• ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4216 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲ آبان

عدد و رقم

9 هزار تن

صادرات چاي خشك ايراني

رييس سازمان چاي كشور از صادرات نزديك به 9هزار تن چاي خشك ايران از ابتداي امسال خبر داد و گفت: صادرات چاي توليد داخل با نظارت وزارت جهاد كشاورزي نه تنها منعي ندارد بلكه به نفع منافع ملي كشور است. «حبيب جهان‌ساز» روز سه‌شنبه در گفت‌وگوي اختصاصي با ايرنا افزود: در سال‌هاي قبل ذائقه كشور با چاي داخلي چندان آشنا نبود بنابراين يا به تنهايي چاي خارجي مصرف مي‌كردند يا چاي داخلي و خارجي را مخلوط مي‌كردند كه غالب آن طعم چاي خارجي بود و ما بخش عمده بازار داخلي خود را از دست داده بوديم. وي افزود: در سال‌هاي اخير مصرف چاي داخلي با كيفي‌سازي و برندسازي رونق پيدا كرده است. جهان‌ساز اظهار داشت: اكنون از حجم توليدي 25هزار تن چاي خشك توليد داخل نزديك 16هزار تن به مصرف كشور مي‌رسد و مشتري‌هاي خاص خود را دارد اما بقيه چاي توليد داخلي قابليت صادرات را دارد.

 

بيش از 850 هزار نفر

فراهم شدن زمينه اشتغال در شهرك‌هاي صنعتي

مديرعامل سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران گفت: 42 هزار و 160 واحد تا پايان شهريورماه امسال در شهرك‌ها و نواحي صنعتي مورد بهره‌برداري قرار گرفتند كه زمينه اشتغال براي 854 هزار و 615 نفر را فراهم كرده است. «صادق نجفي» افزود: تعداد شهرك‌ها و نواحي صنعتي مصوب با احتساب مناطق ويژه اقتصادي تا پايان شهريور ماه امسال 978 فقره است كه شامل 569 شهرك صنعتي و 409 ناحيه صنعتي است.

وي ادامه داد: 807 شهرك و ناحيه صنعتي در حال بهره‌برداري در كشور وجود دارد كه 497 مورد آن شهرك صنعتي و 311 مورد ديگر ناحيه صنعتي هستند.

نجفي از وجود 65 شهرك و ناحيه صنعتي تخصصي در كشور خبر داد و گفت: تا پايان شهريورماه امسال هفت شهرك فناوري در كشور مصوب شده و 6 شهرك فناوري به بهره‌برداري رسيده است كه اين شهرك‌هاي فناوري مورد بهره‌برداري در شهرهاي مشهد، تبريز، اروميه، همدان، فارس و اصفهان هستند. معاون وزير صنعت، معدن و تجارت به پايان مطالعات 2 شهرك فناوري در استان‌هاي قزوين و گيلان اشاره كرد و يادآور شد: شهرك فناوري استان تهران نيز در حال طراحي مجدد است. به گفته وي، 6 شهرك صنعتي مستقر در مناطق آزاد تجاري در كشور وجود دارد، اين شهرك‌ها آبادان، آبادان2، خرمشهر، انزلي، ماكو و ماكوي2 هستند ضمن آنكه 9 منطقه ويژه اقتصادي در كشور وجود دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون