• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4202 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۶ مهر

خبر كوتاه

بازيگر سريال «واكينگ دد» درگذشت

اسكات ويلسون كه اين روزها بيشتر با نقش دامپزشك سريال «مردگان متحرك» به ياد آورده مي‌شود بر اثر بيماري درگذشت.

به گزارش مهر به نقل از ورايتي، اسكات ويلسون بازيگر امريكايي سينما و تلويزيون در ۷۶ سالگي درگذشت. مرگ او ديشب ۶ اكتبر، در اكانت رسمي سريال «واكينگ دد (مردگان متحرك) » اعلام شد.

ويلسون در طول سال‌ها فعاليت حرفه‌اي خود در بسياري از فيلم‌هاي سينمايي و سريال‌هاي تلويزيوني نقش‌آفريني كرد كه شايد معروف‌ترين آنها نقش هرشل گرين دامپزشك در سريال «مردگان متحرك» در فاصله سال‌هاي ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ است. كاراكتر او در اين سريال، مزرعه‌داري روستايي بود كه به اندرو لينكلن در رهبري نبرد عليه مردگان كمك مي‌كرد. او در فصل سوم داستان يك پاي خود و در فصل چهارم جان خود را از دست داد.

درگذشت او مدت كوتاهي بعد از آن اتفاق افتاد كه حضور دوباره او در جمع بازيگران فصل نهم سريال «مردگان متحرك» تاييد شد. البته ضبط صحنه‌هاي مربوط به او قبلا انجام شده و امشب ۷ اكتبر پخش سريال آغاز خواهد شد.

از فيلم‌هايي كه وي در آن نقش داشته است مي‌توان به «جن‌گير۳» (۱۹۹۰)، «راه رفتن مرد مرده» (۱۹۹۵)، «پرل هاربر» (۲۰۰۱)، «هيولا» (۲۰۰۳)، «آخرين سامورايي» (۲۰۰۳) و «ميزبان» (۲۰۰۶) و اپيزودهاي متعددي از سريال « CSI- تحقيقات صحنه جرم» اشاره كرد.

 

انيميشن «روباه» به جشنواره «سينه انيما» پرتغال راه يافت

فيلم انيميشن «روباه» به كارگرداني «صادق جوادي»، به بخش مسابقه جشنواره «سينه انيما» پرتغال راه يافت.

به گزارش روابط عمومي مركز گسترش سينماي مستند و تجربي، چهل و دومين دوره جشنواره «سينه انيما» از ۲۱ تا ۲۷ آبان ۹۷ در شهر «اسپينو» پرتغال برگزار مي‌شود و انيميشن «روباه» ساخته «صادق جوادي» در بخش مسابقه بين‌الملل اين جشنواره روي پرده مي‌رود.

«روباه» در روزهاي اخير، در بخش مسابقه سيزدهمين دوره جشنواره «انيمست» روماني هم به نمايش درآمده بود. مراسم اختتاميه اين جشنواره، عصر يكشنبه ۱۵ مهر در شهر بخارست روماني برگزار ‌شد.

اين فيلم چندي پيش برنده جايزه بهترين انيميشن كوتاه جشنواره «وارنا» بلغارستان نيز شده بود.

در خلاصه داستان انيميشن «روباه» آمده است: «روباه جوان و چالاكي هنگام تجربه اولين عشق به دست شكارچي اسير مي‌شود. شكارچي زنگوله‌اي بر گردنش آويخته و رهايش مي‌كند. روباه زنگوله بر گردن توانايي زندگي در جنگل، شكار و... را از دست مي‌دهد و تنها راه نجاتش، اهلي شدن و بازگشت نزد شكارچي است...»

 

بازگشت خون‌آشامان محبوب به سينما

طرفداران فيلم پرفروش «گرگ و ميش» به مناسبت دهمين سالگرد اولين اكران اين فيلم سينمايي، دوباره خون‌آشامان محبوب خود را روي پرده‌هاي سينما خواهند ديد. به گزارش مهر به نقل از ورايتي، فيلم «گرگ و ميش» (۲۰۰۸) دوباره راهي سينماها خواهد شد. بنابر اخبار منتشر شده قرار است پديده حيرت‌انگيز گيشه‌هاي سال ۲۰۰۸، دوباره و قبل از جشن هالووين در سينماهاي امريكا اكران شود. اين اكران دو روزه به مناسبت دهمين سالگرد اكران «گرگ و ميش» در ۲۱ نوامبر ۲۰۰۸ است.

«گرگ و ميش» فيلمي در ژانر فانتزي عاشقانه و از شاخه خون‌آشام‌ها است كه براساس كتابي پرفروش به همين نام نوشته استفن مير ساخته شد و در سال ۲۰۰۸ بيش از ۴۰۰ ميليون دلار فروش جهاني داشت. موفقيتي كه باعث شد ۴ فيلم «گرگ‌وميش: ماه نو» (۲۰۰۹)، «گرگ‌وميش: كسوف» (۲۰۱۰)، «گرگ‌وميش: سپيده‌دم - قسمت اول» (۲۰۱۱) و «گرگ‌وميش: سپيده‌دم - قسمت دوم» (۲۰۱۲) به دنبال آن ساخته شوند و بازيگران جوانش همچون روبرت پتيسون و كريستين استوارت را به شهرتي جهاني برساند.

حال 10 سال بعد آن اكران موفقيت‌آميز، اين فيلم دوباره در روزهاي ۲۱ و ۲۳ اكتبر (۲۹مهر و اول آبان) در بيش از ۴۵۰ سال سينما در سراسر ايالات متحده امريكا نمايش داده خواهد شد. اين اكران ويژه را ويديويي از صحبت‌هاي كاترين هاردويك، كارگردان و جكسون راتبون، بازيگر فيلم همراهي خواهد كرد. دست‌اندركاران اين برنامه آن را تلاشي براي عرضه يك تجربه منحصر به فرد ناميده‌اند؛ فراهم آوردن لذت دوباره تماشاي دسته جمعي «گرگ و ميش» روي پرده سينما و همچنين دادن شانسي به طرفداران كم‌سن و سال‌تر كه 10 سال پيش امكان ديدن اين فيلم را در سينما نداشته‌اند. البته طرفداران سري فيلم‌هاي «گرگ و ميش» تنها اكران مجدد اولين فيلم اين مجموعه را شاهد خواهند بود ولي مي‌توانند از عرضه پك بلو-ري تمام ۵ قسمت در ۲۳ اكتبر بهره‌مند شوند. مجموعه فيلم‌هاي «گرگ و ميش» بيش از ۳ ميليارد دلار فروش داشته كه قسمت آخر آن يعني «گرگ‌وميش: سپيده‌دم - قسمت دوم» (۲۰۱۲) با ۸۳۰ ميليون دلار، پرفروش‌ترين آنها بوده است.

 

عليقلي براي فيلم «تبريزي» موسيقي مي‌سازد

در ميانه مراحل فني آماده‌سازي نهايي فيلم سينمايي «ما همه با هم هستيم»، محمدرضا عليقلي كار ساخت موسيقي اين فيلم را آغاز كرد. به گزارش روابط عمومي فيلم، عليقلي پيش از اين با «امكان مينا» به كارگرداني كمال تبريزي، «خيلي دور خيلي نزديك» و «دختر» به كارگرداني رضا ميركريمي، سه سيمرغ بلورين كسب كرده بود. «ما همه با هم هستيم» به كارگرداني كمال تبريزي و تهيه‌كنندگي سيدرضا ميركريمي، پربازيگرترين فيلم سينماي ايران است كه پيش‌بيني مي‌شود يكي از پرفروش‌ترين فيلم‌هاي گيشه سال ۹۸باشد. «ماهمه باهم هستيم» روايتي كمدي از سقوط يك هواپيما و رازهاي مسافران آن است كه مهران مديري، محمدرضا گلزار، ليلا حاتمي، ويشكا آسايش، هانيه توسلي، پژمان جمشيدي، ماني حقيقي، جواد عزتي، سروش صحت، حسن معجوني، مهران غفوريان، نادر فلاح، سيروس گرجستاني، علي شادمان، رضا ناجي، سام نوري، فرزين محدث، بهادر مالكي، يدالله شادماني، محمدمهدي حسيني‌نيا، شيرين آقا كاشي، بهزاد قديانلو، اشپيتيم آرفي، ليدا فتح‌اللهي، شيوا بلوچي و دانيال كاظمي در آن ايفاي نقش كرده‌اند.

 

نمايش سيماي واقعي زن در اشعار پروين

يك دكتراي زبان و ادبيات فارسي گفت: پروين اعتصامي كوشيد تا سيماي واقعي زن را به جامعه خود نشان دهد. قاسم صحرايي در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار كرد: از نظر پروين اعتصامي، مهم‌ترين معيار برتري انسان، چه زن و چه مرد، دانايي، داشتن گوهر تعليم و تربيت و فضيلت است. او ادامه داد: پروين اعتصامي پشت كردن به فضايل، برگزيدن خودپرستي به جاي خردورزي، تلاش نكردن براي كسب دانش و فضيلت و گرفتار ظاهر و زيور و جامه شدن را مهم‌ترين دليل نقص زنان مي‌داند. او گرفتار شدن زنان به ظواهر زندگي و جسمانيات و دلبسته جامه‌هاي رنگارنگ بيگانگان شدن را فساد و خواري مي‌داند.

اين دكتراي زبان و ادبيات فارسي خاطرنشان كرد: اگرچه مضامين زنانه و مربوط به جايگاه و ارزش و اصالت زن در ادبيات فارسي، محدود به اشعار شاعران زن نيست، اما تكيه بر اين‌گونه مضامين در ديوان‌هاي زنان به‌خصوص پروين اعتصامي، جلوه و برجستگي بيشتري دارد.

شعرهايي چون «زن در ايران»، «فرشته انس» و «نهال آرزو» شاهد اين مدعاست.صحرايي خاطرنشان كرد: پروين در اشعار خود با يادآوري محدوديت‌ها و دوران سخت و ناهمواري‌هايي كه زن در جامعه ايراني پشت‌سر گذاشته است، كوشيد تا سيماي واقعي زن را به جامعه خود نشان دهد.

 

ميترا حجار بازيگر تئاتر «مرزبان» شد

فهرست بازيگران نمايش «آهسته با گل سرخ» به كارگرداني هادي مرزبان تكميل شد. به گزارش ايسنا، نمايش «آهسته با گل سرخ» به كارگرداني هادي مرزبان اين روزها تمرينات خود را در «سنگلج» پشت سر مي‌گذارد. ميترا حجار، محمد حاتمي و سام قريبيان با حضور فريبا كوثري و حبيب اسماعيلي و بازيگر نوجوان سروش ميرزايي در تازه‌ترين اثر هادي مرزبان ايفاي نقش مي‌كنند. هادي مرزبان كه در اجراي نمايشنامه‌هاي اكبر رادي سابقه طولاني دارد، قرار است اين‌بار نيز «آهسته با گل سرخ» را به قلم اكبر رادي روي صحنه ببرد. «آهسته با گل سرخ» از اول آبان ماه هر شب در سالن «سنگلج» روي صحنه خواهد رفت و به‌زودي پيش‌فروش بليت‌هاي اين نمايش آغاز مي‌شود. مرزبان پيش از اين براساس نمايشنامه‌هاي اكبر رادي آثاري چون «تانگوي تخم مرغ داغ»، «ملودي شهر باراني» و... را به صحنه برده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون