• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4179 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۸ شهريور

صداي مخالف

تشكيل گروه اقدام عليه امريكا

روزنامه وطن‌امروز در مقابل شكل‌گيري گروه اقدام عليه ايران كه در وزارت خارجه امريكا تشكيل شده است، راه‌حل ارائه كرده و خواهان تشكيل «گروه اقدام عليه امريكا» شده است. توصيه اين روزنامه اين است كه تشكيل اين گروه با خودش «كنشگر» باشد: «تشكيل «گروه اقدام در برابر امريكا» نه به معناي الگوبرداري از اقدام اخير وزارت خارجه امريكا و واكنشي در برابر آن، بلكه به مثابه «كنشگري ما در‌قبال واشنگتن» است. در اين ميان مواردي وجود دارد كه در تشكيل اين «گروه اقدام» مي‌تواند مورد توجه قرار گيرد». نكته مهم‌تر اينكه به اعتقاد نويسنده «لازم نيست «گروه اقدام عليه امريكا» در ذيل ساختار وزارت امور خارجه ما شكل گيرد.» لذا بدون آنكه مشخص كند ذيل كدام نهاد بايد تشكيل شود، مي‌نويسد: «در اين گروه لازم است نهادهاي مختلف فكري، سياسي، نظامي، اقتصادي و علمي حضور داشته باشند.» مهم‌تر اينكه هدف آن را «تحديد قدرت امريكا» قرار داده و ادامه مي‌دهد: «هدف از تشكيل گروه اقدام عليه امريكا صرفا نبايد «كنترل رفتار واشنگتن» باشد، بلكه بايد همراه با «تحديد قدرت امريكا» از طريق ضربه زدن به منافع آن باشد.» براي انجام «ضربه» مورد‌نظر نيز اين روزنامه خواستار «شناسايي نقاط آسيب بي‌شمار منطقه‌اي و فرامنطقه‌اي امريكا» شده است و معتقد است كه بايد اين نقاط «تعيين «سطح» و «چگونگي» اقدام در قبال هر يك از اين موارد، مهم‌ترين دستور كار اين گروه محسوب شود.»

 

مقصر مردم هستند با راي‌شان

روزنامه رسالت سرمقاله روز شنبه خود را به موضوع تداوم كار دولت روحاني اختصاص داده و معتقد است كه وضعيت فعلي نتيجه راي مردم است و آنها بودند كه اين دولت را انتخاب كردند پس بايد اين دولت سركار بماند.

اخيرا برخي اصولگرايان مشكلات فعلي اقتصاد را نه به خروج ترامپ از برجام و تنش‌هاي بيروني ايران، بلكه به مردم منسوب كرده و سعي مي‌كنند فاكتور هزينه‌ها را بر دوش مردم بگذارند. درست در‌طرف مقابل آن امريكاست كه تلاش مي‌كند مسووليت همه وقايع را به مسائلي مانند حضور ايران در منطقه و برنامه موشكي آن مرتبط كند. اگر كار ترامپ را از سر كينه و همراهي با اسراييل بدانيم، آنها كه «مردم را مقصر مي‌دانند» احتمالا درحال تلاش براي تحريك بيشتر مردم هستند تا انتقام شكست‌هاي انتخاباتي را از آنها بگيرند.

رسالت با همين نگاه مي‌نويسد: «مردم ما، 24 ميليون راي به آقاي روحاني در سال 96 دادند يعني سياست‌ها و تيم مديريتي و برنامه‌هاي او را قبول داشته‌اند. اگر امروز از اوضاع اقتصادي نابسامان و معضلات مديريتي كشور همه نگران و آسيب‌پذيريم بايد به اين مساله بينديشيم كه اين امر، يك دستاورد بسيار بزرگ براي ما خواهد داشت.». رسالت ادامه مي‌دهد: «مردم و راي‌دهندگان بايد بدانند كه نبايد هيجاني و احساسي و از روي لجبازي انتخاب داشته باشند و بعد هم بگويند ما بين «بد» و «بدتر»، «بد» را انتخاب كرديم!»

تلاش رسالت اين است كه بگويد اگر اين دولت سر كار بماند، مردم در آينده با حساسيت بيشتري راي خواهند داد و اين دستاوردي براي اصولگرايان خواهد بود. به نوشته اين روزنامه «علي‌القاعده مردم بايد فارغ ار هيجانات، احساسات و تحت‌تاثير روش‌هاي غير‌معمول انتخاباتي، در فرآيند انتخابات شركت كنند و رايي آگاهانه، هوشمندانه و آينده‌نگرانه داشته باشند. اين مساله انتظاري گزاف نيست كه مردم ما بايد از بلوغ سياسي قابل قبول برخوردار باشند كه وقتي دولتي چهار سال بر سر كار بوده با تحليل و ارزيابي دقيق و چشم باز به «انتخاب مجدد» همان دولت بپردازند و همه ابعاد و جوانب و ثمرات كار و تلاش دولت حاكم را ببينند و سپس او را براي يك دوره مجدد انتخاب كنند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون