• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4198 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۱ مهر

جلوگيري از فاجعه‌ خودسوزي ديگري در مقابل شورا

نامه‌هاي هاشمي براي راهگشايي مسائل تهران

گروه اجتماعي

 

 

ديروز شوراي شهر تهران روز پر‌التهابي را پشت سر گذاشت، چرا كه مي‌رفت تا با خودسوزي يك پيمانكار شهرداري، مديريت شهري با چالشي دوباره روبه‌رو شود. آن هم در كمتر از چند هفته بعد از خودسوزي شهروندي كه به سبب مشكلاتش در مقابل شورا دست به خودسوزي زد و در نهايت فوت كرد.

دومين خودسوزي

ديروز حدود ساعت 10 صبح و در حالي كه اعضاي شورا در صحن مشغول بحث در مورد تهران و مشكلاتش بودند؛ مرد ميانسالي كفن بر تن، مقابل شورا اقدام به خودسوزي كرد كه حراست شورا با عكس‌العمل به موقع از پشت به سمت وي رفته و مانع ريختن بنزين به روي وي شد. گفته مي‌شود وي تحويل آگاهي تهران شده است. در همين خصوص، غفران معاون حراست شوراي شهر در جمع خبرنگاران درباره جزييات حادثه اقدام به خودسوزي مردي مقابل شوراي شهر گفت: گويا يك سال پيش قرار بوده بهره‌برداري از پاركينگ غربي مجتمع بام‌لند در منطقه 22 از طريق يك پيمانكار به اين فرد واگذار شود.وي با توضيح اينكه اين فرد هيچ قرارداد يا مذاكره‌اي با شهرداري يا شورا نداشته است، ادامه داد: در شرايطي كه اين آقا بدون قرارداد يا مستنداني كار خود را در پاركينگ آغاز مي‌كند و كف‌ريزي انجام مي‌دهد و هزينه‌هاي زيادي مي‌كند، همان زمان متوجه مي‌شود با فرد ديگري پيش‌قرارداد امضا شده و او نسبت به اين موضوع اعتراض مي‌كند اما گويا با پيمانكار به توافق نمي‌رسد.

غفران با بيان اينكه اين فرد تا به حال به شوراي شهر نيامده بود، يادآور شد: پيش‌تر محسن هاشمي در نامه‌اي خواستار پيگيري مشكل اين فرد شده بود. بعد از خودسوزي، شايد بتوان از سخنان رييس شورا در مورد نامه‌هايش به دولت و ساير مسوولان نظام در مورد موضوع بازنشستگي شهردار تهران و مشكلات تهران به عنوان يكي ديگر از اخبار جذاب شوراي شهر ياد كرد. محسن هاشمي صبح امروز و قبل از شروع جلسه رسمي شوراي شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران درباره سرانجام تعيين تكليف وضعيت شهردار تهران كه بنا به گفته برخي مشمول قانون منع به‌كارگيري بازنشستگان مي‌شود، گفت: در مورد وضعيت شهردار، منتظر نظر وزارت كشور هستيم و وزارت كشور نيز در حال تطبيق قوانين شهري با مقررات كشوري است.وي در پاسخ به برخي شائبه‌ها مبني بر اينكه گزينه‌هاي شهرداري آينده انتخاب شده‌اند، گفت: تا نظر وزير كشور نيايد، هيچ اقدامي نمي‌كنيم و به همين دليل هيچ فكري در مورد گزينه‌هاي شهردار جديد نكرده‌ايم.

رييس شوراي شهر تهران در مورد نامه‌نگاري‌هايش با دولت نيز گفت: براي حل مشكلات شهر و اجراي قوانين موجود نياز به همفكري و كمك دولت داريم كه بر همين اساس به دولت نامه نوشته‌ايم.وي با بيان اينكه اولين تقاضا از دولت اين بود كه به قانون عمل كند، تصريح كرد: برخي پرداخت‌هاي دولت به شهرداري همچون پرداخت يارانه مترو و اتوبوس در متن قانون به صراحت آمده است و بايد دولت به آن عمل كند اما در قانون در برخي مواقع به دولت اجازه داده شده است كه به شهرداري‌ها براي اجراي ماموريت‌هايشان كمك كند كه به نظرمان بايد اين مهم نيز اجرايي شود.هاشمي در مورد نامه‌اش به مقام معظم رهبري نيز گفت: در مورد نامه‌ام به مقام معظم رهبري صحبت نمي‌كنم، چرا كه نامه‌اي در مورد چالش‌هاي شهر تهران نوشتم اما به اشتباه مطرح شد كه تقاضاي كمك ۲ ميلياردي كرديم و اشتباه گفته شده بود، چرا كه ضمن اعلام مشكلات شهر تهران، خواسته بوديم كه اگر رهنمودهايي دارند به ما اعلام كنند و همچنين درخواست وقت ملاقات داديم.

وي با بيان اينكه منتظر هستيم تا با رهبري ديدار كنيم، گفت: همچنين درخواست وقت ملاقات با آقاي لاريجاني را داده‌ايم كه هنوز تعيين نشده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون