• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4181 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۰ شهريور

دكتر شريف‌پور نايب رييس كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي:

نگاه ملي و فرا منطقه‌اي مديريت منطقه و رشد متوازن منطقه آزاد انزلي در تمامي سطوح مشهود است

عين ا... شريف پور نماينده ماكو و شوط و پلدشت و چالدران در مجلس شوراي اسلامي پس از بازديد از اين منطقه با بيان اينكه در راستاي رصد و ارزيابي عملكرد مناطق آزاد سفر‌هايي به اين مناطق انجام مي‌دهيم، تشريح كرد: بر اساس گزارش‌هاي ارايه شده از سوي مديرعامل سازمان منطقه آزاد انزلي و بازديد‌هاي ميداني از اين منطقه شاهد انجام اقدامات زيربنايي اساسي در بخش‌هاي زيرساختي هستيم كه ضروري است تداوم پيدا كند. وي در ادامه با تاكيد بر اينكه نگاه ملي و فرامنطقه‌اي مديرعامل سازمان منطقه آزاد انزلي يكي از ويژگي‌هاي مهمي است كه اين منطقه را نسبت به ساير مناطق متمايز مي‌كند، خاطرنشان كرد: مناطق آزاد و ويژه اقتصادي بر اساس تعريف آنها بايد توليدمحور باشند كه اين منطقه در اين راستا به خوبي عمل كرده و شاهديم با فراهم ساختن شرايط مناسب براي توليدكنندگان، فرصت‌هاي شغلي مناسبي را ايجاد كرده است كه اين امر موجب افزايش سرانه درآمد در سطوح مختلف مردم شده و ضروري است نسبت به صنايع تبديلي و توليدي توجه لازم را داشته باشيم.

نماينده ماكو، شوط و پلدشت و چالدران در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه منطقه آزاد انزلي در زمينه سرمايه‌گذاري و جذب سرمايه‌گذاران موفق بوده و در اين راستا فعاليت‌هاي مناسبي صورت گرفته، اظهار كرد: بخش خصوصي بخش مهمي است كه مقام معظم رهبري نيز تاكيد ويژه‌اي بر آن دارد و در اين منطقه توجه بيشتري به اين مقوله شده و واحد‌هاي توليدي با توان صادراتي در اين منطقه فعاليت مي‌كنند.

وي با تاكيد بر اينكه اقدامات انجام شده در منطقه آزاد انزلي با توجه به وسعت منطقه قابل تحسين است، گفت: با توجه به شرايط اقتصادي كشور اين اقدامات مي‌تواند به اقتصاد كشور كمك كند و بايد سرمايه‌گذاران و بخش خصوصي در اين منطقه بيشتر شوند.

دكتر عين ا.. شريف‌پور نماينده ماكو و شوط و پلدشت و چالدران در مجلس شوراي اسلامي اجراي توسعه متعادل و متوازن را نقطه قوت منطقه آزاد انزلي در مسير اجراي طرح‌هاي توسعه‌اي خود قلمداد كرده و با بيان اينكه توسعه نامتوازن همچون بهره‌گيري از يك موجود ناقص‌الخلقه است، افزود: بايد از تلاش و دقت مديران فعلي و همه مديران پيشين اين منطقه قدرداني كرد و به شما دست مريزاد گفت.

اين عضو كميسيون اقتصادي مجلس به بررسي شاخص سواد پرداخته و آن را تلاش و علاقه فرد براي يادگيري معني كرده و گفت: چنين سوادي در منطقه آزاد انزلي مشاهده مي‌شود و از سوي ديگر وجود نگاه فرامنطقه‌اي در طرح‌هاي توسعه منطقه بيانگر نگاه جهاني و فراملي مديرعامل اين منطقه آزاد است.

وي راهكار موفقيت در برابر مشكلات پيش روي كشور را اجراي ماده ۶۵ قانون ايجاد مناطق آزاد عنوان كرد و با بيان اينكه بر اين اساس مي‌توان در چارچوب طرح خوداتكايي استان‌ها، اين طرح را با همكاري استانداران، در استان‌هايي كه داراي مناطق آزاد هستند اجرا كرد، گفت: با توجه به قرار گرفتن مناطق آزاد در نقاط مرزي، از امكانات و ظرفيت‌هاي بالقوه موجود در اين مناطق توسط استان‌ها مي‌توان به عنوان الگويي در سطح كشور بهره برد.

نماينده ماكو و شوط و پلدشت و چالدران با قدرداني از رويكرد و منش مديريتي دكتر مرتضي بانك كه موجبات تحول در مناطق و روابط دبيرخانه با كميسيون اقتصادي شده، تاكيد كرد برگزاري چنين برنامه‌هايي، مي‌تواند به عنوان يك راهبرد در مسير توسعه كشور عمل كند چراكه موجبات همگرايي بيشتر ميان بخش‌هاي مختلف مديريتي كشور را فراهم مي‌كند. گفتني است اعضاي كميسيون اقتصادي مجلس به همراه دكتر رضا مسرور رييس هيات‌مديره و مدير عامل سازمان علاوه بر حضور در يك نشست تخصصي با رييس هيات مديره و مديرعامل سازمان از زيرساخت‌هاي تجاري، اقتصادي، صنعتي، گردشگري و عمراني اين منطقه بازديد و طرح‌هاي سرمايه‌گذاري و توسعه‌اي منطقه را بررسي كردند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
تیتر خبرها
نگاه ملي و فرا منطقه‌اي مديريت منطقه و رشد متوازن منطقه آزاد انزلي در تمامي سطوح مشهود است افزايش صادرات، ايجاد درآمد ارزي، جذب سرمايه‌گذار و ايجاد اشتغال پايدار از جمله اهدافي است كه در منطقه آزاد انزلي دنبال مي‌شود از نقاط قوت و مثبت منطقه آزاد انزلي بهره‌گيري از نظام نوين مديريتي است اشتغالزايي، ايجاد زيرساخت‌هاي حمل‌ونقل و بهره‌برداري از ظرفيت‌هاي بين‌المللي از اقدامات مثبت منطقه آزاد انزلي است نقش موثر مناطق آزاد در توسعه اقتصادي كشور با حمايت مجلس از ظرفيت‌هاي قانوني اين مناطق مناطق آزاد يكي از فرصت‌هاي مهم كشور در مديريت تحريم توسعه مبادلات تجاري و همكاري‌هاي مشترك حوزه گردشگري با بهره‌مندي از ظرفيت‌هاي منطقه آزاد انزلي توسعه همكاري‌هاي مشترك گردشگري دريايي بندري و حمل و نقل تركيبي تحولات ايجاد شده در سال‌هاي اخير در منطقه آزاد انزلي چشمگير بوده است تحولات شگرفي با نگاه مديريتي توسعه‌گرا در منطقه آزاد انزلي صورت گرفته است ضرورت تسريع در فرآيند ارايه تسهيلات بانكي مصوب طرح تكاپو به فعالين اقتصادي منطقه تنوع اقدامات و طرح‌هاي توسعه‌اي فرهنگي، اجتماعي و گردشگري منطقه آزاد انزلي ارزشمند است
کارتون
کارتون