• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4187 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۷ شهريور

مراجع اقتصادي بايد قيمت جديد ارز توليد را اعلام كنند

وزير صنعت، معدن و تجارت از تصميمات جديد كميسيون سياست‌گذاري ارزي دولت خبر داد. محمد شريعتمداري در بازديد از واحدهاي توليدي شهرستان اليگودرز اظهار كرد: مشكل تمام واحدهاي صنعتي كشور تهديدات شرايط ارزي است.

وي اضافه كرد: با تصميمات جديد كميسيون سياست‌گذاري ارزي دولت اميدواريم به تدريج اين مشكلات حل شود و با سهولت بيشتري واحدهاي توليدي به منابع ارزي دسترسي پيدا كنند. وزير صنعت، معدن و تجارت افزود: تمام تلاش ما تامين مواد مورد نياز اين واحدها از طريق آزاد كردن مواد معطل‌شده در گمرك است.

شريعتمداري بيان كرد: به دنبال اين هستيم شرايطي فراهم كنيم كه مواد مورد نياز واحدهاي توليدي بيش از پيش فراهم شوند و در داخل كشور نيز با برداشتن سقف معاملات در بورس در حوزه فولاد اين شرايط فراهم شده تا به صورت رقابتي مواد اوليه در اختيار تمام واحدهاي فولاد قرار گيرد و هيچ رانتي در خط توليد آن از ابتدا تا انتها وجود نداشته باشد. وي افزود: براي فروش محصول نهايي در اين بخش نيز حتما قيمت‌گذاري خواهد شد و نهادهاي نظارتي كنترل مي‌كنند و مشكلي كه اين چند هفته واحدها با آن روبرو بودند، برطرف خواهد شد.

وزير صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان كرد: البته در انتها نيز محصولات مورد نياز مردم با قيمت‌گذاري تثبيتي مورد كنترل نهادهاي نظارتي قرار خواهد گرفت و شرايط مطلوب‌تري در حوزه توليد و توزيع محصولات فولادي در آينده‌اي نه‌چندان دور شاهد خواهيم بود.

وي ادامه داد: برخي از واحدهاي توليدي حوزه‌هاي پتروشيمي گلايه‌هايي دارد كه با برداشتن سقف معامله در بورس شايد بتوان به روان‌تر شدن بازار و به تامين مواد اوليه كمك كرد. شريعتمداري با اشاره به بازديد از واحدهاي توليدي شهرستان اليگودرز گفت: در واحد پرند شيمي مي‌توان با تامين منابع ارزي و صادرات به صورت آزاد مشكل آن را حل كرد.

وزير صنعت، معدن و تجارت تصريح كرد: برخي ديگر از واحدها خوراك خود را بدون هيچ يارانه‌اي دريافت مي‌كنند كه مي‌خواهند محصول‌شان را نيز به صورت آزاد به بازار عرضه كنند. طبق قانون ۲۰درصد صادرات پتروشيمي و صنايع فلزي مي‌تواند شامل صادرات محصولات غير پتروشيمي شود.

وي سرمايه در گردش را مشكل عمومي تمامي واحدها عنوان كرد و گفت: اميدواريم در آينده‌اي نزديك شاهد بهبود اين وضعيت باشيم.

وزير صنعت، معدن و تجارت در ادامه ضمن اعلام اينكه در زمينه فولاد قيمت‌گذاري خواهد شد و مشكلات اخير اين بخش برطرف مي‌شود، گفت: مراجع اقتصادي بايد تصميماتي براي تنظيم قيمت جديد ارز توليد اتخاذ كنند.محمد شريعتمداري ادامه داد: تصميماتي براي تنظيم قيمت جديد ارز بايد توسط مراجع اقتصادي اتخاذ شود و يك وقفه‌اي در اين زمينه ايجاد شود كه بتواند تحولاتي به وجود آورد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون