• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4191 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۳ مهر

بررسي تيم‌هاي بسكتبال امريكا، پيش از شروع فصل

در آستانه NBA

نويد خرّم‌خورشيد

 

 

نزديك شدن به آغاز فصل جديد NBA ما را بر آن داشت تا از شماره‌هاي قبل نگاهي بيندازيم به تيم‌هايي كه در اين ليگ با يكديگر به رقابت مي‌پردازند. در بخش قبلي و نخست اين سري از مطالب به بررسي وضعيت دو تيم گلدن استيت و بوستون پرداختيم كه به نظر نگارنده به ترتيب شانس‌هاي اول قهرماني در كنفرانس‌هاي غرب و شرق هستند و به احتمال بسيار زياد فينال NBA را امسال اين دو تيم برگزار خواهند كرد. در اين بخش اما نگاهي مي‌اندازيم به وضعيت دو تيم از ايالت تگزاس؛ تيم‌هايي كه شانس چنداني براي قهرماني ندارند، اما وجودشان با تركيب فعلي به جذابيت ليگ كمك مي‌كند.

 

دالاس موريكس؛ تركيبي از تجربه و جواني

تيم شهر دالاس، قهرمان فصل 2011 كه فصل گذشته يكي از ضعيف‌ترين تيم‌هاي ليگ بود در اين فصل با به خدمت گرفتن يكي از قدرتمندترين سنترهاي ليگ زير سبد خود را بيمه كرد و با انتخاب لوكا دانكيچ اسلونيايي كه بي‌شك در سال‌هاي آتي يكي از بهترين پوينت گاردهاي ليگ خواهد شد در اين پست هم قدرتي نصفه و نيمه به هم زدند. دانكيچ پديده جوان رئال مادريد بود كه در مراسم درفت امسال در راند اول و انتخاب سوم توسط تيم دالاس انتخاب شد تا فرصت اين را داشته باشد تا كنار يكي از اسطوره‌هاي NBA يعني درك نويتزكي بازي كند و تجربه بيندوزد. تركيب جوردن، نويتزكي، دانكيچ به همراه هريسون بارنز شايد نتواند خود را به عنوان مدعي به ليگ ديكته كند ولي پتانسيل اين را دارد كه يقه هر تيم گردن كلفتي را بگيرد. تركيب جواني همچون لوكا دانكيچ با باتجربه‌هايي مثل جوردن و نويتزكي پتانسيل اين را دارد كه در كنار درخشيدن دل هر بيننده‌اي را به دست آورد. از طرفي اسمال فورواردي همچون هريسون بارنز كه سابقه قهرماني با گلدن استيت را هم دارد با شوت‌ها و كراس‌اورهاي خاص خودش مي‌تواند بازي اين تيم را چشم‌نوازتر هم كند.

سن‌آنتونيو اسپرز؛ قدرتمند به پشتوانه آقاي رييس

بچه‌هاي هم نسل من قطعا آخرين باري را كه سن‌آنتونيو به پلي‌آف راه نيافته به ياد نخواهند داشت، شايد اين مهم را حتي بسكتبال‌دوستان نسل پدران ما هم يادشان نيايد. تيم مشكي پوش ايالت تگزاس سال‌هاست كه با تكيه به شخصيت بزرگش يكي از غول‌هاي NBA به شمار مي‌رود و هيچ تيمي نيست كه در بازي با اين تيم آسايش را حتي براي لحظه‌اي تجربه كرده باشد.

تيم سن‌آنتونيو با اينكه متعلق به تگزاس است و مردم اين شهر معمولا نسبت به امريكايي بودن تعصب بيشتري دارند، در سال‌هاي اخير همواره بهشت بازيكنان غير امريكايي بوده و بهترين بازيكنان خارجي را در تركيب خود داشته است.مانو جينوبلي، توني پاركر و پاو گسول سه تن از بازيكناني بودند كه در سال‌هاي اخير در تركيب اين تيم درخشيدند. جينوبلي و پاركر حتي با درخشش خودشان با اين تيم قهرمان NBA هم شدند.امسال اما سن‌آنتونيو كمي با سن‌آنتونيوي سال‌هاي پيش فرق دارد. مانو جينوبلي ستاره بي‌بديل دنياي بسكتبال خداحافظي كرده و توني پاركر هم از اين تيم جدا شده است. علاوه بر آن دو نفر كواي لنارد سوپر استار تيم سن‌آنتونيو نيز اين تيم را ترك كرد و درخواست داد تا مديران باشگاه او را با بازيكني از تيمي ديگر تعويض كنند. درخواست لنارد مورد پذيرش قرار گرفت و او با دمار دروزن، ستاره تيم تورنتو تعويض شد تا جاي لنارد با يك ستاره ديگر كه توان رهبري او در تيم بيشتر از لنارد هم است، پر شود. در اين فصل سن‌آنتونيو با بازيكناني همچون دروزن، لاماركوس آلدريج، پتي ميلز، رودي گي و... باز هم تيم خوبي دارد، هرچند كه ممكن است مثل سال‌هاي گذشته زهردار نباشند. البته بايد اين نكته را هم متذكر شد كه سن‌آنتونيو همواره خطرناك است، چرا كه سال‌هاست آقاي رييس را روي نيمكت خود دارد. گرگ پاپوويچ كه از سال 1996 تاكنون سرمربي تيم سن‌آنتونيو است چنان هيبت و اتوريته‌اي دارد كه حتي اگر تيمش هيچ ستاره‌اي هم نداشته باشد، ساير تيم‌ها از بازي مقابل تيم او مي‌ترسند. ابهت او كه يكي از جدي‌ترين منتقدان ترامپ هم است به‌گونه‌اي است كه حتي رييس‌جمهور كشور هم جرات صحبت كردن عليه او را ندارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون