• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4176 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۴ شهريور

بنگاه‌ها

دستيابي به ركورد توليد در فولاد سبا

ميزان توليد ماهانه آهن اسفنجي در واحد احياي مستقيم مجتمع فولاد سبا در مردادماه به ۱۱۵ هزار و ۶۷۲ تن رسيد. بهمن خليلي مدير عمليات مجتمع فولاد سبا ضمن تاييد اين خبر گفت: تلاشگران احياي شهيد شهبازي مجتمع فولاد سبا توانستند با بهره‌گيري هرچه بهتر از تجهيزات و افزايش بهره‌وري، ركورد قبلي خود را كه در خردادماه و به ميزان ۱۱۲ هزار و ۶۷۵ تن به ثبت رسيده بود، پشت سر گذارند. وي ضمن قدرداني از همت كاركنان به ويژه همكاران واحد احياي مستقيم ابراز اميدواري كرد؛ در ماه‌هاي آتي نيز روند ركوردشكني در همه خطوط توليد اين مجتمع استمرار يابد.

مهلت تعويض دسته چك‌ 2 ماه تمديد شد

با توجه به ابلاغ بانك مركزي ج.ا.ايران، مهلت تعويض دسته‌ چك قديم، با دسته‌ چك صيادي براي مشتريان بانك ‌تا ششم آبان‌ماه سال جاري تمديد شد. پيش‌تر، زمان واگذاري چك‌هاي غيرصيادي (طرح قديم) تا روز 30 مردادماه سال 1397 اعلام شده بود كه بر اساس تصميم جديد و اعلام بانك مركزي ج.ا.ايران، اين مهلت تا ششم آبان ماه سال جاري تمديد شده است. در همين راستا بانك آينده با قدرداني از مشترياني كه نسبت به تعويض دسته ‌چك‌هاي خود و دريافت دسته چك جديد صيـادي اقدام كرده، اعلام كرد: بـه منظور همراهي با مشتريان بانك‌ها و مردم عزيز، اجراي نهايي طرح صياد به تاريخ 6 آبان‌ماه 1397 موكول شد. ضروري است، آن دسته از مشتريان محترمي كه هنوز چك صيادي دريافت نكرده‌اند؛ طي اين مدت نسبت به دريافت دسته ‌چك‌هاي جديد اقدام كنند.

اصلاح طراحي اوليه پنكه‌هاي هوايي بنزين‌سازي

تلاش بيش از دو سال همكاران نگهداري و تعميرات ماشين‌آلات دوار شركت پالايش نفت اصفهان به ثمر نشست و موفق شدند، اشكالات طراحي اوليه پنكه‌هاي هوايي واحدهاي مجتمع بنزين‌سازي اين شركت را مرتفع كنند.در واحدهاي بنزين‌سازي شركت پالايش نفت اصفهان شامل (NHT-CCR-ISO )براي خنك كردن مواد نفتي يكصد و چهار دستگاه پنكه هوايي نصب شده كه به دليل اشكالات در طراحي اوليه ناشي از عدم انطباق شافت و فلاويل (حدود 4 سانتي‌متر فلاويل بيرون‌تر از شافت مربوطه نصب شده بود) شرايط ناايمني به وجود آمده بود كه باتوجه به وزن بالاي فلايويل‌ها احتمال رها شدن آن از روي شافت و در نهايت پرتاب فلاويل وجود داشت و در نهايت مي‌توانست منجر به وقوع حوادث ناگواري شود.بنا بر پيشنهاد يكي از مهندسان نگهداري و تعميرات ماشين‌آلات دوار واحد پالايش منطقه ج، با تغييراتي كه روي شاسي فن‌ها انجام شد نه تنها ايرادات ذكر شده مرتفع شد، بلكه مشكلات مربوط به هوزينگ بيرينگ اين فن‌ها كه از لحاظ طراحي مشكل داشتند نيز اصلاح و در طول اين مدت تمام اين فن‌ها كه در ارتفاع بالا نصب شده است و تعميرات اساسي آنها در اورهال واحد امكان‌پذير نبود، تعميرات اساسي شد.

توزيع 52 ميليون ليتر سوخت در بخش كشاورزي كردستان

از ابتداي سال جاري تاكنون بيش از 52 ميليون ليتر سوخت بين بهره‌برداران بخش كشاورزي استان كردستان توزيع شده است. مدير شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي منطقه كردستان در پنجمين جلسه كارگروه مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان كه با حضور مديران و كارشناسان ادارات عضو، سازمان جهاد كشاورزي، سازمان تعاون روستايي و.... در پخش منطقه كردستان تشكيل شد، اظهار كرد: تخصيص سهميه سوخت بخش كشاورزي بر اساس سطح زمين زير كشت و تعداد ادوات كشاورزي انجام مي‌شود. فريدون ياسمي با اشاره به افزايش و توسعه بخش كشاورزي در استان افزود: تامين و توزيع مطلوب سوخت بخش كشاورزي استان يكي از رسالت‌هاي اين شركت است كه خوشبختانه با برنامه‌ريزي و هماهنگي صورت گرفته با سازمان جهاد كشاورزي استان اين مهم به نحو مطلوبي صورت گرفته است.

118 جايگاه فعال عرضه سوخت

مدير شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي منطقه كردستان خبر داد: با 118باب جايگاه عرضه فرآورده‌هاي نفتي در اين منطقه، ظرفيت خوبي در سوخت‌رساني به هموطنان ايجاد شده است. فريدون ياسمي در اين باره گفت: اين منطقه داراي 66باب جايگاه عرضه فرآورده‌هاي نفتي و 52باب جايگاه CNG است و ساخت 2باب جايگاه
جديدCNG نيز در دستور كار قرار گرفته كه همه اين جايگاه‌ها داراي پيشرفت فيزيكي مناسبي هستند. ياسمي با اشاره به بازرسي و بازديد‌هاي منظم صورت گرفته از جايگاه‌هاي عرضه منطقه با حضور ديگر دستگاه‌هاي نظارتي از جمله سازمان صنعت، معدن و تجارت، تعزيرات حكومتي، اداره استاندارد، نيروي انتظامي و.... اين اقدامات را در راستاي تحقق حقوق شهروندي و ايجاد زمينه عرضه مطلوب و پايدار سوخت در جايگاه‌هاي منطقه عنوان كرد.

فروش 303 ميليارد ريال نفت گاز

از ابتداي سال جاري تاكنون از محل فعاليت جايگاه مرزي عرضه فرآورده‌هاي نفتي باشماق مريوان مبلغي بيش از 303 ميليارد و 740 ميليون ريال به حساب خزانه واريز شده است. مدير شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي منطقه كردستان كه در چهارمين جلسه كارگروه فرآورده‌هاي نفتي استان سخن مي‌گفت، افزود: با انسجام‌بخشي به فعاليت‌هاي شركت، تعامل و همكاري با ساير ادارات مستقر در بازارچه مرزي باشماق اين ميزان فروش نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزايش 110 درصدي همراه بوده است. وي با اشاره به تفاوت فاحش قيمت فرآورده در دو سوي مرز و عرضه خارج از شبكه و قاچاق نفت‌گاز و سوءاستفاده افراد سودجو از اين شرايط افزود: با توجه به كيفيت مطلوب نفت‌گاز عرضه شده در جايگاه باشماق، مباحث مربوط به قاچاق و عرضه غيرقانوني آن نيز در بازارچه‌هاي مرزي استان به حداقل ممكن رسيده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون