• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4176 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۴ شهريور

در پي شايعه اخراج دي ‌فرانچسكو

آيا سران رم اينقدر احمق هستند؟

بهرام سرگوسرايي

 

 

3 بازي و 4 امتياز. اين نتيجه‌اي است كه رم با اوزه‌بيو دي‌فرانچسكو در هفته‌هاي آغازين سري‌آ كسب كرده. نتايجي شامل 1 برد مقابل تورينو، يك تساوي پرگل مقابل آتالانتا و يك شكست دقيقه نود و پنجي مقابل ميلان. نتايجي كه شايد خيلي جذاب به نظر نرسند، مخصوصا وقتي با نتايج تيم يووه مقايسه مي‌شود. اما آنچنان فاجعه هم به نظر نمي‌رسند. اين در حالي است كه از گوشه و كنار باشگاه خبر مي‌رسد دي فرانچسكو در معرض اخراج قرار گرفته و حتي جانشينان احتمالي او نيز معرفي شده‌اند. وينچنزو مونتلا گلزن سابق رم كه در يك نيم فصل هم هدايت اين تيم را به عهده داشته و آنتونيو كونته كه همين اواخر از چلسي اخراج شده و فعلا بدون تيم است. اما خود دي‌فرانچسكو اعلام كرده فعلا روي نيمكت رم باقي خواهد ماند. كلمه فعلا در اين جمله دلالت دارد بر اينكه خود دي‌فرانچسكو هم شايد متوجه شده كه پايش روي پوست خربزه قرار دارد.

اين دومين فصلي است كه دي‌فرانچسكوي 48 ساله روي نيمكت گرگ‌ها مي‌نشيند. او بعد از جدايي اسپالتي و رفتن به اينتر، از ساسولو راهي پايتخت ايتاليا شد تا هدايت تيمي را به عهده بگيرد كه در فصول قبلي با وجود ارايه بازي‌هاي خوب نتوانسته بود قهرمان شود. اوزه‌بيو در اولين فصل حضورش روي نيمكت رم فصل را خوب شروع نكرد و كار به جايي رسيد كه عده‌اي از منتقدين مديران رم را به خاطر از دست دادن اسپالتي سرزنش كردند و گفتند كه نبايد اين سرمربي را به تيم رقيب واگذار مي‌كردند. اما هرچه فصل جلو رفت تيم رم با هدايت مربي جوانش بهتر و بهتر شد و از اينتري كه فصل را با 13 برد و 1 تساوي آغاز كرده بود جلو زد و در نهايت بعد از يووه و ناپولي كه فصل قبل ويران‌كننده ظاهر شده بودند توانست جايگاه سوم را به دست بياورد. اما اوج هنرنمايي دي‌فرانچسكو در ليگ قهرمانان اروپا بود. جايي كه اين تيم با وجود همگروه شدن با تيم‌هاي چلسي و اتلتيكو توانست با 11 امتياز و به عنوان تيم اول راهي مرحله بعد شود. در مرحله يك‌هشتم شاختار را شكست داد و رسيد به بارسلونا. گلادياتورها تحت فرمان دي‌فرانچسكو موفق شدند مقابل آبي‌اناري‌ها آن حماسه معروف ورزشگاه المپيكو را رقم بزنند و در حالي كه بازي رفت را با نتيجه 4 بر 1 باخته بودند، در خانه با 3 گل حريف قدرتمند خودشان را شكست دهند و به نيمه‌نهايي صعود كنند. اتفاقي تاريخي كه تا سال‌ها در ذهن هواداران فوتبال خواهد ماند. آنها در مقابل ليورپول آماده هم با وجود شكست 5 بر 2 در بازي رفت، در بازي برگشت 4 بر 2 حريف را شكست دادند تا تنها 1 گل تا رسيدن به كيف كم آورده باشند. نتايجي كه رم با دي‌فرانچسكو گرفت احترام همه فوتبال‌دوستان را برانگيخت و تيم رم جايگاهي رفيع پيدا كرد. تا بدان حد كه شركت قطر ايرويز تصميم گرفت تبليغات خودش را روي پيراهن اين تيم قرار دهد.

تمام اين اتفاقات در حالي رقم خورد كه رمي‌ها ستاره بزرگ‌شان يعني محمد صلاح را از دست داده بودند. اين فصل نيز مديران باشگاه نتوانستند انتظارات سرمربي در نقل و انتقالات را برآورده كنند و مالكوم را به بارسلونا باختند. آنها ناينگولان را هم راهي شهر ميلان و تيم اينتر كردند تا دست سرمربي كمي براي تنوع تاكتيكي خالي شود. با اين وجود تيم رم در 3 بازي اول تيمي سرحال نشان داده كه در هر 3 بازي ابتدايي‌اش موفق به گلزني شده و اين نكته مهمي براي تيم به حساب مي‌آيد. با اين وجود و همه اين توضيحات و عملكرد به‌شدت قابل دفاع دي‌فرانچسكو معلوم نيست چرا بعد از 3 بازي بايد شايعه بركناري او شنيده شود. مربي‌اي كه با هيچ متري نمي‌توان او را ناموفق ارزيابي كرد. حتي اگر تمام اين صحبت‌ها شايعه‌اي بيش نباشد كه از دل رسانه‌هاي ايتاليايي برآمده، مديران باشگاه بايد با اطمينان دادن به رهبر تيم‌شان فضا را به سمت آرامش ببرند. آنها نبايد يادشان برود شكست‌هاي تحقيرآميز رم در فصول قبل مقابل تيم‌هاي بزرگ اروپايي را. نبايد يادشان برود غروري را كه از دست رفته بود و دي‌فرانچسكو آن را به رم برگرداند. حال بايد ديد آيا مديران رم آنقدر مي‌توانند بي‌فكر باشند كه اين مربي را تنها به خاطر يك باخت مقابل ميلان در خطر اخراج قرار دهند يا نه!

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون