• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4196 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۹ مهر

خبر كوتاه

كنسرت داريوش طلايي در مركز هنرهاي زيباي بروكسل

داريوش طلايي آهنگساز و نوازنده‌ تار و سه‌تار، ششم اكتبر (14 مهر) در مركز هنرهاي زيباي شهر بروكسل به صحنه خواهد رفت.

داريوش طلايي درباره اين اجرا به هنرآنلاين گفت: دو سال پيش هم در بلژيك كنسرت داشتم و همان زمان قرار شد در آينده مجددا در مركز هنرهاي زيبا در شهر بروكسل اجرا داشته باشم. سپس تصميم گرفتم اين كنسرت را با حضور تعدادي از بهترين هنرجويانم برگزار كنم. اين برنامه در rue ravenstein برگزار خواهد شد.

او ادامه داد: مدت‌ها است كه كار اجرا را به شكل تور انجام نمي‌دهم، چرا كه اصولا برنامه‌هايي با اين شكل به اين صورت است كه با يك خواننده اجرا مي‌شود و حول محور يك خواننده است، اما روال ما در اجراها به اين صورت نيست. ترجيح مي‌دهم برنامه‌هايم همراه با چند تا از شاگردان يا همكاران به شكل دونوازي يا تك‌نوازي باشد. اين برنامه نيز از اين قاعده مستثنا نيست.طلايي همچنين گفت: برنامه با روال فرمت سالن كنسرت طراحي شده است و قبل از برگزاري اين كنسرت يك جلسه پرسش و پاسخ درباره موسيقي دستگاهي خواهيم داشت.

درباره كنسرت طلايي اين‌طور نوشته شده است: «داريوش طلايي نوازنده‌ با همراهي ني، كمانچه و تنبك به اجراي برنامه مي‌پردازند. آنها ما را با زيبايي موسيقي سنتي ايراني و صداي آوازِ آن آشنا مي‌كنند. او با اين اجرا، درهاي موسيقي سنتي ايران را به روي ما باز مي‌كند. او با كنسرت‌هاي پرطرفدارش تفسيرهاي خلاقانه‌اي از موسيقي را با مخاطب به اشتراك مي‌گذارد و مخاطبان را با ميراث موسيقي غني ايران آشنا مي‌كند. او در اجراي پيش ‌رو با سه تن از دانشجويان خود در بوزار به اجراي برنامه مي‌پردازد و با آنان يك پروژه‌ بزرگ موسيقي را روي صحنه مي‌برند.» در اين اجرا داريوش طلايي (سه‌تار)، آساره شكارچي (تنبك و آواز)، نگار خاركن (كمانچه) و هوشمند عبادي (ني) مي‌نوازند.

 

درخواست كانون كارگردانان از دبير جشنواره فيلم فجر

كانون كارگردانان سينماي ايران از دبير جشنواره فيلم فجر خواست تا فيلم‌هاي اول و جشنواره‌ ملي جهاني به اين رويداد بازگردند.

به گزارش روابط عمومي كانون كارگردانان، در نامه‌ اين كانون به ابراهيم داروغه‌زاده ـ دبير جشنواره فيلم فجر ـ آمده است: «با تبريك جهت انتخاب مجدد شما به عنوان دبير جشنواره فيلم فجر، كانون كارگردانان سينماي ايران خواستار بازگشت بخش فيلم‌هاي اول به اين رويداد سينمايي است.به گمان اين شورا و با توجه به تعداد فيلم‌هاي اول توليد شده در سال‌هاي گذشته و براي تقويت و تشويق استعدادهاي تازه سينماي ايران لازم است كه با مساعدت شما اين بخش دوباره به جشنواره بازگردد تا شرايط براي عرضه و ديده شدن تمام فيلمسازان فيلم اول فراهم شود.همچنين اميدواريم كه با ادغام جشنواره ملي و جشنواره جهاني فيلم فجر دوباره شاهد يك جشنواره مقتدر با فرصتي عادلانه و يكسان به دور از گزينش و اعمال سليقه براي همه فيلم‌هاي ايراني جهت عرضه در بازار بين‌الملل باشيم.»

 

صدف طلايي «سن سباستين» در اسپانيا ماند

جشنواره بين‌المللي فيلم سن سباستين، مهم‌ترين رويداد سينمايي كشور اسپانيا با برگزاري مراسم اختتاميه و اعطاي جوايز به كار خود پايان داد و فيلمساز اهل «كاتالان» جايزه بهترين فيلم را به خانه برد.

به گزارش ايسنا به نقل از هاليوود ريپورتر، فيلم «بين دو آب» به كارگرداني «ايساكي لوكوئستا» فيلمساز اسپانيايي موفق به كسب جايزه صدف طلايي بهترين فيلم از شصت‌وششمين جشنواره فيلم سن‌سباستين شد.

«الكساندر پاين» رييس هيات داوران بخش رقابتي جشنواره سن سباستين اعلام كرد كه داوران به اتفاق‌ آرا به فيلم «بين دو آب» به عنوان بهترين فيلم جشنواره راي دادند و آن را تصويري اجتماعي و دردناك توصيف كردند كه مخاطبان را به زندگي شخصيت اصلي فيلم دعوت مي‌كند كه روايتي است از داستان آشتي و رستگاري. «لاكوئستا» در سال ۲۰۱۱ نيز با فيلم «قدم‌هاي دوگانه» موفق به كسب جايزه صدف طلايي بهترين فيلم جشنواره سن‌سباستين شده بود. اما جايزه بهترين كارگرداني جشنواره به «بنجامين نايشتات» براي ساخت فيلم آرژانتيني«روخو» اعطا شد و اين فيلم با كسب جوايز بازيگر مرد (داريو گراندينتي) و بهترين تصويربرداري، بيشترين تعداد جوايز شب اختتاميه را به خود اختصاص داد. همچنين جايزه بهترين بازيگر زن جشنواره نيز به «پيا جلتا» براي بازي در فيلم «نقطه كور» اعطا شد.

«پل لاورتي» كه در اغلب فيلم‌هاي ساخته «كن لوچ» چون «بادي كه در علفزار پيچيد» نگارش فيلمنامه را بر عهده داشته است براي فيلم «يولي» به كارگرداني «ايكار بولن» برنده جايزه بهترين فيلمنامه شد و پس از كسب جايزه از رفتار قلدرمآبانه امريكا و رژيم صهيونيستي در تحريم و حمايت از تحريم كشور كوبا به‌شدت انتقاد كرد. «هيروشي اوكوياما» فيلمساز ژاپني نيز توانست جايزه مهم كارگردان جديد جشنواره را براي فيلم «مسيح» دريافت كند كه همراه با جايزه نقدي ۵۰ هزار يورويي براي كارگردان و توزيع‌كننده فيلم در اسپانيا مي‌شود. همچنين «خانواده زيرزميني» به كارگرداني «ماريا آلشه» نيز برنده جايزه افق‌هاي جشنواره اسپانيايي سن‌سباستين شد. «ريكاردو دارين» به همراه «مونيكا بلوچي»، «آنيس واردا» و «هيروكازو كورئيدا» سينماگراني بودند كه امسال در جشنواره فيلم سن سباستين با دريافت جايزه يك عمر دستاورد هنري مورد تقدير قرار گرفتند. شصت‌وششمين جشنواره فيلم «سن‌سباستين» اسپانيا از تاريخ ۲۱ تا ۲۹ سپتامبر (۳۰ شهريور تا ۷ مهرماه) در كشور اسپانيا برگزار شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون