• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4206 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۲۱ مهر

زنگ خطر امنيت مدرسه با تست مشكوك قند در تاكستان

متهم بازداشت و مدير مدرسه تعليق شد

گروه اجتماعي

سه‌شنبه 17 مهر تعدادي از دختران دانش‌آموز مدرسه سماي شهر تاكستان قزوين صف بستند تا پسر جواني كه با پوشش هلال‌احمر به مدرسه‌شان آمده بود از آنها تست قند بگيرد. تعدادي از دانش‌آموزان پس از بازگشت به خانه به والدين‌شان گفتند كه تست عجيب قند خون بدون تعويض سوزن‌ (لانست) دستگاه تست انجام شده است و همين موضوع منجر به تجمع والدين اين دانش‌آموزان مقابل شبكه بهداشت و درمان تاكستان تجمع و خواستار رسيدگي مسوولان به اين قضيه شدند. حالا مدير و معاون مدرسه‌ در بازداشت به سر مي‌برند و پسر جواني كه هرگونه ارتباطش با سازمان هلال‌احمر تكذيب شده در اختيار مقامات قضايي است. «فرد مزبور به بيماري ديابت مبتلا و دستگاه تست قند خون نيز براي خود او بوده است. اين فرد كه 18 الي 19 سال هم دارد، با همان دستگاه تست قند خون به مدرسه رفته و يك سري آزمايش قند خون گرفته است. اين فرد در اختيار مراجع قضايي و انتظامي است و به ما مطلبي اعلام نشده اما احتمالا انگيزه اين فرد عاشقانه بوده است.» مديرعامل جمعيت هلال احمر استان قزوين به تسنيم گفته است كه متهم هيچ‌گونه رابطه كاري با هلال احمر ندارد: «او فقط قبلا در يك دوره 22 ساعته آموزش كمك‌هاي اوليه كه هر كسي مي‌تواند در آن شركت كند، حضور يافته و شركت كرده است.» با بالا گرفتن خبر مربوط به اين اتفاق جمعيت هلال احمر استان قزوين خيلي زود با صدور اطلاعيه‌اي عضويت فردي را كه در پوشش هلال احمر مبادرت به آزمايش قند خون از دانش‌آموزان مدرسه در تاكستان كرده بود را تكذيب كرد.

پس از ورود بي‌دردسر به مدرسه و انجام آزمايش خارج از عرف و استانداردهاي بهداشتي مدير روابط عمومي آموزش و پرورش استان قزوين اعلام كرد كه به نظر مي‌رسد اين جوان با يكي از دانش‌آموزان مدرسه آشنا بوده و مجوزهاي مربوطه از جمله كارت هلال‌احمر را جعل كرده و با پوشيدن كاور جمعيت هلال‌احمر وارد مدرسه شده. حسين بي‌نياز به تسنيم گفت: «هم‌اكنون مشكل اصلي اين است كه چرا عوامل مدرسه به اين آساني اجازه ورود اين فرد را به حريم مدرسه داده و از آموزش و پرورش منطقه استعلام لازم را انجام نداده‌اند. مدير اين مدرسه كه جزو مدارس وابسته به آموزش و پرورش است هم‌اكنون از كار تعليق شده است.»

محمد مبين، سرپرست فرمانداري تاكستان در مورد وضعيت سلامت دانش‌آموزان مدرسه سماي اين شهر به ايرنا گفته است: «پس از اين اتفاق يك تيم پزشكي در مدرسه ياد شده حاضر و از دانش‌آموزاني كه از آنها خونگيري شده بود آزمايش HIV، هپاتيت B و C از گرفتند كه خوشبختانه جواب اين آزمايش نشانگر علائم بيماري و مشكل خاصي در آنها نبود.» به گفته او به دليل نگراني والدين اين آزمايش‌ها مجددا تكرار شده‌اند. جلال رحماني، مدير شبكه بهداشت تاكستان هم افزوده كه «خوشبختانه هيچ خطري دانش‌آموزان اين مدرسه را تهديد نمي‌كند و احتمال انتقال آلودگي صفر است.»

هرچند با وقوع اين رخداد، سازمان هلال‌احمر خيلي زود تلاش كرد در مورد رابطه فرد متهم با اين سازمان توضيح دهد و هرگونه رابطه او با اين سازمان را تكذيب كند اما به واقع اولين متهم در اين ماجرا در اظهارنظرهاي منتشر شده در شبكه‌هاي اجتماعي، آموزش و پرورش بود. هنوز اولين ماه از سال تحصيلي به پايان نرسيده است و در همين مدت واژگوني اتوبوس حامل دانش‌آموزان، مرگ دنيا ويسي در مدرسه روستاي گرماش كردستان و حالا ورود بي‌مزاحمت به مدرسه و اجراي تست بدون مجوز و هماهنگي قند خون از دختران مدرسه سماي تاكستان خبرساز شده‌اند. موضوع امنيت كودكان از جنبه‌هاي مختلف حالا تبديل به دغدغه‌اي جدي براي والدين دانش‌آموزان شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون