• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4188 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۳۱ شهريور

خبر

حمايت حزب‌الله لبنان از ايران در برابر تحريم‌ها

سخنراني سيدحسن نصرالله، دبيركل حزب‌الله لبنان، در مراسم ظهر عاشورا طبق برنامه هرساله در بيروت برگزار شد. وي در سخنراني خود در مراسم عزاداري روز عاشورا در بيروت گفت: بر پايبندي ايماني، اعتقادي و جهادي خود به مساله فلسطين و قدس و حمايت از ملت فلسطين تاكيد مي‌كنيم. دبيركل حزب‌الله لبنان افزود: بار ديگر بر حمايت خود از ملت مظلوم و مبارز يمن تاكيد مي‌كنيم. سيدحسن نصرالله گفت: حمايت از ايران كه با مساله خطرناك آغاز تحريم‌هاي امريكا روبه‌روست، براي ما واجب است. امريكا به اين علت ايران را مجازات مي‌كند كه اين كشور حاضر نيست هيچ‌كسي تصميمات آن را به نفع خودش مصادره كند يا ثروت‌هاي اين كشور را غارت كند. اين حق بر گردن ماست كه از ايران حمايت كنيم. دبيركل حزب‌الله لبنان در ادامه گفت: اسراييل مي‌داند محور مقاومت امروز قوي‌تر از هر زمان ديگري است. اسراييل مي‌داند هر جنگي كه در منطقه به راه بيندازد، پيامد‌هاي گسترده‌اي خواهد داشت. اسراييل به خوبي مي‌داند نقاط ضعف اين رژيم آشكار شده است. اسراييل به خوبي از نقاط قوت ما آگاهي دارد. نصرالله افزود: اسراييل نگران موشك‌هاي دقيق محور مقاومت است. تحولات بزرگي در اين منطقه رخ داده است كه دشمن تصور آن را هم نمي‌كرد. او گفت: به اسراييلي‌ها مي‌گويم هر كاري مي‌خواهيد براي قطع مسير (انتقال) صورت دهيد، به شما مي‌گويم كه مقاومت امروز موشك‌هاي دقيق و غيردقيق و امكانات تسليحاتي در اختيار دارد كه اگر اسراييل جنگي را به لبنان تحميل كند، با سرنوشتي روبه‌رو خواهد شد كه هرگز تصور نمي‌كرد. سيدحسن نصرالله گفت: امروز ما در موضع قدرت، پيروزي و بازدارندگي قرار داريم. خطرات اصلي و بزرگ را پشت سر گذاشتيم و در آينده با خطراتي تا اين اندازه بزرگ روبه‌رو نخواهيم شد، هر چند كه خود را براي رويارويي با هر خطري آماده مي‌كنيم. نصرالله افزود: نداي «هل من ناصر ينصرني» امام حسين(ع) در طول تاريخ به گوش مي‌رسد و اگر هزاران بار ما را بكشند و آتش بزنند، هرگز امام حسين(ع) را رها نخواهيم كرد.

 

نامه جديد رهبر كره شمالي به ترامپ

رييس‌جمهور كره جنوبي پس از پايان سفرش به كره شمالي به كشورش بازگشت و مذاكراتش با رهبر همسايه شمالي را گامي در راستاي پيشبرد مذاكرات خلع سلاح هسته‌اي پيونگ‌يانگ دانست. به گزارش ايسنا، به نقل از خبرگزاري اسپوتنيك، مون جائه اين، رييس جمهور كره جنوبي براي سفري 2‌روزه و ديدار با رهبر كره شمالي به پيونگ‌يانگ سفر كرده بود. او پس از بازگشت در كنفرانسي مطبوعاتي گفت، رهبر كره شمالي به او تاكيد كرده كه به خلع سلاح كامل هسته‌اي در سريع‌ترين زمان ممكن و سپس پرداختن به مسائل اقتصادي پايبند است. مون جائه اين گفت، رهبر كره شمالي منتظر است تا مايك پمپئو هر‌چه سريع‌تر به كره شمالي برود و زمان نشست دوم ميان رهبران امريكا و كره شمالي تعيين شود. او همچنين به خبرنگاران گفت كه حامل نامه‌اي دست‌نويس از جانب كيم جونگ اون براي ترامپ است كه احتمال مي‌رود در حاشيه نشست‌هاي مجمع عمومي در هفته آينده به ترامپ تحويل داده شود. رييس‌جمهور كره‌جنوبي گفت، مذاكراتش با رهبر كره شمالي فراتر از آنچه بود كه در بيانيه رسمي مشترك آمده بود و بنا دارد كه جزييات اين ديدار را در سفر به نيويورك به اطلاع ترامپ برساند.

 

رد گزارش تل‌آويو درباره سرنگوني هواپيماي روس

فرمانده نيروي هوايي رژيم صهيونيستي روز گذشته براي ارايه توضيحات درباره انهدام هواپيماي جنگي روسيه بر فراز «لاذقيه» در سوريه، با مقامات روسيه در مسكو ديدار و گفت‌وگو كرد. به گزارش فارس به نقل از الميادين، روسيه پس از ارايه گزارش فرمانده نيروي هوايي رژيم صهيونيستي درباره اين اتفاق، از اسراييل خواست تا تحقيقات جديدي در اين رابطه انجام گيرد. بر اساس اين گزارش، روسيه نتايج تحقيقات قبلي رژيم صهيونيستي در خصوص سرنگوني هواپيماي روس بر فراز سوريه پس از حمله جنگنده‌هاي اين رژيم به «لاذقيه» را نپذيرفته است. فرمانده نيروي هوايي رژيم صهيونيستي در رأس هياتي متشكل از نظاميان ارشد اين رژيم روز پنجشنبه در تلاش براي رفع تنش‌هاي به وجود آمده ميان دو طرف به مسكو سفر كرده بود. رژيم صهيونيستي روز گذشته با انتشار بيانيه‌اي گفته بود، سفر «آميخام نوركين» فرمانده نيروي هوايي اين رژيم به مسكو براي ارايه توضيحات درباره چند و چون ساقط شدن هواپيماي جنگي روسيه بر فراز سوريه است. بنا بر اين بيانيه قرار بود تا تيم تحقيقاتي همراه نوركين نيز اطلاعات پيش از عمليات جنگنده‌هاي رژيم صهيونيستي و حمله به تأسيسات دولتي سوريه در استان «لاذقيه» و همچنين يافته‌ها درباره دليل ساقط شدن هواپيماي «ايليوشين 20» روسيه و كشته شدن 15 خدمه آن را ارايه كند. تمام اين اطلاعات در نشست روز گذشته در مسكو كه با حضور هيات نظامي رژيم صهيونيستي و همچنين مقامات روسيه از جمله «آندري يودين» فرمانده نيروي هوايي روسيه برگزار شد، به دولت روسيه ارايه شده بود. خبرنگار الميادين در مسكو گزارش كرد كه طرف روس تمام اطلاعات موجود در اين گزارش را رد كرده است چرا كه در اين گزارش، روسيه و سوريه مقصر سرنگوني هواپيماي روس معرفي شده بودند. علاوه بر اين، مسكو از تل‌آويو خواسته تا تحقيقات جديدي در اين رابطه انجام گيرد. دوشنبه شب بود كه يك فروند هواپيماي شناسايي «ايلوشين ۲۰» متعلق به نيروي هوايي روسيه، در حين گشتزني بر فراز درياي مديترانه، از صفحه رادار محو شد. غربي‌ها گفتند كه اين هواپيما با آتش ضدهوايي ارتش سوريه ساقط شده است. اين اتفاق در هنگام حمله جنگنده‌هاي رژيم صهيونيستي به خاك سوريه و همزمان با پاسخ سنگين آتشبارهاي ارتش سوريه به جنگنده‌هاي ناقض حريم هوايي اين كشور رخ داده است. وزارت دفاع روسيه يك روز پس از اين حادثه اعلام كرد كه اين كار «در نتيجه اقدامات غيرمسوولانه نيروهاي اسراييل» رخ داده و چون روس‌ها تنها يك دقيقه پيش از حمله به ارتش سوريه، از تصميم صهيونيست‌ها مطلع شده‌اند، وقت كافي براي دور ماندن از ميدان درگيري نداشته‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون