• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4186 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۶ شهريور

سمي مهلك به نام فحاشي مجازي

مجيد انصاري

فحاشي صرف نظر از آنكه از ناحيه چه كسي و با چه انگيزه‌اي انجام شود، يك آسيب خطرناك براي اخلاق جامعه است. متاسفانه واقعيت آن است كه فضاي مجازي در كنار تمام مزيت‌هاي خود اعم از امكان توسعه ارتباطات و انتقال اطلاعات، آسيب‌هايي دارد كه بايد مورد توجه و آسيب‌شناسي قرار گيرد. از فضاي مجازي مانند هر دستاورد جديدي كه توسط انسان كشف مي‌شود مي‌توان به دو شكل سودده يا ضرر رسان استفاده كرد و به بيان بهتر همان طور كه سوءاستفاده از بسياري از وسايل مي‌تواند خطرساز و مشكل آفرين باشد، سوءاستفاده از فضاي مجازي نيز از اين قاعده مستثني نيست. سوءاستفاده از فضاي مجازي مانند سوءاستفاده از ساير ابزار و دانش‌هاي نو مي‌تواند براي بشريت خطرآفرين باشد. از سوءاستفاده‌هايي كه از دانش جديد صورت گرفته مي‌توان به ساخت سلاح‌هاي ميكروبي، شيميايي و هسته‌اي اشاره كرد و اين درحالي است كه اصل علم هريك از اين صنايع نه‌تنها ضرررسان نيست بلكه براي بشريت مفيد و سود‌ده است. به همين دليل ما نبايد به فحاشي‌ها در فضاي مجازي به عنوان يك فرصت نگاه كنيم. فحاشي در فضاي مجازي مانند يك ويروس به جان اخلاق جامعه افتاده و وظيفه مقابله با اين ويروس با كساني است كه وظيفه اقناع جامعه را بر عهده دارند. فضاي مجازي مانند فضاي حقيقي بايد از تعرض به حقوق يكديگر و بددهني خالي شود. اين موضوع در كشور ما به عنوان يك كشور با فرهنگ غني از اهميت بيشتري برخوردار است زيرا ايران پرچمدار ادب و ادبيات در جهان محسوب مي‌شود به همين دليل فعالان و كاربران فضاي مجازي بايد دقت بيشتري هنگام اعلام مواضع خود داشته باشند. اين عزيزان بايد بدانند مسموم بودن فضاي مجازي قطعا جامعه را نيز مسموم مي‌كند.

مدتي است اتهام زني و فحاشي عليه جريان اصلاحات به صورت سازمان يافته و پرحجم از سوي عوامل ضدانقلاب و برانداز كه بعضا دست‌شان به خون مردم بي‌گناه اين كشور آلوده است، افزايش يافته است. اين جريانات در طول 40 سالي كه از انقلاب گذشته بارها در موقعيت‌هاي مختلف از پشت به مردم ايران خنجر زدند. خيانت جريان‌هاي مخالف نظام همواره عيان بوده است اما اخيرا با وقاحت تمام و بدون ابا اعلام مي‌كنند با كشور‌هاي عربستان، اسراييل و امريكا براي هرچه بيشتر تحت فشار قرار دادن مردم ايران و پمپاژ نااميدي به كشور دست دوستي داده‌اند. وقتي جريانات ضد انقلاب به صورت هماهنگ عليه اصلاح‌طلبان دست به كار شده و فحاشي مي‌كنند، حاكي از آن است كه جريان اصلاحات به درستي عمل كرده و اين جريانات از پايگاه اجتماعي اصلاح‌طلبان وحشت‌زده هستند از اين رو به جز فحاشي و اتهام راهي براي مقابله براي خود متصور نيستند. اگر جريان اصلاحات در جامعه پايگاه نداشت، دليلي هم وجود نداشت كه اين جريانات تمام وقت و هزينه خود را صرف مقابله با اصلاحات كنند.

ما اطلاع دقيق داريم كه عربستان سعودي، امريكا، منافقين و پادو‌هاي اين جريانات پايگاه‌هايي را با اين اهداف ايجاد و هزينه زيادي براي اداره آن صرف مي‌كنند. دليل اين اقدامات نيز مشخص است؛ جريان اصلاحات همواره اشخاصي را داشته كه به‌شدت مورد اقبال جامعه قرار گرفته‌اند. نمونه اين افراد، آقاي خاتمي است به همين دليل هدف جريان فحاش در فضاي مجازي تخريب پايگاه‌هاي اعتماد و اميد مردم است. راهكار مقابله با اين موج تخريبي آن است كه اصلاح‌طلبان بايد براي تقويت اعتماد عمومي و خدمت كردن به مردم به ويژه در شرايط كنوني تلاش بيشتري كرده و اجازه عرض‌اندام به دشمنان خارجي را ندهند. مردم فهيم ايران فرق ميان خدمت صادقانه و تبليغات سوداگرانه را متوجه مي‌شوند بنابراين اگر جريان اصلاحات موفق به انجام اين مهم شود راه تخريب‌هاي مجازي مسدود خواهد شد. فارغ از فحاشي‌ها و اتهاماتي كه توسط دشمنان انقلاب خطاب به اصلاح‌طلبان مطرح مي‌شود، برخي كاربران شبهات و سوال‌هايي دارند كه حساب اين موضوع از فحاشي و اتهام‌زني جدا است. جريان اصلاحات و شخصيت‌هاي تاثيرگذار اصلاح‌طلبان با حضور فعال در فضاي مجازي و ايجاد ارتباط با كاربران، بايد با ادبيات مناسب به شبهات پاسخ داده و توطئه‌هاي تخريبي احتمالي را خنثي كنند.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون