• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4209 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۴ مهر

براي اختصاص ارز دولتي به هنر تلاش كرديم و تلاش مي‌كنيم

سيد مجتبي حسيني

تعامل و تبادل فرهنگي به ويژه در جهان امروز ضروري است و بيش از گذشته حضور هنر ايران در رويدادها و عرصه‌هاي بين‌المللي و تعامل هنري با ديگر كشورها مي‌تواند فرصت‌هايي را براي كشورمان فراهم كند. نگاه توسعه‌اي به فرهنگ و هنر در اختصاص اعتبار و برنامه‌ريزي‌ها و قرار دادن فرهنگ و هنر در رده‌هاي نخست اولويت كشور مي‌تواند آسيب‌ها و پيامدهاي نگاه غيرجدي و دست چندمي به فرهنگ و هنر را كاهش دهد؛ آسيب‌هايي كه ممكن است مانع بروز و ظهور ظرفيت‌هاي نرم‌افزاري و توانمندي هنري كشورمان در سطح ملي و بين‌المللي باشد.

جشنواره‌ها يكي از بسترهايي هستند كه فرصت تعامل و تبادل فرهنگي- هنري را فراهم مي‌كنند و جشنواره‌هاي هنري فجر از جمله رويدادهايي هستند كه تاكنون با حضور گروه‌هايي از ديگر كشورها با فراز و نشيب‌هايي برگزار شده‌اند و لازم است كه فرصت تعامل در جشنواره‌هاي فجر تداوم يابد و تقويت شود.

امروز كشور در وضعيت خاصي قرار گرفته است و در اين شرايط تأمين ارز دولتي براي مبادلات با ديگر كشورها دشوار شده كه عرصه فرهنگ و هنر نيز ممكن است از اين وضعيت متاثر باشد. ما شرايط را درك مي‌كنيم و دشواري‌ها و مسائل ضروري و لازم حوزه‌هاي ديگر را مي‌دانيم اما به لزوم تعامل فرهنگي- هنري و اهميت آن باور داريم و موضوع اختصاص ارز دولتي به حوزه فرهنگ و هنر را پيگيري مي‌كنيم و براي آن تلاش مي‌كنيم. تاكنون هم از طريق وزير محترم فرهنگ و ارشاد اسلامي و همچنين به صورت مستقيم با مسوولان بانك مركزي و وزارت امور خارجه مذاكره‌هايي داشته‌ايم كه البته هنوز نتيجه حاصل نشده است.

ما وظيفه داريم براي هنر و هنرمندان همچنان به طور جدي اين موضوع را پيگيري كنيم و اميدواريم شرايط كشور نيز تغيير كند و حضور گروه‌هاي هنري و هنرمندان ايران در عرصه بين‌المللي و حضور گروه‌هاي خارجي در رويدادهاي هنري كشورمان و تقويت تعامل هنري را شاهد باشيم. حضور گروه‌هاي خارجي شاخص و حرفه‌اي در جشنواره‌ها مي‌تواند به تقويت جشنواره كمك كند و ما تمام تلاش را براي امكان حضور گروه‌ها در جشنواره انجام خواهيم داد.

معاون هنري وزارت ارشاد

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون