• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4203 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۷ مهر

تا پايان روز دوم بازي‌هاي پاراآسيايي 2018

فرزندان طلايي ايران

دورخيز كاروان ايران در بازي‌هاي پاراآسيايي 2018 جاكارتا براي كسب عنوان سومي است. ايران با 210 نماينده راهي اندونزي شده تا به اين رويا تحقق بخشد. نمايندگان كشورمان تا به اينجاي كار موفق به كسب 8 مدال طلا شده‌اند تا يك قدم به اين موفقيت بزرگ نزديك شوند. كاروان كشورمان در دومين دوره اين بازي‌ها كه سال 2014 در شهر اينچئون كره جنوبي برگزار شد با 204 ورزشكار شامل 145 مرد و 56 زن در 16 رشته در اين بازي‌ها شركت كرد و با كسب 37 مدال طلا، 52 مدال نقره و 31 مدال برنز به كارش پايان داد و عنوان چهارم را به خود اختصاص داد. چين، كره جنوبي و ژاپن در اين مسابقات به عنوان اول تا سوم رسيدند. ايران در دوره نخست اين بازي‌ها كه سال 2010 در گوانگجو برگزار شد، با كسب 27 مدال طلا، 24 نقره و 29 برنز به كار خود پايان داد و چهارم شد. در ادامه نگاهي مي‌اندازيم به طلايي‌هاي ايران تا پايان روز سوم اين مسابقات.

فاتح اما كمي ناكام

مسابقات دسته ۵۹ كيلوگرم وزنه‌برداري سومين دوره بازي‌هاي پاراآسيايي با حضور ۶ شركت‌كننده برگزار شد كه مدال‌هاي طلا و نقره در اين دسته به ورزشكاران كشورمان رسيد. در اين مسابقات امير جعفري با مهار وزنه 184 كيلوگرمي به مدال طلا و يوسف يوسفي نيز با غلبه بر وزنه 175 كيلوگرمي به مدال نقره اين مسابقات رسيد. جعفري در انتخاب نخستش وزنه ۱۷۳، در انتخاب دومش وزنه ۱۷۸ و در سومين انتخاب نيز توانست وزنه ۱۸۴ كيلو را مهار كند. امير جعفري بعد از قطعي كردن مدال طلاي آسيا به ركورد آسيا حمله كرد. درخواست او وزنه 193 كيلوگرمي بود كه در صورت غلبه بر اين وزنه يك كيلوگرم ركورد آسيا را بهبود مي‌بخشيد، اما در اين حركت ناكام ماند و قادر به مهار اين وزنه نشد.

طلاي سهل براي شاهين

شاهين ايزديار صاحب نخستين طلاي كاروان ايران در پاراآسيايي 2018 اندونزي بار ديگر موفق به كسب مدال در اين بازي‌ها شد.ايزديار در رشته شنا ماده 100 متر آزاد كلاس S10 با شناگراني از كشورهاي هند، سريلانكا، قزاقستان، كامبوج و تايلند به رقابت پرداخت كه در نهايت با ثبت زمان 57 ثانيه و 15 صدم ثانيه به مدال طلا رسيد. اين دومين مدال طلاي شاهين در اين رقابت‌ها بود.

قهرماني نفسگير ساره

در پايان دور مقدماتي دسته 50 متر ميكس رشته سميرا ارم و ساره جوانمردي توانستند جواز صعود به فينال اين رقابت‌ها را كسب كنند و در اين مرحله با رقباي خود مصاف دهند.

در اين رقابت نفسگير كه مسعود سلطاني‌فر وزير ورزش و جوانان نيز با حضور در مجموعه تيراندازي سانايان شاهد تلاش دو تيراندازمان بود، جوانمردي توانست با عبور از همه رقباي خود به قهرماني در برسد.دو ورزشكار از هند، صاحب گردن‌آويز نقره و برنز شدند و سميرا ارم از ايران در جايگاه ششم اين رقابت ايستاد.

يونس، عرب‌ها را مغلوب كرد

يونس سيفي‌پور دومين طلاي كاروان ايران در جاكارتا را به نام خود كرد. او در ماده پرتاب وزنه كلاس F32 با 30 متر و 16 سانتي‌متر به مدال طلا دست يافت و دومين طلا را براي كاروان ايران به ارمغان آورد. ورزشكاراني از عمان و كويت به ترتيب با 29.11 و 24.76 دوم و سوم شدند.

علي نجيمي

در ادامه رقابت‌هاي دووميداني بازي‌هاي پاراآسيايي 2018 جاكارتا وحيد علي نجيمي نماينده كشورمان در ماده دوي 200 متر مردان كلاس T12 به رقابت با حريفان پرداخت كه در نهايت مدال طلا را از آن خود كرد.

تيرانداز كاربلد

رقيه شجاعي به عنوان دومين طلايي پاراتيراندازي ايران نام گرفت. شجاعي تنها نماينده بانوان ايران در ماده تفنگ بادي كلاس R2 با ثبت ۲۴۷ امتياز عنوان قهرماني را كسب كرد. نماينده چين با 246.1 امتياز دوم شد و ديگر نماينده چين با 224.9 امتياز در جايگاه سوم قرار گرفت. اين مدال درحالي به دست آمد كه شجاعي نخستين تجربه خود را در بازي‌هاي پاراآسيايي كسب مي‌كرد.

طلا، نقره و برنز پرتاب ديسك به ايران رسيد

در ادامه رقابت‌هاي دووميداني پاراآسيايي 2018 جاكارتا 4 نماينده كشورمان در ماده پرتاب ديسك كلاس ادغامي F54/55/56 به رقابت با حريفان پرداختند كه در نهايت طلا، نقره و برنز را از آن خود كردند. عليرضا قلعه‌ناصري با 12.43 طلا گرفت تا در بالاترين سكو قرار گيرد. جليل باقري با 14.37 به مدال نقره دست يافت و حامد اميري با 12.30 صاحب مدال برنز شد.

اولين بانوي طلايي

عذرا مهدوي‌كيا در ماده دوي 1500 متر به مدال طلا رسيد تا اولين بانوي طلايي دووميداني ايران در جاكارتا نام گيرد. مهدوي‌كيا نماينده كشورمان در ماده دوي 1500 متر بانوان كلاس ادغامي T12-13 به رقابت با حريفان پرداخت كه در نهايت مدال طلا را از آن خود كرد. مهدوي‌كيا با ثبت حدنصاب 5 دقيقه و 16 ثانيه و 63 صدم ثانيه قهرمان شد و يك نشان طلاي ديگر را براي ايران به ارمغان آورد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون