• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4219 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۶ آبان

خبر

شأن مرجعيت

در پي انتشار تصاويري از آيت‌الله شبيري‌زنجاني در فضاي مجازي، آيت‌الله محمد يزدي طي نامه‌اي خطاب به آيت‌الله شبيري‌زنجاني خواستار رعايت شوون مرجعيت و احترام نظام اسلامي حاكم شدند.

به گزارش ميزان، متن اين نامه بدين شرح است:

«بسم‌الله الرحمن الرحيم

حضرت آيت‌الله شبيري‌زنجاني «دامت بركاته»

سلام عليكم

با احترام؛ ضمن عرض ارادت و تسليت ايام اربعين سيد و سالار شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين (عليه‌السلام)، پيرو انتشار تصاويري در فضاي مجازي از حضرتعالي در كنار برخي افراد مساله‌دار كه براي نظام جمهوري اسلامي و مقام معظم رهبري «دام ظله العالي» احترامي قائل نيستند؛ بدين وسيله به عرض مي‌رساند، اين موضوع ناراحتي و تعجب مقلدين و حوزويان را در پي داشته است.

لازم به ذكراست، اينجانب نيز در دو مرحله با حضرتعالي مكاتباتي در مورد برخي مسائل ديگر داشته‌ام كه جواب قانع‌كننده‌اي دريافت نكردم؛ لذا اين نامه را به ناچار به صورت سرگشاده خدمت‌تان ارسال ‌كردم.

چگونه مي‌شود، حضر‌تعالي كه فرصتي براي ملاقات با هيات رييسه مجمع عمومي اساتيد را نداريد، فرصت مي‌كنيد در منزل آقايي در تهران حاضر شويد و با اين آقايان ملاقات داشته باشيد!

يادآور مي‌شوم، مقام و احترام شما در سايه احترام به نظام اسلامي حاكم، رهبري و شأن مرجعيت است، پس لازم است اين احترام و شوون مرجعيت را رعايت فرموده و ترتيبي اتخاذ فرماييد اين‌گونه مسائل ديگر تكرار نگردد.

ان‌شاء‌الله

محمد يزدي»

دقايقي بعد از انتشار اين نامه سيدعباس صالحي، وزير ارشاد در حساب توييتري خود به اين نامه واكنش نشان داد و نوشت: «مرجعيت پشتوانه حفظ هويت شيعي است. مواظب باشيم مراجع پاك زيست را با تابلوي دغدغه مقدس حفظ نظام، موهون نكنيم و ميراث تاريخي تشيع را به تاراج نسپريم.»

اشاره آيت‌الله محمد يزدي به ديدار آيت‌الله شبيري‌زنجاني با بزرگان اصلاح‌طلبان از جمله آقايان موسوي‌خوئيني‌ها، خاتمي، عبدالله نوري، كرباسچي و معاديخواه است كه هفته گذشته در منزل عبدالله نوري انجام شد.

 

اينستاگرام فيلتر نمي‌شود

محمد كاظمي، عضو كميته تعيين مصاديق مجرمانه در گفت‌و گو با خبرگزاري خانه ملت درباره شايعه فيلترينگ اينستاگرام گفت:پيام‌رسان‌هاي داخلي نتوانستند جاي انواع خارجي را بگيرند؛ به همين دليل مردم در فضاي مجازي راه خود را باز كردند و كماكان از تلگرام استفاده مي‌كنند. سرويس‌هاي ارايه شده توسط پيام‌رسان‌هاي داخلي، مطلوب مردم نيست و اينكه تلگرام با وجود ماندن در پشت سد فيلترينگ هنوز هم مورد استفاده مردم است و عملا استفاده‌كنندگان از اين شبكه، با وجود فيلترينگ كاهش چشمگيري نداشته، شاهد اين مدعاست. اينستاگرام فيلتر نخواهد شد؛ نه دولت چنين برنامه‌اي دارد و نه اعضاي كميته تعيين مصاديق مجرمانه رايانه‌اي.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون