• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4211 -
  • ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۶ مهر

جلسه‌اي با رنگ و بوي FATF؛ راي‌گيري شايد وقتي ديگر

15 مهرماه بود كه لايحه پر سر و صداي CFT يا همان «الحاق به كنوانسيون بين‌المللي منع تامين مالي تروريسم» در صحن علني بهارستان تصويب شد. حالا چشم‌ها به دودكش شوراي نگهبان دوخته شده تا ببينند آيا دود سفيد از آن خارج مي‌شود يا خير. چندي پيش عباسعلي كدخدايي سخنگوي شوراي نگهبان و قائم‌مقام آيت‌الله جنتي در صفحه توييترش با هشتگ CFT خبر از بررسي اين لايحه در جلسه روز چهارشنبه داد كه اين جلسه ديروز برگزار شد و اتفاقا محور بحث، موضوع FATF و لايحه CFT بود.

آن طور كه كدخدايي به تسنيم گفته است، در اين جلسه تنها فقها و حقوقدانان شوراي نگهبان حضور نداشتند و دولتي‌ها نيز ميهمان شوراي نگهباني‌ها بودند.

كدخدايي درباره اين جلسه گفته است: با توجه به اينكه هيات وزيران قبلا درخواست داده بود كه جلسه‌اي با حضور برخي اعضاي اين هيات براي بررسي موضوعات پيرامون لايحه الحاق ايران به كنوانسيون مبارزه با تامين مالي تروريسم (CFT) و FATF برگزار شود، جلسه امروز شوراي نگهبان به اين امر اختصاص داشت.

او ادامه داد: در جلسه امروز شوراي نگهبان اسحاق جهانگيري معاون اول رييس‌جمهور، محمدجواد ظريف وزير امور خارجه، عبدالناصر همتي رييس كل بانك مركزي و حسينعلي اميري معاون پارلماني رييس‌جمهور نيز حضور داشتند و گزارشي از وضعيت لايحه CFT و الحاق ايران به كارگروه ويژه اقدام مالي FATF به اعضاي شوراي نگهبان ارايه دادند. به گفته سخنگوي شوراي نگهبان در بخش ديگري از اين جلسه، اعضاي شوراي نگهبان نيز ديدگاه‌ها و ‌‌نظرات خود را پيرامون CFT و FATF مطرح كردند. اين جلسه شوراي نگهبان يكي از جلسات پربحث بوده است، اما پاياني بدون راي‌گيري داشت. كدخدايي در اين رابطه گفت: در جلسه شوراي نگهبان هيچ‌گونه راي‌گيري و تصميم‌گيري پيرامون FATF صورت نگرفت و مقرر شد تا كارشناسان مرتبط با اين حوزه در جلسات آينده شوراي نگهبان حضور يابند.

 

ابراز اميدواري آيت‌الله جنتي براي FATF

آيت‌الله جنتي دبير شوراي نگهبان نيز در اين جلسه تريبون را به دست گرفت و بعد از عرض تسليت شهادت امام مجتبي(ع) به نقل از شيخ مفيد گفت: اگرچه امريكا همه تلاش خود را به كار بست تا شايد بتواند مانع محقق شدن اراده و خواست مردم مظلوم عراق شود ولي به خواست خدا و تدبير دلسوزان نتيجه انتخابات به نفع مردم عراق رقم خورد. آيت‌الله جنتي به مصوبه مجلس شوراي اسلامي درباره FATF اشاره كرد و گفت: معيار و ملاك شوراي نگهبان شرع مقدس و قانون است و اميدواريم كه نتيجه عملكرد ما به نفع اسلام و انقلاب و تضمين‌كننده عزت كشور باشد.

آيت‌الله جنتي به برگزاري مراسم اربعين حسيني به عنوان نماد خير و بركت سياسي و اجتماعي اشاره و خاطرنشان كرد: حضور زوار اباعبدالله حسين (ع) در اين نمايش عظيم كه از اقصي نقاط عالم عاشقانه راهي اين مسير پرخير و بركت مي‌شوند قطعا به نفع امت اسلام و به ويژه مردم عراق خواهد بود و اميدواريم با توجه به افزايش قيمت ارز مسوولان و خيران در اين امر خداپسندانه مساعدت كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون