• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4197 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۰ مهر

خبر كوتاه

تقدير مراكشي‌ها از رابرت دنيرو

هفدهمين جشنواره بين‌المللي فيلم مراكش امسال از رابرت دنيرو، بازيگر برنده اسكار تجليل مي‌كند. به گزارش ايسنا به نقل از ورايتي، دنيرو كه تاكنون چندين بار به مراكش سفر كرده است، در اين باره گفت: اين بار حس مي‌كنم قرار است بُعد جديدي از مراكش را كه هميشه دوست داشتم، ببينم. از اين دعوت بسيار متشكرم و بي‌صبرانه در انتظارم بخشي از اين رويداد سينمايي باشم. جديدترين پروژه سينمايي رابرت دنيرو، فيلم «مرد ايرلندي» به كارگرداني مارتين اسكورسيزي است كه نهمين همكاري اين دو چهره مطرح سينماي جهان را رقم زده است. اين دو تهيه‌كنندگي فيلم را نيز بر عهده دارند. در اين فيلم آل پاچينو ديگر بازيگر مطرح هاليوودي نيز نقش‌آفريني كرده است. رابرت دنيرو براي بازي در قسمت دوم فيلم «پدرخوانده» ساخته فرانسيس فورد كاپولا برنده اسكار نقش مكمل مرد شد و براي بازي در فيلم «گاو خشمگين» از اسكورسيزي اسكار نقش اصلي را دريافت كرده است. وي كه بازي در بيش از ۱۰۰ فيلم سينمايي را در كارنامه هنري‌اش دارد، در سال ۱۹۹۳ شير طلاي افتخاري جشنواره ونيز را گرفت. در سال ۲۰۰۰ جايزه يك عمر دستاورد سينمايي جشنواره سن‌سباستين را كسب كرد و در سال ۲۰۰۸ جايزه مشاركت چشمگير در صنعت سينما را از كارلووي‌واري دريافت كرده است.هفدهمين جشنواره فيلم مراكش پس از يك سال وقفه در سال ۲۰۱۷، امسال از تاريخ ۳۰ نوامبر تا ۸ دسامبر (۹ تا ۱۷ آذر) برگزار مي‌شود.

 

365 قصه براي يك سال كتابخواني

مراسم رونمايي از مجموعه ۱۲ جلدي «قصه‌هاي روز» پنجشنبه دوازدهم مهرماه در باغ كتاب تهران برگزار مي‌شود. «قصه‌هاي روز» حاصل تلاش جمعي است و به تازگي از سوي انتشارات شهرقلم منتشر شده است.

مجموعه ۱۲ جلدي كه به همت سيدنويد سيدعلي‌اكبر و جمعي از نويسندگان ادبيات كودك خلق شده است و شش تصويرگر ايراني به اين داستان‌ها جان بخشي كرده‌اند. قصه‌هاي روز ۱۲ كتاب است، براي هر ماه يك كتاب و براي هر روز يك قصه و در هر جلد 30 تا 31 قصه. داستان‌هايي كه براي كودكان 8 تا 14 سال نوشته شده است. روز پنجشنبه از ساعت ۱۷ عصر برنامه‌ رونمايي و جشن امضا با حضور ليلي رشيدي، بازيگر و كارگردان تئاتر برگزار مي‌شود. همچنين با حضور بازيگران كودك آكادمي تئاتر ليو نمايشي براساس يكي از داستان‌هاي اين مجموعه اجرا خواهد شد. «تخم‌مرغ آرزوها» يا همان «داروماي ژاپني» با كمك تصويرگران كتاب ساخته خواهد شد. كارگاه نويسندگي و تصويرگري خلاق براساس داستان‌هاي قصه‌هاي روز با حضور روناك ربيعي و غزاله بيگدلو برگزار خواهد شد. قصه‌هاي هرماه در
هر يك از اين جلدها در فضا و سرزمين خاصي با تعدادي شخصيت ثابت اتفاق مي‌افتد و هر جلد آن از سوي يك تصويرساز تصويرگري شده است. درون‌مايه برخي از اين قصه‌ها ترسناك است اما قصه‌هاي اكثر ماه‌ها فضاي طنز و فانتزي دارند. اين قصه‌ها را مريم فياضي، راحيل ذبيحي، سولماز خواجه‌وند، اعظم مهدوي، روناك ربيعي، امير عباسيان، سپيده صريحي، پيام ابراهيمي شهروز بيدآبادي و نويد سيدعلي‌اكبر نوشته‌اند.

 

حضور معتمدي و راجر واترز در يك آلبوم

آلبوم The Long March (راهپيمايي) كاري از برادران جبران و با صداي «راجر واترز» و «محمد معتمدي» منتشر شد. به گزارش موسيقي ما، معتمدي درباره اين اثر مي‌گويد: «اين آلبوم متعلق به «تريو جبران» است كه اعضايش را برادران فلسطيني جبران به نام‌هاي سمير، ويسام و عدنان تشكيل مي‌دهند. قرار است 12 اكتبر (20 مهر 1397) اين آلبوم به صورت رسمي رونمايي شود، اما از هم‌اكنون در سايت‌هاي معتبر موسيقي در سراسر دنيا قابل خريداري است. من در اين آلبوم يك قطعه خوانده‌ام كه نامش The Long March است و نام همين قطعه را هم براي آلبوم انتخاب كرده‌اند. براي اين قطعه، من شعري از خواجوي كرماني انتخاب كردم و به صورت آوازي روي قطعه‌اي از تريو جبران و در «بيات اصفهان» خواندم.»

اين خواننده موسيقي ايراني درباره اين آلبوم گفته است: «مبناي نام‌گذاري اين آلبوم و قطعه‌هايش، اشعار و متون شاعر معروف فلسطيني محمود درويش است كه اين نام‌ها بر مبناي واژگانِ شعري اين شاعر انتخاب شده است. در واقع خط ربطِ قطعه‌هاي اين آلبوم، سروده‌هاي محمود درويش است.» همچنين يكي از قطعه‌هاي اين آلبوم با عنوان carry the earth را «راجر واترز» خوانده كه شعرش از سروده‌هاي خود واترز است. اين خواننده كه جايگاهي جهاني در موسيقي دارد، اين قطعه را به ياد چهار
پسر بچه‌اي ساخته كه در سال 2014 در سواحل غزه، توسط رژيم صهيونيستي كشته شدند.

اين آلبوم با صداي محمود درويش شروع مي‌شود و در قطعه دوم اثري با صداي محمد معتمدي شنيده مي‌شود. حبيب مفتاح و يوسف هُبِيش نوازندگان سازهاي كوبه‌اي در اين آلبوم هستند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون