• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4196 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۹ مهر

آمار مسموميت با متانول از ٣٠٠ نفر گذشت

گروه اجتماعي| آمار مسموميت با مشروبات الكلي تقلبي حاوي متانول در 4 استان كشور، از مرز 300 نفر گذشت. بنا بر اعلام پير‌حسين كوليوند؛ سرپرست سازمان اورژانس كشور، طي هفته اول مهر‌ماه و تا روز گذشته، تعداد مراجعات با علائم مسموميت شديد بر اثر مصرف مشروبات الكلي تقلبي در استان‌هاي هرمزگان، البرز، كهگيلويه و بوير‌احمد و خراسان شمالي به 302 نفر رسيده كه از اين تعداد 28 نفر فوت و مرگ مغزي شده، ٢٢٩ نفر در بخش عمومي و ١۵نفر در بخش مراقبت‌هاي ويژه تحت درمان هستند و ۴۶ نفر، درمان و مرخص شده‌اند.

در آمار رسمي اعلام‌شده از سوي كوليوند و مسوولان دانشگاه علوم پزشكي استان هرمزگان، اين استان كه در واقع كانون اصلي توليد و توزيع محموله مشروب الكلي تقلبي بوده، همچنان بيشترين تعداد موارد مسموميت و فوت را به خود اختصاص داده چنانكه بنا بر اظهارات مسوولان وزارت بهداشت، تا روز گذشته در اين استان 223 نفر با علايم مسموميت مراجعه كرده‌اند كه از اين تعداد، 17 نفر فوت شده، شرايط جسماني 10 نفر وخيم است و 125 نفر به مرحله دياليز رسيده‌اند. همچنين ظرف دو روز گذشته آمار مراجعات مسموميت ناشي از مصرف مشروبات الكلي تقلبي توزيع‌شده در استان خراسان شمالي هم حدود دو برابر و به 52 نفر افزايش يافته است.

تا امروز گزارش رسمي موارد فوت ناشي از مسموميت با اين محموله مشروب الكلي تقلبي حاكي از آن است كه 17 مورد فوت در استان هرمزگان، 4 مورد در استان خراسان شمالي، 4 مورد در استان البرز و 3 مورد (دچار مرگ مغزي) در استان كهگيلويه و بويراحمد اتفاق افتاده است. قابل توجه اينكه كوليوند، روز شنبه از احتمال افزايش مراجعات مسموميت ناشي از مصرف مشروبات توزيع شده از اين محموله واحد خبر داده بود كه مقايسه گزارش دو روز گذشته هم همين احتمال را تاييد كرده و حتي نگراني در باب افزايش مراجعات طي روزهاي آينده را هم تقويت مي‌كند.

چنانكه تا عصر روز شنبه و با گذشت يك هفته از مراجعات مصرف‌كنندگان مشروبات الكلي تقلبي در 4 استان ياد‌شده، موارد مسموميت 290 نفر بود كه از اين تعداد، ۲۴ نفر فوت كرده، ۳ نفر دچار مرگ مغزي شده و 15 نفر در بخش مراقبت‌هاي ويژه تحت درمان بودند و به تفكيك، مراجعات ناشي از مسموميت با متانول در استان هرمزگان 189 نفر (شرايط جسماني ۸ نفر وخيم و ۹۶ نفر انتقال به انجام دياليز)، در استان خراسان شمالي 24 نفر (4 نفر انتقال به انجام دياليز) در استان البرز، 45 نفر و در استان كهگيلويه و بويراحمد 9 نفر (7 نفر دچار نارسايي كليوي و اختلالات بينايي) گزارش شد كه آمار رسمي اعلام‌شده در روز يكشنبه حكايت از افزايش موارد مسموميت بر اثر مصرف مشروبات الكلي حاوي متانول دارد.

به دنبال موج گسترده مسموميت ناشي از محموله مشروبات الكلي توزيع شده از استان هرمزگان، در حالي كه روز جمعه، سرهنگ اسماعيل شيخ ، فرمانده انتظامي شهرستان بندرعباس از دستگيري زن و شوهر توليد‌كننده اين محموله خبر داده بود، سردار احمد نوريان؛ سخنگوي نيروي انتظامي هم روز گذشته از دستگيري چند نفر در رابطه با پرونده مسموميت و مرگ ناشي از مصرف مشروبات الكلي تقلبي خبر داده و اعلام كرده كه «پليس آگاهي در حال رسيدگي به اين موضوع است و تعدادي متهم كه به صورت شبكه‌اي اقدام به اين كار مي‌كردند، بازداشت شده‌اند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون