• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4187 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۷ شهريور

خبر

حل مشكل دانشجويان ستاره‌دار؛ فعلا نامه و اميدواري

فاطمه سعيدي، عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس درباره پيگيري وضعيت تحصيل دانشجويان ستاره‌دار گفت: مرتبط پيگير وضعيت دانشجويان هستيم؛ به وزارت علوم و اطلاعات هم نامه داده‌ايم كه با توجه به اين شرايط وضعيت دانشجويان حل شود تا بتوانند تحصيل كنند؛ مثل اينكه نتايج خوبي در بر داشته است .

به گزارش ايلنا، اين عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه لايحه جديد دولت درخصوص تحصيل دانشجويان بازمانده از تحصيل چقدر مي‌تواند تاثيرگذار باشد، گفت: اميدوارم هرچه زودتر اين لايحه به صحن بيايد و به نظر هم مي‌رسد نمايندگان استقبال خوبي از آن به عمل بياورند .

سعيدي در پاسخ به اين سوال كه آيا اين لايحه مي‌تواند به دانشجوياني كه از تحصيل به دليل ستاره‌دار شدن بازمانده‌اند، كمك كند يا خير؟ گفت: در دولت‌هاي نهم و دهم اتفاقاتي براي دانشجويان رخ داد، به واقع نمي‌دانم با لايحه جديد دولت چقدر مسائل‌شان حل شود، اما هنگامي كه به مجلس بيايد قطعا پيشنهاداتي ارايه خواهيم كرد.

 

شكايت از تهديدكنندگان روحاني

مديركل حوزه معاون حقوقي رييس‌جمهوري گفت: معاونت حقوقي رييس‌جمهور براساس وظيفه سازماني از تهديد‌كنندگان شكايت كرده است.

به گزارش ايسنا، پژمان محمدي، مديركل حوزه معاون حقوقي رييس‌جمهوري اظهار كرد: معاونت حقوقي به عنوان تهديدي كه عليه رييس‌جمهوري مطرح شده است، به صورت كلي و بدون نام بردن از شخص يا اشخاص معين در دادسراي ويژه روحانيت قم طرح شكايت كرده است.

وي ادامه داد: اين جرايم چون عمومي است، دادستان راسا مي‌تواند و بلكه بايد اقدام كند و منتظر شكايت شاكي نماند.

 

مردم بدهكاران كلان بانكي را معرفي كنند

مديركل پيشگيري‌هاي مردمي و مشاركت‌هاي مدني معاونت اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم قوه قضاييه، گفت: اگر مردم بابت دادن وام‌ها و سودهاي كلان گلايه‌مند هستند يا بدهكاران كلان بانكي را مي‌شناسند و مدرك و سندي هم دارند به ما حتما گزارش دهند.

به گزارش ميزان، علي‌اصغر رفاهي، مستشار قضايي و مديركل پيشگيري‌هاي مردمي و امور مدني معاونت اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم قوه قضاييه صبح ديروز در نشستي با اصحاب رسانه با بيان اينكه قرار بر اين است كه گزارش‌هاي برنامه سجام (سامانه جامع اطلاعات مردمي) به صورت هر هفته بيان شود، گفت: با نظر معاون اجتماعي قوه قضاييه چند ماهي است سامانه جامع اطلاعات مردمي يا «سجام» در تمام استان‌هاي كشور آغاز به كار كرده و مردم مي‌توانند به عنوان ناظران پيشگيري ورود عملياتي داشته باشند و ما هم تعهد مي‌كنيم با كمك مردم نظارت را عملياتي كنيم. در شرايط كنوني كه جرايم اقتصادي در جريان است و افراد سودجو با سوءاستفاده به مردم ستم مي‌كنند، مي‌توان با سامانه سجام بسياري از جرايم و تخلفات گمنام و مخفي را با كمك مردم، آشكار كرد.

وي با تاكيد بر اينكه يكي از موضوعاتي كه انتظار داريم مردم اطلاعات آن را با كمك اين سامانه ثبت كنند موضوع احتكار است، عنوان كرد: چند شب گذشته معاون اول قوه قضاييه، آقاي اژه‌اي تقاضاي معرفي متخلفان اقتصادي را داشتند، در اين راستا سامانه سجام آمادگي دارد در هر نهاد و جايي كه احساس مي‌شود پارتي‌‌بازي و تخلف وجود دارد، ثبت و رسيدگي شود. برابر قانون اساسي احياي حقوق عامه از وظايف كلان قوه قضاييه است و هرجايي شهروندان موضوعي در حيطه تضييع حقوق احساس كردند با سامانه سجام اطلاع‌رساني كنند تا خيلي زود به دست مسوولان قضايي و اجرايي برسد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون