• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4207 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۲ مهر

خبرخوان

آغاز اجلاس شش روزه FATF

تارنماي گروه ويژه اقدام مالي خبر داد كه اجلاس اين سازمان از امروز (يكشنبه) آغاز و به مدت شش روز در پاريس برگزار مي‌شود. مقام‌هاي بيش از 200 كشور به بحث و بررسي موضوع‌هاي تعيين شده مي‌پردازند.

بنابر اطلاعيه مندرج در تارنماي اف‌اي تي اف (FATF)، بيش از 800 مقام مسوول به نمايندگي از 204 كشور و سازمان بين المللي از جمله صندوق بين المللي پول، سازمان ملل و بانك جهاني به پاريس مي‌روند تا در هفته اف‌اي تي اف شركت كنند.

در اين اجلاس شش روزه كه از 14 تا 19اكتبر (22 تا 27 مهر) برگزار مي‌شود، 140 گزارش پيرامون مسائل مهمي به منظور حفاظت ازسلامت نظام مالي و مشاركت در امنيت جهاني مورد بحث و بررسي قرار مي‌گيرد.

تنظيم مقررات براي دارايي‌هاي مجازي جهت جلوگيري از پولشويي و خطرات تامين مالي تروريسم، بررسي راهبردهاي اختلال در تامين مالي داعش، القاعده و همكاران آنها و ديگر تروريست‌ها، اقدام جديد براي برخورد با تامين مالي اشاعه سلاح‌هاي ممنوعه، بررسي پيشرفت‌هاي ايران و ديگر كشورها از جمله موضوع‌هاي مورد بحث اين اجلاس خواهد بود.

علاوه بر اين، گزارش‌هاي برخي سازمان‌ها ازجمله صندوق بين‌المللي پول، بانك جهاني، سازمان ملل، اجلاس سازمان همكاري و توسعه اقتصادي، سازمان همكاري و امنيت اروپا و يوروپل در اختيار اعضا قرار مي‌گيرد.

گروه ويژه اقدام مالي يك سازمان بين دولتي است كه درسال 1989با ابتكار گروه 7 براي مبارزه با پولشويي تاسيس شده‌ است. اين سازمان 37 عضو داشته و دبيرخانه آن در مقر سازمان همكاري اقتصادي و توسعه در پاريس قرار دارد.

 

ثبات قيمت طلا در اولين روز هفته

درحالي‌كه قيمت‌ اونس جهاني طلا نسبت به هفته گذشته روند افزايشي را تجربه كرده در بازار داخلي، طلا وضعيت با ثبات و كم نوساني را تاكنون داشته است. هفته جديد بازار سكه، با ثبات نسبي آغاز شد.

قيمت طلا كه در آخرين روز هفته گذشته نيز ثبات نسبي را تجربه كرده بود، شنبه هم همين رويه را در پيش گرفت و با وجود افزايش قيمت اونس جهاني طلا به ۱۲۱۸ دلار، نوسان چنداني نداشت.

در معاملات بازار طلا، ثبات قيمت‌ها بيشتر از نوسان قيمت به چشم مي‌خورد، چرا كه هر گرم طلاي ۱۸ عيار در طلافروشي‌ها ۴۲۱ هزار و ۵۰۰ تومان تومان داد و ستد مي‌شود و هر مثقال طلاي ۱۷ عيار يك ميليون و ۸۲۶ هزار تومان قيمت دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون