوني و طنز بود كه بعد از پخش آن، خيلي از نمايندگان خواستند كه به‎عنوان اعتراض صحن را ترك كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون