• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4196 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۹ مهر

عدد و رقم

كاهش صادرات به عراق

دبيركل اتاق مشترك بازرگاني ايران و عراق از نصف شدن صادرات ايران به عراق در پي اجراي پيمان‌سپاري ارزي و اعتصاب كاميونداران در هفته گذشته خبر داد. حميد حسيني عضو هيات نمايندگان اتاق بازرگاني ايران با اشاره به كاهش صادرات در هفته گذشته گفت: دولت همه صادركنندگان را مشمول طرح پيمان‌سپاري ارزي كرده كه ارز حاصل از صادرات را به كشور برگردانند، اما چون عراق هيچ مكانيزمي براي برگرداندن ارز ندارد، خيلي از صادركنندگان صادرات خود را به اين كشور متوقف كرده‌اند. وي افزود: همزمان كاميوندارها نيز در بعضي مناطق كشور اعتصاب كردند كه اين دو عامل در كنار هم باعث شده ميزان صادرات به عراق در روزهاي پاياني هفته اول مهرماه، حدود ۵۰ درصد كاهش پيدا كند.

لاستيك كاميون آماده ترخيص

سرپرست حوزه نظارت گمركات استان بوشهر گفت: هم‌اكنون 10 هزار حلقه انواع لاستيك كاميون و خودروهاي سنگين در گمرك بوشهر آماده ترخيص و عرضه به بازار مصرف است. منصور بازيار افزود: قريب به 10 هزار حلقه انواع لاستيك كاميون و خودروهاي سنگين در گمرك بوشهر آماده ترخيص و عرضه به بازار مصرف است. اين تعداد لاستيك كاميون طي چندين اظهارنامه به گمرك اظهار شده و پس از انجام مراحل قانوني و تشريفات گمركي آماده خروج از گمرك است. همچنين علاوه بر اين شمار لاستيك كاميون طبق بررسي صورت گرفته حدود 4 هزار لاستيك كاميون ديگر در محوطه منطقه ويژه بندر بوشهر موجود است كه در همين راستا با برقراري ارتباط با صاحبان كالا تاكيد شده نسبت به اظهار كالا در اسرع وقت اقدام كرده و گمرك نيز آمادگي كامل جهت ارايه تسهيلات گمركي از قبيل پذيرش ضمانتنامه بانكي و ترخيص قسمتي از كالا را دارد.

قيمت رب در سايت‌هاي فروش

عدم درج قيمت نهايي روي هر قوطي رب گوجه‌فرنگي توسط واحدهاي توليدي در كنار نبود نظارت از سوي دستگاه‌هاي متولي موجب شده قيمت اين محصولات در واحدهاي فروش تا حدود ۲۰ و در سايت‌هاي فروش تا ۲۵ هزار تومان پيش‌ رود. اخيرا پس از افزايش قيمت و كاهش عرضه گوجه‌فرنگي براي كارخانه‌هاي توليدي شاهد افزايش يكباره قيمت رب گوجه‌فرنگي بوديم؛ به نحوي كه طي هفته‌ گذشته هر قوطي از اين محصول با رقمي معادل ۱۶ تا ۱۷ هزار تومان نيز عرضه شد.

قيمت مرغ در ميدان ميوه و تره‌بار

سازمان مديريت ميادين ميوه و تره‌بار شهرداري تهران قيمت روز مرغ عرضه شده در 22 ميدان و 219 بازار ميوه و تره‌بار پايتخت را بر اساس نرخ نامه 8 هزار و 175 تومان اعلام كرد. قيمت مرغ كامل تازه در بسته‌بندي كيسه‌اي (نايلوني) كيلويي 8هزار و 175 تومان و اگر اين محصول در شرايطي كه 27 تا 35 روزه باشد 8هزار و 370 تومان است.بر اساس اين نرخنامه قيمت مرغ كامل تازه پاك شده (بسته‌بندي بشقابي) و مرغ 27 تا 35 روزه پاك شده به ترتيب كيلويي 9 هزار و 100 تومان و 9 هزار و 300 تومان است.

خط لوله در حال ساخت گاز

مديرعامل شركت مهندسي و توسعه گاز با اشاره به بهره‌برداري تاسيسات جديد پشتيباني برق از كاهش ريسك و افزايش پايداري توليد گاز در پارس جنوبي خبر داد و گفت: تا پايان سال جاري ساخت و بهره‌برداري از ۱۰۰۰ كيلومترخط لوله جديد گاز در دستور كار قرار دارد. حسن منتظرتربتي با اشاره به بهره‌برداري از طرح جديد افزايش پايداري توليد گاز در پارس جنوبي گفت: با راه‌اندازي پست پشتيبان فازهاي يك تا 3 پارس جنوبي، برق مطمئن با ولتاژ و فركانس پايدار به منظور توليد گاز در اختيار پالايشگاه‌هاي اول و دوم قرار گرفته است.

توليد چاي خشك

‌رييس سازمان چاي از توليد ۲۳ هزار تن چاي خشك در سال جاري خبر داد. حبيب جهانساز اظهار كرد: چايكاران در دو چين بهاره و تابستانه ۱۰۴ هزار تن برگ سبز به ارزش ۲۰۶ ميليارد تومان برداشت كردند كه ۳۹ هزار تن معادل ۳۷ درصد آن چاي درجه يك و ۶۵ هزار تن معادل ۶۳ درصد آن چاي درجه دو بود.

توليد گاز عراق از ميدان ناصريه

جبار اللعيبي وزير نفت عراق گفت: عراق توليد گاز از ميدان نفتي ناصريه را كه در جنوب اين كشور است در سطح
50ميليون فوت مكعب در روز آغاز كرده است. وزير نفت عراق گفت: عراق توليد گاز از ميدان نفتي ناصريه را كه در جنوب اين كشور است در سطح 50 ميليون فوت مكعب در روز آغاز كرده است. وزارت نفت عراق در بيانيه‌اي اعلام كرد: در حال حاضر عراق همچنان به توليد گاز همراه نفت ادامه مي‌دهد ولي به دليل نداشتن امكانات اين گاز سوزانده مي‌شود اما بايد براساس برنامه تا سال 2021 فكري به حال گاز همراه نفت كند. وي طي بيانيه‌اي با اشاره به تداوم فعاليت‌هاي زيرساختي براي افزايش ميزان گاز طبيعي توليد شده از چاه‌هاي نفتي در ناصريه گفت: هدف ما اين است كه روزانه 200 ميليون مترمكعب گاز طبيعي توليد كنيم. براساس آمار وزارت نفت عراق ميزان گاز طبيعي توليدي در سراسر اين كشور روزانه به حدود 700 ميليون متر مكعب مي‌رسد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون