• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4208 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۳ مهر

خبر

لوايح چهارگانه FATF  مبتني بر بانكداري استاندارد است

معاونت حقوقي رييس‌جمهور تاكيد كرد: لوايح چهارگانه مبتني بر يك بانكداري صحيح‌العمل و استاندارد است كه از نظر من با آنچه در نظام حقوقي و مالي مطلوب ما مدنظر است، مغايرتي ندارد تا بتوان گفت خيانتي صورت گرفته است. لعيا جنيدي در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، درباره تصويب لايحه الحاق دولت جمهوري اسلامي ايران به كنوانسيون بين‌المللي مقابله با تأمين مالي تروريسم (CFT) كه عده‌اي عنوان مي‌كنند با تصويب اين لايحه به كشور خيانت شده است، گفت: تمامي لوايح چهارگانه كه CFT يكي از آنهاست همگي درباره يك بانكداري مرسوم بين‌المللي و استانداردهايي است كه اين بانكداري بايد داشته باشد. معاونت حقوقي رييس‌جمهور تاكيد كرد: در واقع لوايح چهارگانه مبتني بر يك بانكداري صحيح‌العمل و استاندارد است كه از نظر من با آنچه در نظام حقوقي و مالي مطلوب ما مدنظر است، مغايرتي ندارد تا بتوان گفت خيانتي صورت گرفته است.

محكوميت ۷ ماهه حسن عباسي

معاون هماهنگي و برنامه‌ريزي امور حقوقي دستگاه‌هاي اجرايي معاونت حقوقي رييس‌جمهور، از صدور حكم ۷ ماه حبس براي حسن عباسي به اتهام توهين به رييس‌جمهور و وزير راه خبر داد و گفت: اين حكم قطعي است و به زودي اجرا مي‌شود. عليرضا آذربايجاني به ايسنا گفت: در طول سال‌هاي گذشته افرادي كه اهل سخنراني هستند و بعضا از نمايندگان مجلس يا كساني كه به شكل‌هاي مختلف در دانشگاه‌ها و مراسم‌هاي مختلف حاضر مي‌شوند مطالب كذبي عليه هيات دولت يا رييس‌جمهور مطرح كرده و مي‌كنند. ما سعي كرديم هميشه با اغماض از كنار اين مسائل بگذريم اما بعضا مواردي پيش مي‌آيد كه سخنرانان محترم در صحبت‌هاي‌شان رسما نشر اكاذيب يا توهين به مقامات اصلي حكومتي مي‌كنند.معاون هماهنگي و برنامه‌ريزي امور حقوقي دستگاه‌هاي اجرايي معاونت حقوقي رييس‌جمهور، اظهار كرد: حسن عباسي در دادگاه بدوي در ارتباط با «توهين‌»هاي مكرر محكوميت پيدا كرد اما در خصوص «نشر اكاذيب» دادگاه بدوي براي ايشان حكم برائت صادر كرد كه با تجديد نظرخواهي ايشان از رأي محكوميت، پرونده به دادگاه تجديد نظر رفت و بعد از رسيدگي‌هاي مفصل در نهايت دادگاه تجديد نظر به استناد ماده ۶۰۹ قانون مجازات، ايشان را به ۵ فقره حبس ۷ ماهه محكوم كرد.

مخالفان، مجلس را به توپ بسته‌اند

شهيندخت مولاوردي دستيار رييس‌جمهور در امور حقوق شهروندي: مجلس بايد در راس امور باشد اما اينكه پارلمان و محل حضور عصاره فضائل ملت را دارالمنافقين بخوانند اين كار نوعي به توپ بستن مجلس بود. روزگاري به‌طور فيزيكي مجلس را به توپ بستند و الان با انواع و اقسام شيوه‌ها همچون ارسال پيامك تهديد و نفرين سعي كردند، مجلس را مورد ارعاب و تهديد قرار دهند. انتظار بود بعد از اعلام قرائت ديدگاه رهبر معظم انقلاب توسط آقاي لاريجاني رييس مجلس و روشن شدن تكليف موضوع، اين كارها ادامه پيدا نكند اما ادامه يافت و اين اتفاق براي همه جاي سوال دارد. خبرآنلاين

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون