• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4209 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۴ مهر

بنگاه‌ها

اعلام برندگان جشنواره حساب‌هاي قرض‌الحسنه بانك آينده

قرعه‌كشي چهارمين جشنواره حساب‌هاي قرض‌الحسنه پس‌انداز بانك آينده برگزار شد.

مراسم قرعه‌كشي جوايز چهارمين جشنواره حساب‌هاي قرض‌الحسنه پس‌انداز بانك آينده در روز يكشنبه به تاريخ 22 مهرماه سال جاري در ساختمان مركزي بانك آينده با حضور اعضاي هيات نظارت بر قرعه‌كشي بانك‌ها (نمايندگان دادستاني كل كشور و بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران)، مديرعامل، اعضاي هيات مديره، معاونان و مديران و برخي روساي شعب برگزار و برندگان خوش‌شانس اين دوره از قرعه‌كشي مشخص شدند. در چـهارمين دوره از قرعه‌كشي حسـاب‌هاي قرض‌الحـسنه پس‌انداز بانـك آينده، به پاس قـدرداني از نيت خيرخواهانه سـپرده‌گذاران قرض‌الحسنه، 20 (بيست) كمك هزينه خريد واحد مسكوني هر يك به ارزش 1 (يك) ميليارد ريال، 150 (يك‌صد و پنجاه) خودروي سواري پژوپارس سال، 200 (دويست) كمك هزينه خريد صنايع‌دستي 5 (پنج) ميليون ريالي و تعداد 20.019 (بيست هزار و نوزده) جايزه نقدي 900 (نهصد) هزار ريالي براي سپرده‌گذاران در نظر گرفته شده بود كه با مشخص شدن اسامي برندگان در اين مراسم، اين جوايز به زودي به آنها اهدا خواهد ‌شود. اسامي اعلام شده، شامل برندگان قطعي جوايز كمك‌هزينه خريد مسكن، خودروي سواري پژو پارس سال، كمك هزينه خريد صنايع‌دستي و جايزه نقدي است. يادآوري مي‌نمايد، طرح افتتاح حساب‌هاي قرض‌الحسنه پس‌انداز بانك آينده از اول مهرماه سال 1396 تا پايان شهريورماه سال 1397 ادامه داشت كه مورد استقبال چشمگير هموطنان خيرانديش و ارجمند قرار گرفت. شـايان ذكر است؛ دارندگان حسـاب‌هاي قرض‌الحـسنه پس‌انداز موجود، در صورت حـفظ و افزايـش موجـودي خود، در قرعـه‌كشي سال 1398 نيز شركت داده مي‌شوند.

صدور انواع ضمانتنامه بانكي در شعبه‌هاي بانك‌ پاسارگاد

انواع ضمانتنامه‌هاي بانكي به عنوان يكي از ابزارهاي رشد و شكوفايي صنايع داخلي و چرخه اقتصاد كشور در شعبه‌هاي بانك‌ پاسارگاد صادر مي‌شود.

به‌ گزارش روابط‌ عمومي بانك‌ پاسارگاد خسرو رفيعي مشاور مديرعامل و مدير روابط ‌عمومي اين بانك با اعلام اين خبر گفت: يكي از مهم‌ترين خدمات بانك‌ پاسارگاد به مشتريان صدور انواع ضمانتنامه‌هاي بانكي است كه موجب تسهيل مبادلات اقتصادي و تجاري در جامعه مي‌شود. اين بانك با ايجاد شرايط لازم امكان دريافت اين خدمات را متناسب با نياز مشتريان و با شرايط آسان و سريع فراهم كرده است. وي ادامه داد: بازار هدف اين خدمات شامل همه اشخاص حقيقي و حقوقي متقاضي انواع مختلف ضمانتنامه هستند. رفيعي با تاكيد بر اين مطلب كه با دريافت ضمانتنامه بانك پاسارگاد، اين بانك پشتيبان مشتريان است، تصريح كرد: انواع ضمانتنامه‌هاي پيمانكاري (شركت در مناقصه/مزايده، حسن‌انجام كار يا تعهدات، پيش‌پرداخت و كسور وجه‌الضمان)، انواع ضمانتنامه‌هاي تعهد پرداخت (گمركي، مالياتي، خروج از كشور، نظام‌وظيفه، آژانس‌هاي مسافرتي) و ساير ضمانتنامه‌ها براي مشتريان در شعبه‌هاي بانك‌ پاسارگاد در سراسر كشور صادر مي‌شود.

 

تغييرات زيرپوستي ارتباطات

با توجه به اشباع بازار مشتركان تلفن همراه در كشور و كاهش شيب افزايشي در ضريب نفوذ آنها، نگاهي بر آمار جديد تغيير و تحولات در اين عرصه داشتيم و به وضعيت ارتباطات همراه پرداختيم كه ماحصل آن در اين گزارش ارايه شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران پويا؛ با گذشتن ضريب نفوذ ارتباطات همراه يا به عبارتي «تلفن همراه» در كشور طي يكي دو سال گذشته، زمزمه‌هايي پيرامون اشباع مشتركان اين حوزه به گوش رسيد.اشباع در لغت به معناي «سير گردانيدن» كه مي‌تواند مترادفي بر «ضريب نفوذ» حداكثري باشد، حاكي از آن است كه شيب ضريب نفوذ اين شاخص با رسيدن به سقف تقاضا، بايد با ملايمت و كندي رشد كند يا در بدترين حالت متوقف شود و روي خط راست ادامه مسير دهد. اما با توجه به اينكه سال گذشته نيز ضريب نفوذ تلفن همراه در كشور از صد گذشته بود، مقايسه آمار يك سال اخير منتهي به پايان خرداد سال جاري نشان مي‌دهد مجموع مشتركان تلفن همراه در كشور 8.8 درصد رشد كرده‌اند و به حدود 90.5 ميليون رسيده‌اند. در جدول زير تغييرات ايجاد شده در تعداد مشتركان فعال هر كدام از اپراتورها طي يك سال اخير را مي‌توانيد مشاهده كنيد:

 

 

همراه اول

ايرانسل

رايتل

خرداد 96

49.591.731

32.054.061

1.659.198

خرداد 97

53.859.840

33.266.388

3.422.238

 

همان طور كه در جدول به وضوح مشخص است، سير توالي اپراتورها به ترتيب تعداد مشتركان فعال حفظ شده با اين تفاوت كه رايتل نسبت به مدت زمان حيات خود در حوزه ارتباطات، تنها ظرف سال گذشته توانسته حركتي جهشي داشته باشد و با رشد 106 درصدي تعداد مشتركان خود را به بيش از سه ميليون برساند. اپراتور اول ارتباطي هم كه اكنون بيش از 59درصد بازار ارتباطات كشور را در دست دارد با رشد حدود 9درصدي در تعداد مشتركان مواجه شده اما كمترين ميزان رشد مشتركان را اپراتور دوم ارتباطي با حدود چهار درصد به خود اختصاص داده است. علاوه بر اين ميزان پوشش ارتباطات جاده‌هاي اصلي، فرعي و ريلي كشور تا پايان فصل نخست سال جاري به 82.64 درصد رسيده است؛ با توجه به اينكه گزارش
به روزي از وضعيت اپراتورهاي موبايل در اين شاخص وجود ندارد در جدول زير به ميزان پوشش هر كدام از اپراتورهاي اصلي كشور براساس آمار منتهي به پايان خردادماه سال گذشته مي‌پردازيم.

 

همراه اول

ايرانسل

رايتل

پوشش جاده‌ها

82.63 درصد

39.29 درصد

23.4 درصد

 

 در حال حاضر ضريب نفوذ تلفن همراه در كشور از مرز 110 درصد عبور كرده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون