• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4185 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۵ شهريور

عدد ورقم

كسري مديريت شده توليد برق

در لحظه ثبت ركورد پيك مصرف برق در سال جاري بالغ بر 8 هزار مگاوات كسري در تامين برق داشتيم كه از اين 8 هزار مگاوات حدود 2 هزار مگاوات با واردات برق، خودتامين‌ها، مولدهاي كوچك و تزريق برق نيروگاه‌هاي بخش صنعت به شبكه سراسري تامين شد. بيشترين ميزان مصرف لحظه‌اي برق در سال 97 كه ركورد تاريخي مصرف برق در ايران را به نام خود ثبت كرد، مربوط به روز بيستم تيرماه در ساعت 16 و 38 دقيقه بود كه به‌ميزان 57 هزار و 97 مگاوات به ‌ثبت رسيد.

افزايش قيمت مرغ در بازار

رييس اتحاديه فروشندگان پرنده و ماهي گفت: با وجود كاهش هر روزه ميزان تقاضا براي مرغ در كشور اما قيمت آن مجددا افزايش يافت.مهدي يوسف‌خاني رييس اتحاديه فروشندگان پرنده و ماهي در گفت‌وگو با ايلنا، درخصوص افزايش دوباره قيمت مرغ در بازار اظهاركرد: قيمت مرغ طي دوروز گذشته دوباره افزايش 200 توماني در بازار داشته و با قيمت 9100 تومان در خرده فروشي‌ها به فروش مي‌رسد. قيمت مرغ زنده 5700 تومان، درب كشتارگاه 8100 تومان و تحويل درب واحدهاي صنفي 8300 تومان است. رييس اتحاديه فروشندگان پرنده و ماهي با اشاره به نوسانات اين محصول در بازار تشريح كرد: قيمت مرغ تابع روند عرضه و تقاضا در بازار است اما با وجود اينكه ميزان تقاضا افزايشي نداشته قيمت مرغ در دوروز گذشته 200 تومان افزايش يافته است.

اتوبوس‌هاي آماده براي زايران

رييس اتحاديه شركت‌هاي تعاوني اتوبوسراني با بيان اينكه هنوز تصميمي براي افزايش قيمت بليت اتوبوس در ايام اربعين نگرفته‌ايم، گفت: اولويت ناوگان جاده‌اي با 16 هزار و 500 دستگاه اتوبوس جابه‌جايي زايران اربعين حسيني است و هيچ شهري با كمبود اتوبوس براي جابه‌جايي زايران مواجه نخواهد شد. احمدرضا عامري درباره احتمال افزايش قيمت بليت اتوبوس در ايام اربعين حسيني اظهار داشت: هنوز هيچ پيشنهادي مبني بر افزايش قيمت بليت اتوبوس در ايام اربعين را به سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي ارايه نكرده‌ايم و هنوز فرصت براي بررسي‌هاي بيشتر بازار وجود دارد. سال گذشته قيمت بليت تا 50 درصد افزايش يافت اما امسال هنوز در اين باره تصميمي گرفته نشده است.

هزينه تغيير كاربري پادگان06

محمدسعيد ايزدي، معاون وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه در دوران مديريت گذشته شهرداري نزديك به 900 هزار مترمربع از اراضي پادگان 06 براي تغيير كاربري برنامه‌ريزي شده، گفت: پادگان 06 تنها بخش باقي‌مانده شرق تهران است كه مي‌تواند تبديل به ريه تنفسي شهر شود اما در ازاي 100 ميليارد تومان با تغيير كاربري آن موافقت شده بود.وي با بيان اينكه در حال مذاكره با شهرداري هستيم كه چطور مي‌توان تعهدات عجيب و غريب را كه در سال‌هاي گذشته ايجاد شده به نفع شهر حل و فصل كرد، گفت: پادگان 06 كه تنها بخش باقي‌مانده شرق تهران است و مي‌تواند تبديل به ريه تنفسي شهر شود، در دوره گذشته با دريافت بيش از 100 ميليارد تومان وجه نقد از ارتش به يك تعهد تبديل شده كه ما امروز در حال رايزني با ارتش هستيم كه بتوانيم اين موضوع را تعيين تكليف كنيم.

جايگاه توسعه انساني ايران

دفتر برنامه توسعه سازمان ملل متحد در جديدترين گزارش خود اعلام كرد ايران از نظر شاخص توسعه انساني در سال ۲۰۱۸ از بين ۱۸۹ كشور در رده شصتم قرار دارد. در اين رتبه‌بندي از تجزيه و تحليل روند فعلي توسعه انساني در كشورهاي مورد مطالعه و دورنماي بلندمدت استفاده شده است. در اين رده بندي كشورها بر اساس شاخص‌هايي چون توسعه انساني (صفر كمترين و يك بيشترين توسعه)، متوسط اميد به زندگي بر حسب سال، سال‌هاي مورد انتظار تحصيل بر حسب سال، حداقل زمان تحصيل بر حسب سال و متوسط درآمد سرانه ناخالص ملي رده بندي شده‌اند. بر اين اساس نروژ با شاخص توسعه ۰.۹۵۳ به عنوان توسعه يافته‌ترين كشور جهان معرفي شده است و پس از اين كشور، سوييس با شاخص ۰.۹۴۴، استراليا با شاخص ۰.۹۳۹، ايرلند با شاخص ۰.۹۳۸ و آلمان با شاخص ۰.۹۳۶ در رده‌هاي دوم تا پنجم قرار دارند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون