• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4183 -
  • ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۲ شهريور

عدد و رقم

ساكنان بافت‌هاي ناكارآمد تهران

عباس آخوندي وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه حدود ۴.۵ ميليون نفر در بافت‌هاي ناكارآمد تهران زندگي مي‌كنند، گفت: فروش تراكم‌ در تهران در منطقه‌هايي مانند ۱، ۲، ۴ و ۵ نه‌تنها به ارتقاي كيفيت زندگي كمكي نكرده است بلكه باعث توسعه گسترده سوداگري و افزايش قيمت مسكن نيز در اين كلانشهر شده و زندگي را براي افرادي با بضاعت كمتر در اطراف تهران سخت‌تر كرده است.

در معرض تنش آبي

مديرعامل شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور گفت: برنامه‌اي تحت‌عنوان تنش صفر ۱۴۰۰ براي گذر از تنش آبي تدوين شده كه اميدواريم بتوانيم چالش‌هاي پيش رو را پشت سر بگذاريم. حميدرضا جانباز، با بيان اينكه كاهش بارش موجب شد كه امسال ۳۰۰ شهر در معرض تنش آبي قرار بگيرند، اظهار كرد: با اقدامات صورت‌گرفته توانستيم چالش‌هاي بسياري را برطرف كنيم تا جايي كه به جز تعداد كمي از استان‌ها، شاهد مشكل جدي‌ در حوزه آب در كل كشور نبوديم. وي ادامه داد: برنامه ۱۴۰۰ بدون تنش آبي را در دست طراحي داريم كه طرح‌هاي آن در آينده نزديك مصوب مي‌شود و براساس سناريوي بارش مطابق سال جديد برنامه‌ريزي مي‌كنيم تا تابستان سال ۱۳۹۸ را با كمترين چالش پشت سر بگذاريم به گونه‌اي كه بهتر از امسال كار‌ها پيش برود.

قيمت اوراق تسهيلات مسكن

قيمت هر برگ از اوراق تسهيلات مسكن درحال‌حاضر حدود ۶۵ هزار تومان است، قيمت اين اوراق طي ماه‌هاي گذشته چندان نوساني نداشته، اما قيمت مسكن با رشد مواجه بوده است. قيمت اوراق تسهيلات مسكن مرداد ۱۳۹۷ در معاملات فرابورس ايران در حال حاضر حدود ۶۵ هزار و ۶۰۰ تومان است و قيمت تسه اسفند ماه ۱۳۹۶ به ۶۵ هزار و ۲۰۰ تومان مي‌رسد. درمجموع قيمت اوراق تسهيلات بانك مسكن در اين روزها بين ۶۴ هزار تا ۶۵ هزار و ۶۰۰ تومان است و در اين روزها نوسان چندان زيادي نداشته است. مدتي است با افزايش قيمت ارز، قيمت مسكن نيز با افزايش قيمت همراه بوده در نتيجه با وام‌هايي كه بابت مسكن پرداخت مي‌شود نسبت به گذشته به‌راحتي نمي‌توان مسكن مناسبي خريداري كرد.

خريد برگ سبز

رييس سازمان چاي با بيان اينكه لغو ممنوعيت صادرات اين كالا به گمركات ابلاغ شده است، گفت: خريد برگ سبز چاي از كشاورزان ۴ درصد رشد داشته و ۶۵درصد مطالبات چايكاران نيز پرداخت شده است. حبيب جهانساز با اشاره به اينكه لغو ممنوعيت صادرات چاي از كشور به گمركات ابلاغ شده است، اظهار داشت: درحال‌حاضر صادرات مي‌تواند انجام شود و مشكلي در اين زمينه وجود ندارد. وي با بيان اينكه چين تابستانه برگ سبز چاي رو به پايان است، افزود: چين بعدي از مهر ماه آغاز مي‌شود ضمن اينكه تاكنون ۹۶ هزارتن برگ سبز چاي از چايكاران خريداري شده كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته بين ۳ تا ۴ درصد افزايش داشته است.

معافيت مالياتي پتروشيمي‌ها

پدرام سلطاني نايب رييس اتاق بازرگاني ايران با بيان اينكه امسال پتروشيمي‌ها، فولاد و مس
۳۰ هزار ميليارد تومان معافيت مالياتي داشتند، گفت: اين معادل يك‌پنجم كل وصولي ماليات كشور و برابر با دوسوم بودجه كل عمراني است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون