• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4189 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۱ مهر

خبر خوان

يورو نيمايي؛ بدون مشتري

بررسي عملكرد سامانه نيما نشان مي‌دهد، با وجود تزريق ۲ ميليارد يورو ارز صادراتي تاكنون حدود ۴۰۰ ميليون يورو از ارزهاي حاصل از صادرات بدون مشتري باقي مانده است. بر اساس گزارش عملكرد سامانه نيما، تا پايان شهريور ماه حدود 2 ميليارد يورو ارز به بازارثانويه تزريق شده است اين درحالي است كه فقط 1 ميليارد و 630 ميليون يورو از اين ارزها خريداري شده است و به اين ترتيب حدود 400 ميليون يورو ارز صادراتي تزريق شده به نيما بدون مشتري باقي مانده است. تسنيم

 

هنوز ۳۰ درصد رسوب كالا در گمرك وجود دارد

معاون اول رييس‌جمهور بر ضرورت تلاش جدي در جهت سرعت بخشيدن به رويه‌هاي گمركي و بهبود جريان ترخيص كالا تاكيد كرد و گفت: با وجود تصميمات و راهكارهاي اتخاذ شده، هنوز حدود ۳۰درصد رسوب كالا در انبارهاي گمركي وجود دارد. اسحاق جهانگيري صبح شنبه پس از بازديد از انبارهاي گمرك تهران در جلسه بررسي مشكلات واردات و صادرات با بيان اين مطلب به بانك مركزي و وزارت صنعت، معدن و تجارت دستور داد تا در سريع‌ترين زمان ممكن موانع پيش روي ترخيص كالا و مقررات زائد را بر دارند و گفت: گمرك انصافا در سال‌هاي اخير تغيير و تحولات مثبتي را ايجاد و تسهيلات مناسبي براي صادركنندگان و واردكنندگان كشور فراهم كرده است. معاون اول رييس‌جمهوري گفت: بخش خصوصي انتظار دارد با توجه به شرايط دشوار پيش روي كشور، موانع فراروي ترخيص كالا برطرف شود، اميدواريم با تصميمات اتخاذ شده از سوي دولت، شاهد سرعت بخشيدن به روند رو به رشد ترخيص كالا از گمرك باشيم. جهانگيري از رييس كل بانك مركزي خواست پيشنهاد و برنامه‌اي براي حل مشكلات اينگونه كالاها كه اغلب كالاهاي مورد نياز و ضروري هستند تدوين كند تا در روند ترخيص اينگونه كالاها تسريع شود.

نرخ پروازهاي اربعين تغيير نمي‌كند

مدير روابط عمومي سازمان هواپيمايي كشوري با تاكيد بر اينكه نرخ بليت پرواز عتبات عاليات در ايام اربعين امسال تغيير نمي‌كند، ‌گفت: قرار شده از ميان ۱۶ ايرلاين داخلي، چند شركت اقدام به فروش بليت پروازهاي اربعين كنند كه به زودي ليست آنها اعلام مي‌شود. رضا جعفرزاده با يادآوري نرخ 2.2 و 2.8 ميليون تومان پروازهاي نجف و بغداد در ايام اربعين امسال، اظهار كرد: بعضا واسطه‌ها قيمت‌هاي غيرواقعي براي پروازها ارايه مي‌دهند كه سازمان هواپيمايي كشوري مكانيزم برخورد با آنها را در اختيار داشته و در اين رابطه اقدامات لازم را انجام مي‌دهد. وي با بيان اينكه نرخ‌هاي عتبات عاليات با هماهنگي ايرلاين‌ها تعيين شده است، افزود: نرخ بليت پروازهاي اربعين براي بازه زماني 2 تا 12 آبان‌ماه است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون