• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4208 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۳ مهر

قاسم ميرزايي نيكو، نماينده دماوند در مجلس:

انتقاد نعمت است

ثمر فاطمي| رييس‌جمهور در دانشگاه تهران انتقادهايي را به مردم، رسانه‌ها و در واقع منتقدانش مطرح كرد. او با وجود اينكه پذيرفت مشكلاتي وجود دارد اما اين همه، نقدها را درست ندانست. دانشجويان در اعتراض به دعوت گزينشي مهمانان اين مراسم، فرياد اعتراض‌شان را سر مي‌دادند و مي‌گفتند كه سخنراني روحاني را مي‌توانستند از تلويزيون هم ببينند و خواستار گفت‌وگوي رو در رو با رييس‌جمهور بودند. در همين راستا گفت‌وگويي با قاسم ميرزايي‌نيكو، نماينده مجلس و عضو كميسيون شوراها و امور داخلي كشور در مجلس كرديم تا سخنراني امروز رييس‌جمهور را تحليل و حواشي اين برنامه را مورد بررسي قرار دهيم.

 

ارزيابي شما از سخنراني روحاني در دانشگاه تهران چه بود؟

البته من سخنراني آقاي روحاني رو به‌ طور كامل گوش نكردم و فقط به بخش‌هاي اصلي آن پرداختم و نگاهي به كل سخنراني داشتم اما به نظرم ستاد روحاني به روحاني و مجموعه هيات دولتش خوب اطلاع‌رساني نمي‌كند يا شايد اطلاع‌رساني مي‌كنند و مسائل را جور ديگري منتقل مي‌كنند. به نظر من اينها حرف دل مردم، حرف دل مخالفان يا موافقان نبود و مي‌توان روي تك تك مواردي كه رييس‌جمهوري مطرح كردند، نقد شديدي نوشت. با وجود اينكه بنده به عنوان يكي از شخص‌هاي مهم كشور احترام ويژه‌اي براي آقاي روحاني قائل هستم اما بايد بگويم كه متاسفانه هيات دولت و ستاد آقاي روحاني منفعل هستند. وگرنه اگر ستاد فعالي بود و ستاد اطلاع‌رساني فعال بود، حتما مطلبي و مسائلي كه عنوان مي‌شد، مسائلي بودند كه حداقل قشر دانشجو با آنها مواجه هستند. هدف دانشجو اعطلاي علم و دانش است اما همه فكر سياسي دانشجو نقد است و دانشجو به جز نقد چيز ديگري ندارد و به هر حال با وجود همه اين موارد هست، بايد بتوانند خوب پاسخگوي مسائل آنها باشد و حرف دل‌شان را به مقصد برساند.

آقاي روحاني نطقي در سازمان ملل كردند كه از طرف خيلي‌ها تحسين شد. چرا تيمي كه مي‌تواند آن متن را بنويسد، براي دانشگاه تهران كه محفلي به اين مهمي است، متن درستي نمي‌نويسد؟

انتقاد من هم دقيقا به همين نكته‌اي است كه شما مي‌گوييد. من مي‌گويم ستاد اطلاع‌رساني آقاي روحاني و ستاد رياست‌جمهوري در بخش‌هاي مختلف بسيار منفعل هستند. وزرايي كه بايد دو ماه و خرده‌اي پيش معرفي شوند، هنوز تعيين تكليف نشده‌اند. درست است كه برخي از اين وزرا خودشان گفته‌اند كه نمي‌خواهند بيايند اما اين نشان مي‌دهد كه اين ستاد، ‌ستاد پخته فعال هماهنگ با نخبگان، سياسيون، مراجع اصلي كه مي‌توانند فكر و خوراك بدهند نيست. ما چگونه توانسته‌ايم به مردمي كه دارند با اين همه سختي‌ها مواجه مي‌شوند، اطلاع‌رساني كنيم؟ اين نكته خيلي مهمي است؛ چند ماه از رفتن ترامپ از برجام گذشته است؟ چرا ما هنوز تصميم نگرفته‌ايم كه در برجام مي‌مانيم يا نه؟ به حرف‌ها نگاه نكنيد. خوب صحبت كردن يك بخش كار است، مهم خوب عمل كردن است. به نظر من هم در خوب حرف زدن و با مردم تعامل كردن و هم در خوب عمل كردن گير اساسي داريم و اميدواريم كه توجه بيشتري به اين موضوع شود.

يكي از شعارهايي كه داده شد؛ «واعظي واعظي استعفا استعفا» بود. به نظر شما چرا دانشجويان چنين مطالبه‌اي دارند؟

آقاي واعظي به جاي آقاي رييس‌جمهوري تصميم مي‌گيرد. آقاي واعظي مي‌خواهند معاونان و دفترداران وزرا را خودشان از كساني كه مي‌خواهند تعيين كنند تا بتوانند امور را در كنترل خود داشته باشند. سر يكي از وزرا، علت اينكه چند ماه طول كشيد تا براي وزارت موافقت كنند، اين بود كه به او گفته بودند بايد با معاونين يا كساني كه ما معين مي‌كنيم، همكاري كنيد. به نظرم امر و نهي‌هاي آنچناني مي‌كنند. به نظرم رييس‌جمهوري كه امر و نهي وزيرش را رييس دفتر تعيين مي‌كند، اختيارات كاملي ندارد و اختيارات خود را به آقاي نهاونديان، رييس دفتر و دست بقيه دوستان سپرده است. من واقعا گله دارم. قرار نبوده نماينده‌ها با دفترها در ارتباط باشند. قرار بود رييس‌جمهور با نماينده، رييس‌جمهور با وزرا حرف بزنند. به نظرم اينها گيرهاي اصلي است كه هرچه هم از آنها حرف نزنيم به ضرر دولت است. با وجود اينكه دولت در شرايط سختي به سر مي‌برد، اما بايد اين انتقادات را جدي بگيرد و مورد توجه قرار دهد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون