• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4197 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۰ مهر

انتشار گزارش ترافيكي هفته اول مهرماه

گروه اجتماعي| شركت كنترل ترافيك تهران در گزارشي به تشريح وضعيت ترافيك در هفته نخست مهرماه پرداخته، ضمن مطلوب توصيف كردن وضعيت حمل و نقل عمومي در اين هفته آورده است: با توجه به بررسي‌هاي صورت گرفته و استخراج پارامتر سرعت متوسط ناوگان حمل و نقل همگاني اين مقدار با افزايش متوسط 4 درصدي در روزهاي كاري و افزايش 18 درصدي در روز پنجشنبه در ساعات اوج صبح و عصر همراه بوده است. اين بهبودناشي از افزايش بهره‌وري و عملكرد بهينه ناوگان تندرو و خطوط عادي حمل ونقل همگاني است.

اين گزارش همچنين از افزايش 25 درصدي طول كيلومتراز ترافيك سنگين در ساعت‌هاي اوج ترافيك در اين مدت خبر داده و مدعي شده است: آنچه از آمار ميزان كيلومتراژ ترافيك سنگين در سال 1397 نسبت به سال 1396 برآورد مي‌شود، افزايش به طور متوسط 52 درصدي طول كيلومتراژ ترافيك سنگين در ساعت اوج صبح براي روزهاي كاري و 13 درصدي طول كيلومتر دربازه اوج عصر براي روزهاي كاري قابل مشاهده است.

اين گزارش تصريح مي‌كند: با توجه به بررسي‌هاي صورت گرفته، ميزان كيلومتراژ ترافيك سنگين در سال 97 نسبت به سال 95، با كاهش 5/6 درصدي در ساعت اوج صبح و اوج عصر براي روزهاي كاري همراه بوده است. همچنين با توجه به عدم اجراي طرح ترافيك در روز پنجشنبه در سال 97، ميزان كيلومتراژ ترافيك سنگين نسبت به سال 95 به‌طور متوسط با افزايش 55 درصدي همراه بوده است.

تراكم و حجم ترافيك در تقاطع‌هاي اصلي موضوع بعدي بررسي شده در اين گزارش است كه در خصوص آن آمده است: بر اساس جامعه آماري موجود از تقاطعات هوشمند با توجه به وضعيت اشباع تقاطعات در روزهاي ابتدايي مهرماه تغيير محسوسي مشاهده نمي‌شود. ساعت اوج تردد در تقاطعات شهر تهران به طور متوسط در مهرماه سال 97 نسبت به شهريور ماه سال 97، به ميزان 1 ساعت به عقب جابه‌جا شده است. علت اين امر آگاهي شهروندان با توجه به تراكم ترافيك در معابر شرياني در روزهاي ابتدايي مهر، خروج از منزل را زودتر انجام داده است.

اما اجراي طرح ترافيك و زوج و فرد چقدر در كاهش ترافيك موثر بوده است؟ سوالي است كه اين گزارش در پاسخ به آن آورده است: با توجه به مشاهدات تردد طرح ترافيك و زوج و فرد، اجراي طرح جديد به طور محسوسي در كاهش ميزان تردد ورودي به محدوده‌هاي فوق‌الذكر و تردد داخلي محدوده طرح ترافيك تاثير مثبت داشته است. با توجه به حذف سهميه‌هاي شناوري، آرم‌هاي سالانه طرح ترافيك و اعمال عوارض متغير ساعتي، اين كاهش قابل توجيه است.

اين گزارش تصريح مي‌كند: قابل توجه آن كه ميزان ورود به محدوده طرح ترافيك به‌طور متوسط 12درصد در ساعت اوج صبح كاهش داشته است، همچنين ورود به محدوده زوج و فرد درطول كل روز به‌طور متوسط با كاهش20درصدي و تردد داخل محدوده طرح ترافيك با كاهش 30درصدي نسبت به سال 96 همراه بوده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون