• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4187 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۷ شهريور

محروميت‌ تحصيلي برخي دانش‌آموزان به دليل تمايل نداشتن والدين!

عباسعلي دانافر، مديركل آموزش و پرورش استان يزد گفت: به دليل مهاجرت‌هاي فصلي افراد غيربومي استان، آمار دقيقي از بازماندگان از تحصيل در استان وجود ندارد. در هيچ كجاي استان به دليل نبود خدمات آموزشي شاهد محروميت دانش‌آموزي از تحصيل نيستيم و آن دسته از محروميت‌هاي تحصيلي به دليل تمايل نداشتن برخي والدين براي ثبت‌نام فرزندان‌شان در مدارس بوده است. 18 هزار و 630 دانش‌آموز استان در سال تحصيلي جديد در دوره پيش‌دبستاني، 136 هزار و 70 دانش‌آموز در دوره ابتدايي، 50 هزار و 830 نفر در دوره متوسطه اول و 42 هزار و 873 نفر در دوره متوسطه دوم تحصيل خواهند كرد. به‌طور‌كلي در سال تحصيلي جديد 250 هزار دانش‌آموز در 1981 مدرسه و 10 هزار و 138 كلاس درس مشغول به تحصيل خواهند شد.

دانافر به مشكل هميشگي كمبود فضاي آموزشي در كشور و به ويژه استان اشاره كرد و گفت: متاسفانه 35 درصد از كلاس‌هاي درس موجود در استان نيازمند تخريب و بازسازي هستند كه اميدواريم با نهضتي كه با همكاري خيرين مدرسه‌ساز استان شكل گرفته، گام‌هاي موثري در اين حوزه رقم بخورد. البته با آماده‌سازي 230 كلاس درس جديد در قالب 44 طرح براي آغاز سال تحصيلي، سعي در رفع كردن اين مشكل شده است.

مديركل آموزش و پرورش استان افزود: در استان يزد حتي مدرسه ابتدايي با يك دانش‌آموز داير مي‌شود و در مورد مدارس متوسطه نيز در صورت به حدنصاب نرسيدن تعداد دانش‌آموزان، آنها را در قالب مدارس شبانه‌روزي ساماندهي و به صورت رايگان آموزش خواهيم داد.

مراسم نواختن زنگ مهر و بازگشايي رسمي مدارس به‌صورت نمادين ساعت 7.5 صبح روز اول مهرماه با حضور مسوولان استان در مدرسه شهيد خليل كارگر شهر ميبد برگزار مي‌شود، يادآور شد: جشن شكوفه‌ها و جشن غنچه‌ها در روز 31 شهريورماه به ترتيب ساعت 8 صبح در دبستان شهيد بستاني و 10 صبح در پيش‌دبستاني سراي دانش نو شهر يزد انجام خواهد شد. ايسنا

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون