• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4197 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۰ مهر

آيت‌الله آملي‌لاريجاني:

قوه قضاييه در خط مقدم مبارزه با فساد

آيت‌الله صادق آملي‌لاريجاني روز گذشته در جلسه مسوولان عالي قضايي از سفر نيويورك روحاني تا اعتصاب كاميونداران و البته موضوع حجاب صحبت كرد.

آملي‌لاريجاني با بيان اينكه دشمن با تمام ظرفيت زرادخانه تبليغاتي خود وارد ميدان شده است، اظهار كرد: هيچ‌گاه اين مقدار هزينه براي تخريب يك نظام و كشور صرف نشده بود. دشمن به هر وسيله‌اي تمسك مي‌جويد تا وضع كشور را به هم بريزد. بر همين مبنا مي‌بينيم كه زماني از تلاطم بازار ارز و طلا استفاده مي‌كند و زمان ديگري از اعتراضات كاميونداران بهره مي‌گيرد. رييس قوه قضاييه خاطرنشان كرد: ممكن است دشمن افرادي را اجير كند كه از مطالبات مردم سوءاستفاده كرده و برخي اعتراضات را به انحراف بكشانند، ما بايد به هوش باشيم. دولت در فكر حل مشكلات كاميونداران است البته اين موضوع نياز به زمان دارد كه بايد با سرعت و كار جهادي، انتظارات برآورده شود. آملي‌لاريجاني با بيان اينكه اقدام به موقع و سريع براي حل مشكلات از موج‌سواري دشمن جلوگيري مي‌كند، به وجه ديگري از اتفاقات اخير در جريان اعتراضات كاميونداران اشاره كرد و گفت: ما معتقديم كه جنس مطالبات كاميونداران از جنس برهم زدن امنيت حمل و نقل جاده‌اي و تخريب خودروها نيست. چنين اقداماتي نشان مي‌دهد كه جريانات ديگري مي‌خواهند بر موج مطالبات مردم سوار شوند.رييس قوه قضاييه ادامه داد: اينكه دشمن مدام به رصد مشكلات ما مي‌پردازد، امر واضحي است و همه مي‌دانيم كه امروز دشمن با همه ابزار تبليغاتي خود به صحنه آمده است اما مسوولان نيز وظيفه‌اي دارند كه بايد به موقع انجام دهند؛ به عنوان مثال اگر قرار است براي كاميونداران لاستيك تهيه شود، بايد اين كار سريع‌تر صورت گيرد و علاوه بر اين با مردم سخن گفته شود تا بدانند كه مسوولان به فكر حل مشكلات هستند. اين موضوع به ويژه در مسائل اقتصادي و اجتماعي بسيار حايز اهميت است. آملي‌لاريجاني تاكيد كرد: دستگاه قضايي و نيروهاي انتظامي و امنيتي نيز بايد با شدت با كساني كه امنيت حمل و نقل جاده‌اي را مختل مي‌كنند و به خودروهاي كاميونداران آسيب مي‌زنند، برخورد كنند.

رييس قوه قضاييه تصريح كرد: تلاطم بازار ارز علل مختلفي داشته كه از جمله آن مي‌توان به فشل بودن زيرساخت‌هاي بانكي، افزايش نقدينگي در جامعه، ركود و همچنين فشار دشمن اشاره كرد. در كنار همه اين عوامل، عده‌اي سودجو نيز به اين تلاطم‌ها دامن مي‌زنند و اقدام به قيمت‌سازي‌هاي واهي مي‌كنند. اينكه يك سايت در ساعات پاياني روز اعلام مي‌كند دلار 17‌هزار تومان است و صبح قبل از آنكه اساسا معامله‌اي صورت گرفته باشد، قيمت 19 هزار و 500 تومان را اعلام مي‌كند، واضح است كه در حال قيمت‌سازي است.

آملي‌لاريجاني در بخش ديگري از سخنان خود به برخي هجمه‌ها عليه دستگاه قضايي اشاره كرد و گفت: از آنجا كه قوه قضاييه در خط مقدم مبارزه با مفاسد اقتصادي و ساير جرايم قرار دارد چنين حملاتي دايما صورت مي‌گيرد. عده‌اي نيز در داخل همنوا با بيگانگان آب به آسياب دشمن مي‌ريزند. فردي عليه نظام و همه ارزش‌هايي كه در نصوص قانوني آمده است، تبليغ مي‌كند. به عنوان مثال ما هرگز نمي‌گوييم كه اگر كسي صرفا مخالف حجاب بود با او برخورد مي‌كنيم اما وقتي كسي اين مخالفت را تبليغ و ترويج مي‌كند طبيعتا نظام ديني كه بر ارزش‌هاي الهي استوار است و در قانون خود نيز اين ارزش‌ها را به رسميت شناخته با اين قبيل اقدامات برخورد مي‌كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون