• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4196 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۹ مهر

سخنگوي دستگاه قضا:

سه متهم به فساد اقتصادي به اعدام محكوم شدند

حجت‌الاسلام غلامحسين محسني‌اژه‌اي، سخنگوي دستگاه قضا روز يكشنبه كه معمولا روز برگزاري نشست‌هاي خبري دستگاه قضا است در مراسم توديع و معارفه روساي كل دادگستري استان زنجان حضور پيدا كرد.

او در آغاز اين مراسم گفت: امروز تمام كفر در مقابل ايمان قرار گرفته است. در طول تاريخ همواره چنين صف‌آرايي وجود داشته است، در نتيجه در چنين مقطعي وظيفه دين‌داران و حق‌طلبان سخت بوده و پرداخت پاداش اين افراد مهم و ضروري است.

محسني‌اژه‌اي در ادامه تصريح كرد: نماد همه كفر، نماد روح ديكتاتوري كه همان امريكا است در مقابل اسلام قرار گرفته است و عزم خود را جزم كرده كه نماد عدالت، حق‌جويي كه نماد اين مبارزه با ظلم نظام جمهوري اسلامي است را از پاي دربياورد.

وي يادآور شد: آنچه امروز براي امريكا و روحيه سلطه‌طلبي نگران‌كننده است، ترس از پرچم واقعي «لا‌اله الا‌الله» و اسلام حقيقي است.

معاون اول قوه قضاييه گفت: امروز استكبار جهاني با بهانه‌هاي واهي، نظام جمهوري اسلامي ايران را به انجام كارهاي مختلف متهم و تهديد مي‌كند، بي‌ترديد دشمن با ماهيت نظام كار دارد و بالطبع در چنين شرايطي بايد با توكل بر خدا، اتحاد، تلاش، مجاهدت، صبر بر مبناي ايمان و بصيريت در اين ميدان حضور يابيم.

اژه‌اي با طرح اين سوال كه نقش قوه قضاييه در چنين شرايطي چيست؛ پاسخ داد: امروز آنچه كه دشمن از به‌راه انداختن فتنه‌ها، ترورها و فشار بر اقتصاد كشور دنبال مي‌كند، عمليات رواني تمام‌عيار است كه بخشي از اينها نيز به قوه قضاييه سرريز مي‌شود؛ وظيفه قوه قضاييه در اين مقطع چيست، مردم قوه قضاييه را پناه خود مي‌دانند. اگر چنين قوه‌اي نباشد و نتواند پاسخ قانع و قاطعي بدهد، مردم احساس بي‌پناهي و در عوض دشمن احساس پيروزي خواهد كرد.

 

در چنين شرايطي تشخيص حق و باطل اولويت دارد

معاون اول قوه قضاييه افزود: در چنين شرايطي بايد به نكاتي چون تشخيص حق و باطل در وهله نخست، شناسايي اولويت‌ها و نيز داشتن تدبيري درست در موقعيت‌هاي مختلف توجه داشته باشيم.

وي خاطرنشان كرد: مشكلات را مي‌دانيم، از كمبودها اطلاع داريم و از فشارهايي كه بر مجموعه قوه قضايي وجود دارد آگاه هستيم. امروز قوه قضاييه هدف نخست دشمن قرار دارد، در نتيجه بايد با تدبير و اولويت‌بندي و تشخيص درست، يك جهاد واقعي را به نمايش بگذاريم. معاون اول قوه قضاييه يادآور شد: مقام معظم رهبري فرمودند كه قوه قضاييه بايد صد‌درصد انقلابي باشد؛ امروز در هر حوزه‌اي كه حضور داريم، ضروري است به قوه قضاييه اشرافيت كامل داشته و با همه مسوولان معاشرت و ارتباط كامل و مستقيم با مردم داشته باشيم.

 

در رابطه با پرونده‌هاي فساد اقتصادي 35 نفر محكوم شدند

به گزارش ايسنا، محسني‌اژه‌اي در حاشيه اين مراسم، در جمع خبرنگاران در رابطه با آخرين اخبار در خصوص مبارزه با مفسدان اقتصادي، بيان كرد: تاكنون در دادگاه‌هاي ويژه‌اي كه در راستاي رسيدگي به پرونده‌هاي فساد اقتصادي تشكيل شده است، ۳۵ نفر محكوم شدند كه از اين تعداد سه‌نفر به عنوان مفسد‌في‌‌الارض شناخته و به اعدام محكوم شدند كه حكم آنها غيرقطعي است و در صورت رفتن به ديوان عالي كشور و تاييد حكم، اجرايي خواهد شد.

وي افزود: اين سه نفر در دادگاه بدوي محكوم به اعدام و مابقي نيز محكوم به حبس شدند؛ البته ممكن است انفصال و رد مال نيز داشته باشند. محكومان به حبس به ۲۰ سال، ۱۰ تا ۱۲ سال و پايين‌تر محكوم شده‌اند.محسني‌اژه‌اي افزود: در شرايطي كه دشمن تلاش دارد به زعم باطل خود، فضاي جامعه را ملتهب كند، مطمئن باشد كه دولت به ميزان مورد نياز مردم، كالاهاي اساسي را وارد و ذخيره كرده است و جاي نگراني نيست. در نتيجه از مردم نيز استدعا داريم كه به اندازه نياز خود خريد كنند؛ البته دشمن غير از اين تبليغ كرده و مردم را تشويق به خريد بيش از حد نياز خود مي‌كند.

معاون اول رييس قوه قضاييه يادآور شد: امروز افرادي در بخش حمل و نقل در حال فعاليت و خدمات‌رساني هستند كه در اين بين عده‌اي به تحريك دشمن در اين حوزه خلل ايجاد مي‌كنند، كساني كه اين اقدامات را انجام مي‌دهند به ويژه در بحث كاميون‌داران كه آنان را تهديد كرده يا از تردد آنها جلوگيري مي‌كنند؛ بدانند كه مجازات سختي در انتظار اخلالگران است.اين مقام مسوول يادآور شد: همچنين در حوزه حمل و نقل كالا به همه دادستان‌ها تاكيد شده كه با كمك نيروي انتظامي، در دستگيري افرادي كه از اين طريق اخلال و تهديد ايجاد مي‌كنند، اغماض نكنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون