• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4175 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۳ شهريور

از تكذيب بازداشت شهردار منطقه تا تاكيد بر تعديل نيروها

گروه اجتماعي| رییس كمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران اعلام كرد كه در راستای خروج واحدهای تولیدی از ركود، پیشنهاد شده در ۶ ماهه دوم سال، مالیات بر ارزش افزوده از آنها اخذ نشود.

ديروز مرتضی الویری رییس كمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در نشستي كه با حضور ساير اعضاي اين كميسيون برگزار شد به تشريح عملكرد اين كميسيون پرداخته و در مورد وضعیت درآمدی شهرداری تهران گفت: دو درآمد مهم پایدار شهرداری كه در بودجه سال ۹۷ محاسبه شده است، هنوز محقق نشده است. وی با بیان اینكه درآمد حاصل از طرح ترافیك كه در سال‌های گذشته اول هر سال به خزانه ریخته می‌شد، امسال با تغییر شیوه طرح ترافیك به صورت تدریجی وارد خزانه می‌شود، همچنین ما برای درآمد حاصله از مدیریت پارك حاشیه‌ای حدود ۹۵۰ میلیارد تومان درآمد منظور كرده بودیم اما تاكنون حتی سازوكارهای اجرای آن محقق نشده است.

وی با بیان اینكه متاسفانه با خبر شدیم كه پیشنهاد خطرناكی در دولت یا نزد سران سه قوه مطرح شده است، گفت: باخبر شدیم كه دولت در نظر دارد برای ۶ ماهه دوم سال، مالیات بر ارزش افزوده را دریافت نكند تا واحدهای تولیدی از ركود خارج شوند كه این برای شهرداری تهران كه ۲ هزار میلیارد تومان از درآمد خود را از دست می‌دهد، خطرناك است.

الویری در ادامه درخصوص بخشنامه شهردار تهران درمورد برگزاری نمایشگاه عطر سیب از محل بودجه در اختیار شهردار توضیح داد: زمانی كه من شهردار بودم این بودجه در اختیار ۷ میلیارد تومان بود اما حالا این بودجه به ۶۷ میلیارد تومان رسیده است. درمورد برگزاری نمایشگاه عطر سیب با بودجه دراختیار شهردار باید بگویم كه ما در بودجه ۹۷ مبلغ ۲ هزار و ۳۶۰ میلیارد تومان تحت عنوان كمك به اجرای مراسم‌های آیینی درنظر گرفته‌ایم كه این نمایشگاه می‌تواند در قالب این بودجه برگزار شود و ما مجاز نیستیم پول‌های در اختیار را در مسیری كه ردیف بودجه دارد، خرج كنیم. من با دولتی كردن دین و مذهب مخالف هستم.

وی همچنین در مورد تعدیل ۳ هزار نفر از نیروهای شهرداری گفت: تعدیل ۳ هزار نفر از پرسنل شهرداری درست نیست. همچنين حسن رسولي خزانه‌دار شورای شهر تهران در اين جلسه در واكنش به خبر بازداشت شهردار سابق منطقه ١٢ و شهردار ناحیه 4 آن منطقه، گفت: همین الان با مسوولان شهرداری صحبت كردم و آنها اعلام كردند كه شهردار سابق صبح ديروز در جلسه شهرداران بوده است. برای شهردار یكی از نواحی منطقه ١٢ نیز مشكلات قضایی ایجاد شده كه پرونده‌اش در دست بررسی است. وي در مورد میزان بدهی شهرداری گفت: در گزارشی كه شهردار سابق تهران ارايه كرد و آن را به شورای شهر تقدیم كرد، تا 11 شهریورماه 97 شهرداری تهران به نظام بانكی كشور بیش از 21 هزار میلیارد تومان بدهكار است و همچنین میزان دیون شهرداری تا آخرین روز اسفندماه سال 96 بیش از 15 هزار میلیارد تومان است. وی با بیان اینكه شهردار سابق پرونده‌هایی را به مراجع قضایی ارسال كرد كه بخشی از آنها در حال رسیدگی است، گفت: برای ما هم جای سوال است كه چرا دادستان به عنوان مدعی‌العموم در برخی پرونده‌های شهرداری ورود نكرده است. خزانه‌دار شورای شهر تهران در پاسخ به شائبه تعدیل نیرو در مدیریت شهری گفت: تا قبل از شورای شهر پنجم روند جذب در شهرداری سرعت گرفته بود كه حالا طی یك سال اخیر این روند متوقف شده است به‌گونه‌ای كه 1284 نفر به صورت انگیزشی از شهرداری جدا شدند و این در حالی است كه در این مدت تنها 173 نفر جذب شده‌اند كه 11.5درصد آنها مدرك دكترا داشتند و این در حالی است كه در گذشته نسبت مدرك تحصیلی دكترا 4 نفر در هزار نفر بود و عمده كارمندان از دانشگاه علمی- كاربردی شهرداری فارغ‌التحصیل شده بودند.

رسولی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت بانك شهر با بیان اینكه بخشی از سهام این بانك متعلق به شهرداری تهران و كاركنان شهرداری است و مابقی سهام این بانك به هفت كلان‌شهر دیگر و همچنین سهامداران بخش خصوصی تعلق دارد، گفت: معتقدم كه بانك شهر براساس صورت‌های مالی سال گذشته یكی از مناسب‌ترین صورت‌های مالی را داشته و نه تنها ورشكسته نیست بلكه از اعتبار خوبی هم برخوردار است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون