• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4196 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۹ مهر

مديرعامل فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي شهروند:

براي بهبود خريد مردم در حال رايزني هستيم

حميدرضا خالدي

 

 

اين روزها شبكه‌هاي مجازي پر است از عكس‌هايي كه قفسه‌هاي خالي از جنس فروشگاه‌هاي بزرگ كشور را نشان مي‌دهد كه به زعم منتشر‌كنندگان آن دليلي است بر كمبود مواد مصرفي و كالا و البته هجوم مردم براي خريد انواع كالاها. مسعود سريع‌القلم، مديرعامل فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي شهروند با تاييد هجوم شهروندان براي خريد انواع كالاها، با بيان اينكه از تيرماه ميزان خريد شهروندان روند افزايشي شديدي را داشته است، گفت: به نظرم بخش زيادي از خريد‌هاي شهروندان بيشتر هيجاني است. يعني مردم نگران كمبود كالا و افزايش بيشتر قيمت‌ها هستند. به بياني نگران هستند در ماه‌هاي آينده، با اوج گرفتن تحريم‌ها شرايط سخت‌تر هم شود. از طرفي با در نظر گرفتن شرايطي كه در بازار حاكم است و افزايش قيمت لحظه‌اي محصولات اقدام به ذخيره مايحتاج مورد نظر خود مي‌كنند. وي البته با تاييد مشكل شدن تامين برخي كالاها از مراكز عرضه‌كننده يا توليد‌كننده آنها گفت: در چند هفته گذشته ما واقعا در تامين كالاهاي سلولزي، گوشت تنظيم بازار و كنسروها، لوازم خانگي و... كه به نوعي مواد اوليه آن يا خود آنها وارداتي هستند با مشكل مواجه بوده‌ايم، ضمن آنكه قيمت‌ها نيز به‌طور چشمگيري افزايش داشته است.

مديرعامل فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي شهروند در پاسخ به اين سوال كه شهروندان بيشتر تمايل به خريد چه كالاهايي دارند، گفت: در حال حاضر مردم كالاهاي سلولزي، كنسرو، رب گوجه‌فرنگي و... را زياد مي‌خرند، بخشي از اين كالاها صادر مي‌شود، به همين دليل در بازار كم شده‌اند.

سريع‌القلم در ادامه تاكيد كرد: برخلاف تصور عامه در ايران تقريبا تمام اقلام و كالاها توليد مي‌شود، البته كمبودهايي هم وجود دارد، ولي به طور كلي مشكلي براي توليد نداريم، پيش از اين، در اوج تحريم‌ها هم فروشگاه‌هاي شهروند موج شديد خريد را به خود ديده‌اند. يعني اوقاتي كه مردم تصور مي‌كردند قرار است قحطي به ايران بيايد و حالا هم مثل آن زمان‌ها، همين نگراني را دارند. در حالي كه كشوري مانند ايران با اين حجم از امكانات و شرايط اقليمي و دسترسي به آب‌هاي آزاد به هيچ‌وجه دچار قحطي نمي‌شود.

مديرعامل شركت شهروند از عرضه كالاهاي اساسي در فروشگاه‌هاي شهروند با كمترين قيمت نسبت به ساير مراكز عرضه‌كننده كالا خبر داد و خاطرنشان كرد: ما تمام تلاش خود را به كار برده‌ايم تا در مواجهه با شرايط كنوني نه‌تنها در افزايش قيمت‌ها پيشگام نباشيم بلكه با تمهيداتي كه از قبل پيش‌بيني كرده بخش زيادي از اقلام اساسي شهروندان را با اختلاف قيمت فاحش نسبت به ديگر مراكز عرضه‌كننده كالا در دسترس شهروندان قرار دهيم.

وي در ادامه يادآور شد: به مردم اطمينان مي‌دهم كه به نو به خودمان، در راستاي تعديل قيمت‌ها و كمك به تنظيم بازار طي رايزني‌هايي كه انجام شده و اقداماتي چون پيش‌پرداخت خريد كالاهاي اساسي و مشاركت در تامين و توليد اقلام، در حال حاضر برخي از كالاهاي اساسي مانند برنج، روغن، دستمال كاغذي، مواد شوينده، رب گوجه‌فرنگي، تن ماهي و... با حداقل قيمت را در فروشگاه‌هاي شهروند عرضه مي‌كنيم. ضمن‌آنكه گوشت گوسفند و گوساله با قيمت تنظيم بازار به‌طور مرتب در حال توزيع است و هموطنان با خيال راحت مي‌توانند مانند گذشته فقط در حد نياز خود اقلام موردنيازشان را تامين كنند و اصراري براي انبار كردن كالاها نداشته باشند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون