• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4207 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۲ مهر

درباره حاشيه‌هاي عجيب سيدحسين حسيني

دسته‌گل كارلوس كي‌روش

علي كربلايي

 

 

آقاي كلين‌ شيت فوتبال ايران انسان آرامي نيست. همه اينها را مي‌توان از واكنش‌هاي او به مسائل مختلف فهميد. بازي استقلال مقابل فولاد خوزستان را به ياد بياوريد. جايي كه تيمش سه بر يك جلو بود و در دقيقه هشتاد مسابقه به خاطر وقت‌كشي از داور مسابقه كارت زرد گرفت. ديوانه‌وار به زمين و زمان حمله‌ور مي‌شد و كم مانده بود با بازيكنان استقلال هم درگير شود. بعد از مسابقه اعلام كرد كه خون به مغزم نرسيده بود و اشتباه كردم. بعد از درخشش او در چارچوب دروازه استقلال، ناگفته‌هاي زيادي از زندگي او افشا شد. اينكه مدت‌ها در شرايط بسيار بدي زندگي كرده و سختي‌هاي زيادي كشيده تا به اين جايگاه برسد. اما نكته‌اي كه بسيار به چشم مي‌آيد اين است كه او توان مقابله با فشارهاي رواني را ندارد. او بعد از بازي پيكان و بعد از اينكه گل خورد و تعداد كمي از هواداران رحمتي را تشويق كردند و برخي رسانه‌ها هم از او انتقاد كردند، در اينستاگرامش نوشت: «روح و روان من داغون شده توي اين يك سال همش با فشار و استرس درون دروازه مي‌ايستم كاري با من كردن كه هر بازي استرس گل خوردن دارم يك درصد آرامش ندارم... خيلي از رسانه‌ها به خاطر نزديكي جام جهاني و اينكه من و از تيم ملي دور كنن دست به هر كاري ميزنن... (نگذاريد اسمتون رو فاش كنم) من يه جوونم كه عاشق استقلالم مگه هيچ‌وقت نبايد گل بخورم مگه دروازه‌بان‌هاي ديگه ليگ گل نمي‌خورن. ركوردو كلين شيت برا خودتون تو اين مدت عصباني و افسرده شدم ديگه نمي‌تونم هم با هواداراي رقيب بجنگم هم بعضي از هواداراي خودي. آنقدرم سياست ندارم كه بخوام با ريا و دورويي كار خودمو پيش ببرم... آقاي شفر دست شما رو مي‌بوسم كه از روز اول حامي من بودي. خداحافظ...» و اين پست جنجالي تازه را در استقلال كليد زد. او دوباره مجبور به عذرخواهي شد و گفت كه در شرايط احساسي اين پست را گذاشته است.

اين داستان‌ها گذشت. او از تيم ملي خط خورد و موفق شد خودش را كنترل كند. چراكه مي‌دانست كوچك‌ترين انتقادي به خط خوردن از تيم ملي او را براي هميشه و تا زماني كه كارلوس كي‌روش در اين تيم مسووليتي دارد از تيم ملي دور مي‌كند. اتفاق خجسته‌اي بود. تصور مي‌كردم كه او ياد گرفته چطور با مسائل برخورد كند. كي‌روش در مورد خط خوردن او گفت كه چون از تركيب ثابت استقلال دور شده او را دعوت نكرده و تعجب هم كرده كه چطور شفر او را نيمكت‌نشين كرده است. خب همه‌چيز طبيعي به نظر مي‌رسيد. نيمكت‌نشيني در باشگاه مساوي است با خط خوردن از فهرست تيم ملي. اين يك پديده نادر نيست و در همه جاي دنيا ديده مي‌شود. اما موضوع زماني جالب مي‌شود كه وارد اتفاقات فصل جديد فوتبال ايران بشويم. حسين حسيني باتوجه به حاشيه‌هايي كه فصل پيش براي شفر و تيمش درست كرده بود هيچ جايي در تفكرات اين مربي نداشت. البته كه مرد آلماني اين موضوع را علني اعلام نكرد و حسيني را نگه داشت تا اگر رحمتي مصدوم شد يك آلترناتيو خوب داشته باشد. اما به يك‌باره در ليست جديد كارلوس كي‌روش نام سيدحسين حسيني ديده شد. دروازه‌باني كه در هر سه تورنمنتي كه استقلال در آنها به ميدان رفته بود نيمكت‌نشين بود و حتي يك دقيقه هم به ميدان نرفته بود و نرفته است. سيدحسين حسيني همين امروز هم در اردوي تيم ملي است. اما چطور ممكن است؟ مگر حسيني به خاطر نيمكت‌نشيني خط نخورده بود؟ چه اتفاقي در اين مدت رخ داده كه كي‌روش به نظرش آمده كه يار نيمكت‌نشين استقلال بايد به اردوي تيم ملي دعوت شود؟ با همين دعوت شدن‌ها به تيم ملي، حسين حسيني جرات كرد كه بعد از پيروزي تيمش مقابل نفت مسجد سليمان كه تيمش را از بحران خارج كرده بود، يك بحران تازه بيافريند. او در مصاحبه با رسانه‌ها اعلام كرد كه ديگر از نيمكت‌نشيني خسته شده و در نيم فصل استقلال را ترك مي‌كند. هر چند اين حرف بسيار خام و ناپخته بود و مشخص است كه او به خواست خودش نمي‌تواند تيمش را ترك كند. اما يك نكته واضح در گفته‌هاي حسين حسيني وجود داشت. او اعلام كرد كه «من بالاخره دروازه‌بان ملي‌پوشم. بايد بازي كنم.» كدام ملي‌پوش؟ با چند بازي ملي براي استقلال تعيين تكليف مي‌كني كه چه كسي فيكس باشد و چه كسي نيمكت‌نشين؟ حسين حسيني بايد بداند كه سرباز باشگاه است و بروكراسي حاكم بر فوتبال چنين اجازه‌اي به يك بازيكن نمي‌دهد تا براي سرمربي تيم تصميم‌گيري كند.

سوال اصلي اما از كارلوس كي‌روش است. آقاي سرمربي، از جام جهاني كه حسيني را خط زدي تا امروز كه او را دوباره دعوت مي‌كني چه تغييري در ويژگي‌هاي حسيني رخ داده است؟ بگوييد ما هم بدانيم. آيا شما در تمرين استقلال آدم داريد و به شما گزارش مي‌دهد كه حسيني خيلي خوب تمرين مي‌كند؟‌ گيريم كه خوب تمرين مي‌كند، خوب تمرين كردن مگر وظيفه هر بازيكني نيست؟ مگر هر بازيكني نبايد خوب تمرين كند تا به تركيب اصلي برسد؟ شما كه حتي ليگ ايران را هم نگاه نمي‌كنيد، چطور امروز يك بازيكن را از تمرينات استقلال به تيم ملي دعوت مي‌كنيد؟ آيا همه اينها اتفاقي است؟ شما به‌طور اتفاقي يك بازيكن را دعوت مي‌كنيد؟ اصلا به اين موضوع كه اين مساله براي استقلال حاشيه‌ساز مي‌شود فكر كرده‌ايد؟ براي‌تان مهم نيست استقلال با اين تصميمات شما وارد حاشيه مي‌شود؟ كاش رسانه‌هاي ديداري بزرگ ايران هم جرات اين را داشتند تا اين مساله را با شما مطرح كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون