• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4202 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۶ مهر

آمار

صادرات ميعانات گازي نصف شد

صادرات انواع ميعانات گازي در شش ماهه نخست سال جاري نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۶ درصد كاهش داشته است. بر اساس تازه‌ترين آمار گمرك ايران از تجارت خارجي شش ماهه نخست سال جاري، در اين مدت چهار ميليون و ۶۴۴ هزار تن ميعانات گازي از ايران صادر شده است كه ارزش آن به دو ميليارد و ۴۱۷ ميليون دلار مي‌رسد.

به اين ترتيب، سهم ميعانات گازي از صادرات ايران، ۸.۲ درصد از وزن كل صادرات انجام شده و ۱۰.۴۶ درصد از ارزش كل صادرات انجام شده است. اين در حالي است كه در مدت مشابه سال گذشته هشت ميليون و ۶۲۹ هزار تن انواع ميعانات گازي به ارزش سه ميليارد و ۳۸۵ ميليون دلار از ايران صادر شده بود. ميعانات گازي در سال گذشته ۱۴.۷۴ درصد از وزن صادرات شش ماهه ايران و ۱۶.۵۴ درصد از كل ارزش صادرات در اين مدت را به خود اختصاص داده بود.

به اين ترتيب مقايسه آمار صادرات ميعانات گازي در شش ماهه نخست سال جاري نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزن تقريبا نصف شده و بيش از ۴۶ درصد كاهش داشته است. همچنين از لحاظ ارزش نيز صادرات اين محصولات نسبت به سال گذشته با كاهش ۲۸.۵۸ درصدي همراه بوده است. ايسنا

واردات از امارات 30 درصد كم شد

واردات ايران از امارات متحده عربي در نيمه نخست سال جاري نسبت به مدت مشابه سال گذشته بيش از ۳۰ درصد كاهش داشته است. بر اساس تازه‌ترين آمار گمرك ايران از تجارت خارجي شش ماهه نخست سال جاري در اين مدت دو ميليون و ۵۶ هزار تن انواع كالا از كشور امارات متحده عربي به ايران وارد شده كه ارزش واردات كالا از اين كشور به ايران در اين مدت سه ميليارد و ۱۵۸ ميليون دلار بوده است. آمار واردات ايران از امارات نشان مي‌دهد كه ۱۲.۶۸ درصد از وزن كل واردات انجام شده در اين مدت و ۱۴.۲۴ درصد از ارزش واردات انجام شده از كشور امارات بوده است. كشور امارات در اين سال‌ها به عنوان يكي از بندرگاه‌هاي ايران فعاليت مي‌كند، به طوري كه بسياري از كالاهايي كه قرار است به ايران وارد شوند از كشورهاي ديگر به امارات رفته و از طريق اين كشور به ايران مي‌آيند. اين در حالي است كه در نيمه نخست سال گذشته دو ميليون و ۳۵۲ هزار تن كالا به ارزش پنج ميليارد و ۷۲۶ ميليون دلار از امارات به ايران وارد شده بود كه اين مقدار از واردات ۱۲.۰۹ درصد از وزن و ۲۲.۷۴ درصد از ارزش كل واردات انجام شده ايران در اين مدت را به خود اختصاص داده بود. به اين ترتيب مشاهده مي‌شود كه واردات كالا از امارات در نيمه نخست سال جاري نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزني ۱۲.۵۹ و از لحاظ ارزش دلاري ۳۰.۱۹ درصد كاهش يافته است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون