• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4209 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۴ مهر

عدد و رقم

۴۶ درصد

كاهش توليد خودرو

بر اساس جديدترين گزارش منتشره از سوي وزارت صنعت، معدن و تجارت توليد انواع خودرو در شهريور ماه امسال با كاهش ۴۶.۲ درصدي همراه بوده است. بر اساس اين گزارش شهريور ماه امسال توليد انواع خودرو از ۱۰۵ هزار و ۹۰۴ دستگاه در شهريور ماه سال گذشته به ۵۶ هزار و ۹۴۹ دستگاه كاهش يافت. در اين مدت توليد انواع سواري نيز با كاهش ۴۶.۴ درصدي همراه بوده و از ۹۸ هزار و ۴۰۷ دستگاه در شهريور ماه سال گذشته به ۵۲ هزار و ۷۰۷ دستگاه رسيد. توليد انواع ون اما با رشد ۱۱۲۳.۵ درصدي همراه بوده و از ۱۷ دستگاه در شهريور ماه ۱۳۹۶ به ۲۰۸ دستگاه افزايش يافت. شهريور ماه امسال توليد انواع وانت نيز ۴۶.۴ درصد كاهش يافته و از ۵۹۶۱ دستگاه در شهريور ماه سال گذشته به ۳۱۹۳ دستگاه كاهش يافت. توليد انواع ميني‌بوس و ميدل‌باس اما افزايش يافته و با رشد ۸۱.۸ درصدي از ۷۷ دستگاه در شهريور ماه ۱۳۹۶ به ۱۴۰ دستگاه افزايش يافت. توليد انواع اتوبوس با كاهش ۶۱ درصدي همراه بوده و از ۱۸۲ دستگاه در شهريور ماه سال گذشته به ۷۱ دستگاه رسيد. توليد انواع كاميونت، كاميون و كشنده نيز ۵۰ درصد كاهش يافته و از ۱۲۶۰ دستگاه در شهريور ماه ۱۳۹۶ به ۶۳۰ دستگاه كاهش يافت.

 

95 درصد

سهم گاز طبيعي در تامين سوخت نيروگاه‌هاي برق

بيش از 95 درصد سوخت نيروگاه‌هاي كشور از ابتداي سال جاري تا نيمه مهرماه امسال از طريق گاز تامين شده كه نقش بسيار مهمي را در كاهش آلودگي بر عهده داشته است. به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني وزارت نيرو، هم‌اكنون سوخت‌هاي گاز طبيعي، گازوييل و مازوت در نيروگاه‌ها مورد استفاده قرار مي‌گيرند كه در اين ميان گاز طبيعي كمترين آلودگي را توليد مي‌كند؛ بنابراين هم‌اكنون بيشترين مصرف بخش نيروگاهي كشور از گاز طبيعي تامين مي‌شود.

 

۱۵ كيلومتر

‌بزرگراه براي محور چالوس

مديرعامل شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور گفت: در راستاي تسهيل سفر به شمال كشور، بخش ديگري از محور چالوس حدفاصل دزدبن تا مرزن‌آباد به بزرگراه تبديل مي‌شود.‌ به گزارش روابط عمومي و امور بين‌الملل شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور، خيرالله خادمي در بازديد از پروژه‌هاي راهسازي استان مازندران از چهارخطه شدن بخش ديگري از محور چالوس خبر داد. خادمي همچنين از شروع مطالعات محور مرزن‌آباد-كلاردشت خبر داد و افزود: اين محور به طول 24 كيلومتر با ايجاد راه ارتباطي موجب تسهيل سفر از محور چالوس و كلاردشت به شهر تنكابن مي‌شود كه در حال حاضر پيگير دريافت موافقتنامه پروژه هستيم. مديرعامل شركت ساخت و توسعه در ادامه سفر به استان مازندران همچنين از كمربندي نوشهر و بخش‌هايي از اين شهر كه بر اثر سيل اخير تخريب شده بود، بازديد كرد.

 

۱.۴ ميليون درصد

تورم 2018 ونزوئلا

صندوق بين‌المللي پول بر پايه يافته‌هاي خود اعلام كرد: تورم ونزوئلا تا پايان سال ۲۰۱۸ از ۱.۴۷ ميليون درصد خواهد گذشت. به دليل سال‌ها هزينه‌كرد بالاي دولت در امور رفاهي و سوءمديريت در اداره كشور، ونزوئلا با پديده ابرتورم كم‌سابقه‌اي مواجه است و نرخ تورم در اين كشور مدام بالاتر مي‌رود. اين سومين مرتبه است كه صندوق بين‌المللي پول، پيش‌بيني خود از نرخ تورم در اين كشور را افزايش مي‌دهد. در دو مرتبه قبلي، پيش‌بيني تورم سالانه ونزوئلا معادل ۱۳ هزار درصد و يك ميليون درصد بود. همچنين انتظار مي‌رود، اقتصاد ونزوئلا امسال ۱۸ درصد كوچك‌تر شود.

 

دو برابر

افزايش زمان حذف پروفايل فيس‌بوك

فيس‌بوك زمان ترك و بستن هميشگي حساب كاربري كاربران را دوبرابر كرد. ‌اين روزها كه نام شبكه اجتماعي فيس‌بوك براي سريال دنباله‌دار رسوايي‌هايش در خصوص محافظت از حريم خصوصي كاربران و اطلاعات شخصي آنها خيلي بيشتر از هميشه در فضاي مجازي به گوش مي‌رسد، حالا اين غول تكنولوژي اعلام كرده است كه زمان ترك هميشگي و بستن حساب كاربري و پروفايل كاربران از ۱۴ روز به ۳۰ روز يعني يك ماه افزايش پيدا كرده است تا تمامي اطلاعات شخصي آنها كه روي پلتفرم فيس‌بوك ذخيره شده بوده، به طور كامل حذف شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون