• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4175 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۳ شهريور

خبر خوان

حنيفي معاون نظارت بانك مركزي شد

به‌دنبال اعمال تغييرات در معاونان و هيات عامل بانك مركزي اين بار فرشاد حيدري از حوزه نظارت كنار رفت و دبيركل جديد هم منصوب شد. بعد از رفتن ولي‌الله سيف از بانك مركزي و آمدن عبدالناصر همتي در رياست اين بانك، تغيير و تحولات در معاونان و هيات عامل قابل پيش‌بيني بود كه از چندي پيش نيز اين روند آغاز شد. در تازه‌ترين تغييرات اعمال شده فرشاد حيدري از معاونت نظارت بانك مركزي كنار گذاشته شده و فرهاد حنيفي با حكم رييس كل بانك مركزي جايگزين او شده است. وي در سوابق كاري خود مديريت در كارگزاري چند شركت بورسي را داشته و البته عضو هيات مديره بانك نيز بوده است.

در حالي فرشاد حيدري از حوزه نظارت بانك مركزي مي‌رود كه در سال ۱۳۹۴ با حكم ولي‌الله سيف جايگزين حميد تهران‌فر در اين معاونت شده بود. تغيير و تحولات در سامان‌دهي موسسات غيرمجاز و توقف فعاليت آنها در بازار غيرمتشكل پولي در زمان معاونت فرشاد حيدري به طور جدي‌تري در دستور كار بانك مركزي قرار گرفت، اما به هر حال با توجه به شرايط موجود اقدامات انجام شده براي سامان‌دهي موسسات كم‌حاشيه نبود.

اما ديگر تحول ايجاد شده در حوزه مديريتي بانك مركزي به انتخاب دبير كل برمي‌گردد. اين درحالي است كه چند روز قبل از آمدن همتي به بانك مركزي، محمود احمدي بعد از سال‌ها حضور در دبيركلي اين بانك به دليل بازنشستگي، بانك مركزي را ترك كرده بود و تاكنون جانشين وي مشخص نبود. همتي در حكمي محمد طالبي را به عنوان دبير كل منصوب كرده است.

در روزهاي اخير در حوزه ارزي بانك مركزي نيز تغييراتي اعمال شد و بعد از بركناري و بازداشت احمد عراقچي، پناهي به عنوان سرپرست معاونت ارزي انتخاب شده بود.

آموزش صنايع كوچك ايران با معلمان كره‌اي

صادق نجفي معاون وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: وزارت صنايع كوچك كره‌جنوبي براي ارتقاي فناوري آموزش و عارضه‌يابي صنايع كوچك و متوسط ايران اعلام آمادگي كرده است. بيش از 90درصد صنايع كشور را صنايع كوچك و متوسط تشكيل مي‌دهد كه با مشكلات ريز و درشت روبه‌رو است. وي كه مديرعامل سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي است، بيان داشت: در اين پيوند، ارتباط شركت‌هاي كوچك و متوسط ايراني با كشورهاي هدف از مدت‌ها قبل در دستور كار قرار گرفت و با كشورهايي مانند كره‌جنوبي، اتريش، آلمان و تركيه كه در اين بخش مشابهت‌هايي با ايران دارند، مذاكرات و حتي تفاهمنامه‌هايي امضا شد. به گفته وي، حدود 70درصد صادرات كره‌جنوبي مربوط به صنايع كوچك و متوسط است و فقط چهار ميليون شركت نوپا (استارت‌آپ) در اين كشور فعاليت مي‌كند. نجفي به امضاي تفاهمنامه‌اي با معاون وزير صنايع كوچك اين كشور در هفته گذشته اشاره كرد و گفت: همه مسوولان صنايع كوچك اين كشور براي همكاري با ايران با وجود تحريم‌ها اعلام آمادگي كردند و تداوم همكاري‌ها را خواستار شدند. وي ادامه داد: در اين تفاهمنامه توسعه همكاري‌ها در زمينه فناوري‌هاي جديد (به‌عنوان حلقه مفقوده بنگاه‌هاي كوچك و متوسط)، همچنين ارتقاي مباحث آموزشي، همكاري در زمينه تحقيق و توسعه و نيز كلينيك‌ها و عارضه‌يابي بنگاه‌هاي كوچك و متوسط و بازار و بازاررساني محصولات در دستور كار قرار گرفت.

توليد بنزين سوپر به سطح قبل باز‌مي‌گردد

ناصر عاشوري دبير انجمن صنايع پالايشي كشور گفت: مشكلي در توليد بنزين سوپر وجود ندارد و ظرف چند هفته آينده به ميزان قبلي بازمي‌گردد. در فصل تابستان به‌دليل افزايش حجم سفرها مصرف بنزين معمولي افزايش يافت، به‌همين منظور و با هدف تامين بنزين موردنياز، پالايشگاه‌هاي كشور بيشتر توان خود را معطوف به توليد بنزين معمولي كردند تا كمبودي در اين زمينه نداشته باشيم.

وي با تاكيد بر اينكه با پايان فصل تابستان كه اوج سفرها به پايان مي‌رسد توليد بنزين سوپر به ميزان قبل باز‌مي‌گردد، گفت: از مهرماه و با كاهش مصرف بنزين معمولي، توليد بنزين سوپر به ميزان قبلي آغاز خواهد شد. دبير انجمن صنايع پالايشي كشور با تاكيد بر اينكه هيچ مشكلي در تامين سوخت موردنياز كشور وجود ندارد، افزود: باتوجه به وجود 12 پالايشگاه كشور و وجود مواد اوليه در داخل كشور، در حال حاضر روزانه 90 ميليون ليتر بنزين در كشور توليد مي‌شود و با وارد شدن فاز سوم پالايشگاه ستاره خليج‌فارس به مدار توليد 12 ميليون ليتر ديگر به ظرفيت توليد بنزين كشور اضافه خواهد شد. وي افزود: اگرچه باتوجه به افزايش توليد مشكلي در تامين سوخت كشور نخواهيم داشت اما همچنان ميزان توليد و مصرف بنزين در كشور سر به سر است و اين مساله صرفه‌جويي و بهينه‌سازي در مصرف سوخت را بيش از پيش ضروري ساخته است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون