• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4186 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۶ شهريور

سردار كارگر، رييس ستاد مركزي مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس:

شعار هفته دفاع مقدس؛ «ما توانستيم»

گروه اجتماعي

رييس ستاد مركزي مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس در پاسخ به «اعتماد» درباره وضعيت انتشار تاريخ شفاهي و خاطره‌سازي از مردان دفاع مقدس از انتشار 40 عنوان كتاب تاريخ شفاهي تا پايان امسال خبر داد و افزود: «تاريخ شفاهي تمام نمي‌شود. تاريخ شفاهي در واقع تاريخ تمام خانواده‌هاي شهدا و رزمندگان است و به تعداد تمام رزمندگان، تاريخ شفاهي داريم. البته در مورد تكثر فرماندهان معروف همچون شهيد همت و شهيد باقري و شهيد بروجردي، چند كتاب منتشر شده اما انتشار تاريخ شفاهي متوقف نخواهد شد.»

سردار سرتيپ بهمن كارگر در اعلام برنامه هفته دفاع مقدس كه از 31 شهريور آغاز مي‌شود و تا 7 مهرماه ادامه دارد، ضمن اعلام اينكه شعار امسال هفته دفاع مقدس، «ما توانستيم» خواهد بود، گفت: «دوران دفاع مقدس، نوراني‌ترين دوران تاريخ ايران است. ما در دفاع مقدس درس عزت و شهامت را ياد گرفتيم و ياد گرفتيم كه در مقابل ستمگران، حتي با دست خالي هم مي‌توان ايستاد. ما در دفاع مقدس تحقق مولفه‌هاي قرآن را ديديم و جهانيان عظمت ملت ايران را ديدند و در مقابل آنان تعظيم كردند. جوانان ما در اين دوران همت والا و غيرت انقلابي را به منصه ظهور گذاشتند و در اين دوران، فعل توانستن را در عرصه عمل، اجرا كرديم چنان‌كه ما در سال‌هاي دفاع مقدس، ناچار به واردات سيم خاردار بوديم اما امروز، شيراز قطب پزشكي منطقه است.»

وي با اشاره به اينكه شهداي گمنام ذخاير الهي هستند از دين ابدي مردم ايران به شهدا گفت و از برگزاري مراسم تشييع 135 شهيد تازه تفحص كه طي روزهاي چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته در پايتخت بدرقه و به استان‌هاي خود اعزام شدند، خبر داد و با اشاره به اينكه مراسم تشييع اين شهيدان امروز و در استان‌هاي آذربايجان شرقي، اصفهان، خوزستان، خراسان رضوي، كرمان، مازندران، كرمانشاه و فارس برگزار مي‌شود در پاسخ به «اعتماد» در اين باره كه آيا در مراسم گراميداشت هفته دفاع مقدس امسال برنامه‌اي براي تجليل از شهداي دانش‌آموز و شهدايي كه فرزندان بهزيستي بودند هم در نظر گرفته شده، گفت: «براي گراميداشت شهداي دانش‌آموز با وزارت آموزش و پرورش صحبت شده و قرار است اقدامات مستقل در اين باره برنامه داشته باشند. در مورد فرزندان شهيد بهزيستي هم با سازمان بهزيستي كشور صحبت كرديم. بحث بر اين بود كه شايد لزومي نداشته باشد كه از تعلق اين شهدا به بهزيستي حرفي به ميان بيايد و ملاحظاتي مطرح بود در حالي كه اين شهدا، همگي فرزندان ما هستند همچنان كه امروز نمي‌دانيم والدين شهداي گمنام، چه كساني هستند اما همه ايران، آنها را شهيد خود مي‌داند.» سردار كارگر همچنين در پاسخ به «اعتماد» درباره گلايه‌هاي برخي ايثارگران و خانوادهاي‌شان نسبت به كوتاهي‌هاي دولت در خدمت‌رساني گفت: «عقل حكم مي‌كند و فرموده حضرت امام(ره) هم در وصيت ايشان نقل شده كه پيشكسوتان جهاد نبايد در پيچ و خم مشكلات قرار بگيرند. ما هرچه براي رزمندگان و خانواده شهدا خدمت كنيم، باز هم كم است. يك زمان درباره سهميه تحصيل رزمندگان حرف‌هايي مطرح شد و البته قانون اعطاي سهميه هم هيچگاه به طور كامل اجرا نشد. در چنين مواقعي نگاهي به ساير كشورها داشته باشيم و به اينكه در برخي كشورها، نوه يك رزمنده جنگ‌هاي بين‌المللي و تحميلي هم مشمول خدمات دولت مي‌شود. البته قانون جامع خدمت‌رساني به ايثارگران در حال پيگيري است و طبق اين قانون قرار است كارت رزمندگي به تمام ايثارگران اعطا شود و همچنين تاكيداتي هم درباره اعطاي نشان و مدال به ايشان مطرح است. البته تعداد قابل توجهي از رزمندگان و خانواده شهدا تا امروز هيچ درخواستي از دولت‌ها نداشته‌اند و اگر كمبودي در خدمت‌رساني بوده، صرفا مربوط به كمبود امكانات است. بنده هيچ مسوولي سراغ ندارم كه از خدمت‌دهي به ايثارگران خودداري كرده يا در اين مسير
كارشكني كند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون