• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4208 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۳ مهر

شايد وزير دفاع امريكا كنار برود

رييس‌جمهور امريكا در مصاحبه با يك شبكه تلويزيوني اين كشور درباره احتمال كناره‌گيري «جيمز متيس» وزير دفاع اين كشور حرف زده است. به گزارش فارس، دونالد ترامپ در مصاحبه مجري برنامه «60 دقيقه» شبكه «سي بي اس» در مصاحبه با رييس‌جمهور امريكا از او درباره وزير دفاع امريكا اين سوال را مطرح كرد: « آيا (جيمز) متيس كابينه را ترك مي‌كند؟»

رييس‌جمهور امريكا در جواب به اين سوال گفت: «نمي‌دانم. به من چيزي نگفته. رابطه خيلي خوبي با او دارم. شايد هم دارد اين كار را مي‌كند».

ترامپ افزود: «واقعيتش را بخواهيد، او (متيس) تقريبا دموكرات است اما ژنرال متيس آدم خوبي است. خوب با هم كنار آمده‌ايم. شايد برود. منظورم اين است كه همه رفتني‌اند. خوب مي‌دانيد كه اينجا واشنگتن است».

رييس‌جمهور امريكا در اين مصاحبه برخي گزارش‌هاي خبري در امريكا درباره «هرج و مرج در كاخ سفيد» در دوره رياست‌جمهوري او را رد كرد و اين گزارش‌ها را «اخبار جعلي» خواند. ترامپ گفت: «من دارم برخي چيزها را تغيير مي‌دهم و اين حق من است كه چنين كاري را انجام دهم. افرادي خارق‌العاده هم اكنون منتظر هستند كه براي خدمت در (مناصب) دولت در حالت آماده‌باش قرار دارند و آنها وارد دولت خواهند شد. آنها خارق‌العاده خواهند بود».

اظهارات رييس‌جمهور امريكا درباره خروج احتمالي متيس از وزارت دفاع در شرايطي مطرح شده كه پيشتر هم برخي گمانه‌زني‌ها درباره استعفاي او در رسانه‌ها مطرح شد اما متيس اين گمانه‌زني‌ها را رد كرده بود.وزير دفاع امريكا اواخر شهريورماه امسال شايعات منتشر شده درباره احتمال اخراج يا استعفايش را رد و رسانه‌ها را به شايعه‌پردازي و انتشار اخبار جعلي متهم كرده بود. پيش‌تر روزنامه «نيويورك‌تايمز» به نقل از منابعي در كاخ سفيد با بيان اينكه متيس با رييس‌جمهور امريكا اختلاف نظر جدي دارد، مدعي شد كه وي به زودي از سمتش بركنار مي‌شود و جست‌وجو براي يافتن جايگزين او همين حالا هم در جريان است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون