• ۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4182 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۱ شهريور

عدد و رقم

اعتبار بازآفريني شهري

عباس آخوندي وزير راه و شهرسازي افزود: بازآفريني شهري يك تجربه جهاني بوده و مبناي اصلي آن اين است كه بدون كوچ، كيفيت زندگي مردم در اين محلات، با بازآفريني شهري ارتقا يابد با توجه به منابع مالي در نظر گرفته شده در تبصره 18 قانون بودجه سال 97 براي احياي طرح بازآفريني شهري قرار است دولت پنج هزار ميليارد تومان براي احياي محلات هدف تخصيص دهد؛ انتظار داريم با تخصيص اين بودجه در 2 هفته آينده توسط سازمان برنامه و بودجه، خبر خوشي به ساكنان اين محلات بدهيم. در برنامه ششم توسعه قرار است 2700 محله در بافت‌هاي فرسوده شهري احيا شود و دولت در نظر دارد ساليانه بازآفريني 270 محله را در كشور دردستور كار خود قرار دهد تا اين محلات در 10 سال آينده بازآفريني شود.

رشد دستگاه‌هاي خودپرداز

نتايج يك بررسي نشان مي‌دهد كه بازار دستگاه‌هاي خودپرداز رمز ارز تا پنج سال آينده ۹برابر رشد خواهد داشت و به سهم ۱۴۴.۵ ميليون دلاري مي‌رسد. جديدترين پژوهش‌هاي انجام شده در حوزه رمز ارزها حاكي از آن‌ است كه بازار دستگاه‌هاي خودپرداز رمز ارز به عنوان بستر جذاب و مورد نياز كاربران براي معامله رمز ارزها تا ۵ سال آينده با رشدي قابل توجه به سهم ۱۴۴.۵ ميليون دلاري خواهد رسيد كه به معناي رشد بالغ بر ۹ برابري اين حوزه جديد و مهم درزمينه معامله ارزهاي رمزنگاري شده است؛ گزارش رشد بازار دستگاه‌هاي خودپرداز در حالي مطرح شده كه در سال جاري ارزش اين بازار صرفا ۱۶.۳ ميليون دلار است و اين انتظار مي‌رود كه بازار مذكور سالانه با رشدي ۵۴.۷ درصدي روبه‌رو باشد.

 

واردات تلفن همراه بعد از رجيستري

بر اساس آمار منتشره توسط وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، در سال ۱۳۹۶، ‌تعداد تلفن‌هاي وارد شده از مبادي گمركي قبل از اجراي طرح ۱.۳ ميليون و بعد از اجراي طرح به دو ميليون افزايش يافته است كه اين رقم در سال ۱۳۹۷ تاكنون ۱.۶ ميليون بوده كه حاكي از موفقيت طرح رجيستري و افزايش تعداد تلفن همراه در ميان مردم است. حجم ارزي گوشي‌هاي واردشده نيز از ابتداي اجراي طرح ۶۰۱ ميليون دلار است كه به درآمدزايي عمومي، سلامت بازار و به صفر رسيدن قاچاق در اين عرصه منجر شده است. در هر حال كارشناسان با تاكيد بر تاثير رجيستري در جلوگيري از قاچاق گوشي همراه بر اين عقيده‌اند كه يكي از اقدامات برجسته دولت در سنوات اخير كه واقعا قابل توجه بوده، رجيستري است؛ اينكه گوشي‌هايي كه به صورت قاچاق وارد شوند، رجيستر نمي‌شوند. در نتيجه در بخش‌هاي ديگر هم بايد رجيستري را به عنوان مدل موفق در نظر بگيريم و ساير سامانه‌ها را هم براي كنترل بازار، راه‌اندازي كنيم.

وام طرح‌هاي اشتغال روستايي

مديرعامل صندوق كارآفريني اميد از پرداخت ۲۵۸ ميليارد تومان تسهيلات به طرح‌هاي اشتغال روستايي خبر داد و گفت: بهترين طرح‌هايي كه توجيه مناسب و قابليت اجرا در روستا را داشته باشند، انتخاب و براي پرداخت تسهيلات معرفي مي‌كنيم. اصغر نوراله‌زاده، گفت: از نيمه دوم سال گذشته كه قانون توسعه اشتغال روستايي و عشايري تصويب شد و دولت دستورالعمل و شيوه‌نامه اجراي آن را ابلاغ كرد تا اين لحظه نزديك به ۲۰ هزار و ۹۰۰ طرح از سراسر كشور به ارزش ۱۵۹۰ ميليارد تومان توسط كميته‌هاي فني به صندوق كارآفريني اميد ارجاع شده است.

كاهش توليد سواري‌ها

براساس جديدترين آمارهاي رسمي توليد انواع خودرو در مرداد ماه امسال بطور ميانگين ۳۸ درصد كاهش يافت. در اين مدت توليد انواع خودرو از ۱۴۴ هزار و ۳۷۰ دستگاه در مرداد ماه سال گذشته به ۸۹ هزار و ۴۵۰ دستگاه رسيد. مردادماه امسال توليد انواع سواري با افت ۳۸.۲ درصدي همراه بوده و از ۱۳۵ هزار و ۶۸۰ دستگاه در مردادماه ۱۳۹۶ به ۸۳ هزار و ۷۸۷ دستگاه كاهش يافت. برخلاف سواري اما توليد انواع ون ۱۸۴.۲ درصد افزايش يافته و از ۵۷ دستگاه در مرداد ماه سال گذشته به ۱۶۲ دستگاه افزايش يافت. در اين مدت توليد انواع وانت ۳۷.۹ درصد كاهش يافته و از ۷۰۷۹ دستگاه در مرداد ماه ۱۳۹۶ به ۴۳۹۳ دستگاه رسيد.

 

پيشنهاد خريد تضميني گندم

علي‌قلي ايماني رييس بنياد ملي گندمكاران گفت: پيشنهاد نرخ خريد تضميني گندم به كيلويي ۱۶۰۰ تومان را داده‌ايم، در سال 97-96 كه نرخ خريد تضميني تغيير نكرد و ثابت ماند، درحالي‌كه هزينه‌هاي توليد افزايش يافته است. وي نرخ كارشناسي‌شده براي خريد تضميني گندم را كيلويي ۱۶۰۰ تومان اعلام كرد و گفت: البته اين نرخ به شرطي است كه شرايط تغيير نكند؛ چراكه در سال ۹6-۹7 نرخ خريد تضميني تغيير نكرد و ثابت ماند و سال قبل از آن هم تغيير بسيار ناچيزي داشت، درحالي‌كه هزينه‌هاي توليد بسيار افزايش يافته است. رييس بنياد ملي گندمكاران اظهارداشت تقاضاي ما اين است كه آقاي حجتي وزير جهاد كشاورزي با شخص رييس‌جمهور صحبت كند تا موضوع افزايش توليد در جامعه كشاورزي و افزايش نرخ گندم را درنظربگيرند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون