• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4197 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۰ مهر

خبر

بخشي از مخالفت‌ها با FATF طبيعي نيست

يك عضو فراكسيون اميد مجلس با تاكيد بر لزوم ضرورت پيوستن ايران به FATF گفت: مجلس با در نظر گرفتن منافع ملي در مورد CFT تصميم‌گيري مي‌كند. به گزارش فام نيوز؛ الياس حضرتي با اشاره به مخالفت‌ها با FATF گفت: بخشي از اين مخالفت‌ها طبيعي نيست، از صبح تا غروب بمباراني از پيامك براي ما ارسال مي‌شود كه همگي در راستاي مخالفت با FATF است و قطعا تشكلي پشت اين مخالفت‌ها و رفتارهاست . اين عضو فراكسيون اميد مجلس اظهار داشت: مجلس شوراي اسلامي قطعا به مصالح نظام و منافع ملي توجه مي‌كند و در مورد لايحه CFT اعلام نظر و تصميم‌گيري مي‌كند. وي بيان كرد: مخالفان با FATF دو دسته هستند؛ عده‌اي از آنها آدم‌هاي دلسوزي هستند و فكر مي‌كنند با پيوستن ما به اين كنوانسيون ممكن است كه مملكت آسيب ببيند و مشكلات و محدوديت‌هايي ايجاد شود اما تعدادي هم در اين مخالفت‌ها منافعي دارند چرا كه با بحث پولشويي و پيوستن ايران به چارچوب و قوانين بين‌المللي محدوديت‌هايي براي اين افراد پيش مي‌آيد و طبيعي است كه با آن مخالفت كنند چون منافع آنها به خطر مي‌افتد. حضرتي با تاكيد بر ضرورت پيوستن ايران به FATF بيان كرد: طبيعي است كه پيوستن ما به هر كنوانسيون بين‌المللي داراي يكسري معايب و مزايا است و ما بايد با در نظر گرفتن منافع ملي‌مان تصميم‌گيري كنيم و اميدواريم مجلس در اين زمينه عاقلانه تصميم‌گيري كند.

 

سلطان سكه و باقري درمني به اعدام محكوم شدند

غلامحسين محسني اژه‌اي، سخنگو و معاون اول قوه قضاييه در حاشيه جلسه ديروز مسوولان عالي قضايي، اظهار كرد: بنده ديروز در زنجان در رابطه با پرونده اخلالگران اخير نظام اقتصادي، مطالبي را مطرح كردم. با اين حال اين موضوع مورد سوال خيلي‌ها بود كه اين افراد كه در دادگاه‌هاي ويژه در تهران محكوم شده‌اند آيا احكام‌شان قطعي يا قابل تجديدنظرخواهي است. به گزارش ايلنا؛ وي ادامه داد: گرچه قبلا اشاره كرده بودم، اما براي اطلاع مردم عزيز مجددا عرض مي‌كنم كه هم بر اساس قانون و هم بر اساس استجازه‌اي كه از مقام معظم رهبري شد، مواردي كه به اعدام محكوم شده‌اند، احكام‌شان قابل تجديدنظرخواهي است و طبعا اگر محكوم‌عليه يا وكيل او اعتراض كنند، پرونده مزبور در ديوان عالي كشور مجددا مورد رسيدگي قرار مي‌گيرد. سخنگوي قوه قضاييه افزود: غير از موارد اعدام، ساير احكام صادره قطعي است. افرادي كه در چند روز اخير در دادگاه‌هاي ويژه محكوم شده‌اند، 35 نفر هستند. حميد باقري درمني كه سابقه كيفري داشته و در اين پرونده به عنوان مفسد في‌الارض محكوم به اعدام شده است البته اين حكم قابل تجديدنظرخواهي است و مي‌تواند در ديوان عالي كشور در صورت اعتراض رسيدگي شود. به گفته اژه‌اي وحيد مظلومين معروف به سلطان سكه و محمد اسماعيل قاسمي هر دو به اتهام فساد في‌الارض محكوم به اعدام شده‌اند. همچنين 32نفر ديگر از يك تا 20 سال حكم حبس گرفته‌اند.

 

تصور باطل امريكا تاثيرگذاري بر اراده ملت با تحريم‌هاست

علي لاريجاني، رييس مجلس در نشست مشترك كميسيون كشاورزي با فعالان صنايع غذايي و كشاورزي گفت: شرايط امروز كشور با گذشته متفاوت است. شايد در طول تاريخ بعد از انقلاب اين وضعيت را نداشتيم. امريكا تحريم‌هاي ناجوانمردانه‌اي را دنبال مي‌كند كه همه‌جانبه بوده و موثر هم است، اما موفق نخواهد بود. به گزارش ايسنا؛ وي تاكيد كرد: در امريكايي‌ها اين تصور ايجاد شده كه با تحريم‌ها مي‌توانند روي اراده ملي اثر گذارند. اين تصور باطلي است. كشورها رفتارهاي امريكايي‌ها را قبول ندارند و با آن مبارزه مي‌كنند. بخش‌ ديپلماسي كشور هم در تلاش است و همه بخش‌هاي حكومت براي حل معضل كار مي‌كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون